seb4 Opublikowano 22 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2005 Witam mam pytanie do tych co sie interesuja OpenGL aby ocenili ksiązki ktore traktuja o openGL. Zaznaczam tylko zeby osoby wypowiadaly sie ktore przeczytaly te ksiazki i nie pisaly ze RED BOOK jest spoko bo wykladowca mowil. Ja sam zaczne od krotkiego opisu Księgi Eksperta III w wersji HELION. Książka wybitna napisana przez odpowiednie osoby. Książka posiada bardzo duża ilość przykładów. Uczy OpenGL niezależnie od platformy czego brakowało w wydaniu I. Polecam ją nawet tym którzy dopiero co poznali C/C++. Dzięki używanym w książce biblioteką możemy się skupić na samym OpenGL a nie na jego wywołaniach w poszczególnych systemach. Książka na starcie próbuje zarazić choroba na OpenGL. To co gryzie to wydanie tej książki przez HELION. Nie rozumiem jak książka opisująca tworzenie środowiska 3D może posiadać czarno-białe ilustracje. Autor opisuje że obiekt jest na niebieskim tle lub obiekt zmienił barwę, patrzymy na obrazek a tam tło czarne a obiekt szary. Ciekawy jestem jak człowiek który zaczyna z openGL zrozumie rozdział poświecony oświetleniu i kolorom. Mistrzostwo świata w dziedzinie Ignorancji. Ciekawe czy autor wie w jakiej postaci nasza rodzima firma wydaje jego dzieło. Za cenę 119zł dostajemy grubo ponad 1000 tyś. stron ilustrowanej czarno białymi ilustracjami książkę. Sama pozycja jest godna polecenia ale jeżeli ktoś ma możliwość polecam wersje angielską bezpośrednio od wydawnictwa SAMS. Cena jest bardzo podobna. Ocena: Ksiazka 5/6; Wydanie 3/6; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Megabyte Opublikowano 24 Marca 2005 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2005 Ja OpenGL ucze się z "Open GL. Programowanie gier" Jak dla mnie ksiażka jest lepsza niż księga eksperta, w której według mnie jest za dużo teorii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...