Skocz do zawartości
czulkin

Polaczenie Sieci Komp

Rekomendowane odpowiedzi

witam niewiem gdzie ten temat umiescic ale mam nadzieje ze tutaj na moje pytania ktos odpowie gdyz jestem laikiem w tych sprawach.

 

otóz:

 

w sali komputerowej był hub microneta na 16 wejsc i jedno uplink<niewiem co to jest> w tej sali jest podłączony internet z neostrady ale predkosci nie znam i podlaczony do tego huba chyba do uplink-u. niewiem jak kabl;e połączeniowe byly zrobione tzn. z przeplotem czy bez.

 

ja zrobilem druga pracownie komputerowa i tam jest switch na 24 porty firmy niepamietam i z tego co troche czytałem to nbie jest programowalny i nie ma zadnego uplink-u. tutaj zrobilem kable z przeplotem i siec dziiała tzn. komputery sie widza.

 

ale wymyslono zeby zamienic switch z hubem i teraz jest problem- niewiem jak w tamtej pracowni ale w mojej siec nie działa wogóle. po wielu próbach doszedłem do wniosku ze ta siec działa na normalnym kablu bez przeplotu.

 

i teraz kilka pytań:

 

czy faktycznie do hub-a niema byc kabla z przeplotem??

 

czy w tamtej pracowni ze switchem bede musiał zmieniac kable na przeplot?

 

jak połączyc obie pracownie tzn w takiej kolejnosci : do switcha internet i hub i zeby wszystko sie widziało.

 

prosze bardzo o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hub/switch - komp: bez przeplotu.

router - hub/switch: bez przeplotu.

hub/switch - hub/switch: bez przeplotu w jednym przez port uplink lub cross jeśli nie ma uplinków.

komp - komp: cross.

 

PS: większość nowych switchy dostosowuje się automatycznie do kabli prostych/crossowanych. Jednak i tak lepiej działać wg. standardów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...