Gość Opublikowano 13 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 13 Lutego 2005 (edytowane) Witam Chciał bym się troche dowiedzieć na temat rękojmii trochę o tym czytałem ale znalazłem tylko urzędniczy bełkot w sumie wiadomo o co chodzi ale ja bym chciał się dowiedzieć o waszych doświadczeniach z rękojmią, czy to lepsza alternatywa dla zwykłej gwarancji oraz co o tym sądzicie itp. Chciał swój przypadek przytoczyć jako I: Mam GeCube 9550XT który się spalił czyli jest nie do naprawienia, jest na gwarancji. - Czy mam pełne prawo wyboru gwarancja czy rękojmia czyli nie ma takich sytuacji że np: ja chce skorzystać z prawa rękojmii a sprzedawca wciska mi gwarancje??? - Czy mogę skorzystać z prawa rękojmii po pozytywnym uznaniu reklamacji. - Jeżeli już by mi przyznano Rękojmie to jaką sumę muszą mi oddać tyle ile zapłaciłem za nią czyli 500zł czy jej obecną wartosć rynkową ok. 400zł. Z góry wielkie THX P.S. Mam nadzieje że ten topic pomoże takrze innym. Edytowane 13 Lutego 2005 przez pieklo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spn_one Opublikowano 14 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 14 Lutego 2005 wg prawa cywilnego rękojmia : "za wady które ujawniły się póżniej sprzedawca odpowiada tylko wtedy gdy wynikły one zprzyczyn tkwiących juz poprzednnio w rzeczy sprzedanej" rękojmia działa wtedy gdy rzecz jest wydana w stanie niezupełnym niekompletnym, kiedy sprzedawca zapewnmiał cie że ma jakies funkcje a nie miała i tym podobne. tak więc jedyne co ci pozostaje to powolywanie sie na gwarancje bo wada powstawła w okreslonym terminie...czyli spaliła się po jakims czasie "przesłanką powstania odpowiedzialnosci gwarancyjnej jest pojawienie się wady w terminie określonym w gwarancji" czyli tylko gwarancja.chyba że byla s[ciach!]lona od poczatku to rekojmia:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harryt Opublikowano 14 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 14 Lutego 2005 (edytowane) Klient decyduje czy korzysta z rękojmi czy z gwarancji. Z tytułu rękojmii sprzedawca jest odpowiedzialny "Za niezgodność towaru z umową". Okres rękojmi trwa 2 lata. W przypadku skorzystania z rękojmi klient może żądać naprawy towaru, wymiany na wolny od wad, zwrotu gotówki w wysokości zapłaconej za towar lub obniżenia ceny. Z tym że o sposobie załatwienia roszczenia decyduje sprzedawca. Rękojmia powinna być rozpatrzona w ciągu 14 dni lub w terminie uzgodnionym z klientem, w przypadku przedłużania sie terminu sprzedawca jest obowiązany poinformować o tym klienta na piśmie. Jeżeli tego nie uczyni sprawę uważa sie za załatwioną pozytywnie i o załatwieniu sprawy decyduje klient wg życzenia j/w. Ostatnio weszła w życie modyfikacja , która określa że towar musi być bezwzględnie przyjęty na zasadach rękojmi w okresie 6 m-cy od daty zakupu, powyżej tego okresu klient musi udowodnić że towar był niesprawny w momencie zakupu np.zawieszanie sie oprogramowania w tel. kom. - potrzebna ekspertyza. Gwarancja jest egzekwowana od gwaranta czyli osoby instytucji itp. wymienionych w karcie gwarancyjnej i rozpatrywana na zasadach w niej określonych. Mnie z tytułu rękojmii udało sie wygrać z 2 x z Ideą, Hypernovą, Adidasem i Wranglem, a z tytułu gwarancji z Sony i Thomson z tym ,że gwaracja była duzo bardziej skomplikowana i wymagająca więcej czasu i papieru,fakt że usterki jakie reklamowałem nie były widoczne dla 95% użytkowników sprzętu. W przypadku trudności ze sprzedawcą dobrze jest wnieść sprawę do Pańswowej Inpekcji Handlowej to nic nie kosztuje a przynosi przeważnie pozytywne rezultaty. Idzież do sklepu (jeżeli karta była kupiona nie później niż 6 m-cy temu, w tym przypadku to sprzedawca musi udowodnić ,że towar był zgodny z umową) i palisz głupa że karta nie działa oraz że korzystasz z rękojmii (niezgodności towaru z umową). Sprzedawca pewnie zażąda od Ciebie karty gwarancyjnej ale po to, bo on będzie dochodził praw z tytułu gwarancji. Na zgłoszeniu reklamacji koniecznie napisz ,że korzystasz z "niezgodności towaru z umową". Możesz korzystać tylko z jednego sposobu albo rękojmia albo gwarancja jednorazowo. Jężeli kartę naprawią (załużmy) na zasadach rękojmii a karta zepsuje sie ponownie to nic nie stoi na przeszkodzie abyś następnym razem użył gwarancji. Jak zakupu dokonałeś wcześniej niż 6 m-cy to pozostaje Ci gwarancja. Acha i jeszcze jeden mały kruczek: sprzedawca musi umożliwić w trakcie zakupu pełną możliwość sprawdzenia towaru, a kupujący ma obowiązek dokładnie towar sprawdzić. Pytanie czy sprawdzałeś działanie karty w sklepie ? Edytowane 14 Lutego 2005 przez harryt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 14 Lutego 2005 rekojmi juz drugi rok nie ma :/ teraz to sie nazywa "zgodnosc z umowa" trwa dwa lata i pare innych zeczy sie zmienilo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harryt Opublikowano 14 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 14 Lutego 2005 (edytowane) Arnie, a co napisałem na początku ? Użycie słowa rękojmia jest troche wygodniejsze niż "niezgodność towaru z umową", zresztą pojęcie rękojmia jest cały czas używane w rozumieniu reklamacji u sprzedawcy w mowie potocznej. Edytowane 14 Lutego 2005 przez harryt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Lutego 2005 Zgłoś Opublikowano 14 Lutego 2005 sorry nie czytalem twojego posta ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...