Skocz do zawartości
lobo0

Arkanoid

Rekomendowane odpowiedzi

uwagi na szybko:

- wyeliminuj flickering, przeszkadza i bola oczy na dluzsza mete

- nie bierzesz wogole pod uwage predkosci paletki podczas uderzenia pilki, gra jest monotonna bo w wyniku tego pilka odbija sie zawsze w taki sam sposob, nie mozna scinac

- dodaj jakies bonusy w postaci np. zielona cegla powoduje zredukowanie predkosci pilki o 1/2, a rozowa zwieksza predkosc x 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie wsio dziala. czy pojawiaja sie potem jakies "udziwnienia" poziomow ? inne klocki czy cus ?

1440585[/snapback]

po przejsciu na nastepny poziom zwieksza sie liczba cegielek, skraca belka i przyspiesza pilka :)

 

uwagi na szybko:

- wyeliminuj flickering, przeszkadza i bola oczy na dluzsza mete

- nie bierzesz wogole pod uwage predkosci paletki podczas uderzenia pilki, gra jest monotonna bo w wyniku tego pilka odbija sie zawsze w taki sam sposob, nie mozna scinac

- dodaj jakies bonusy w postaci np. zielona cegla powoduje zredukowanie predkosci pilki o 1/2, a rozowa zwieksza predkosc x 2

co to jest flickering? :>

no z tym odbijaniem i predkoscia paletki musze pokabinowac, a te bonusy to fajna sprawa, zrobie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

flickering to termin, ktorego sie uzywalo jeszcze za czasow programowania w WinApi32 :) a dotyczyl efektu, kiedy ruchome, dynamiczne obiekty - okienka, czy tez bitmapy w przyapdku prostych gier, migotaly, u Ciebie te migotanie jest specyficzne, raczej za pilka i paletka ciagnie sie smuga, ale efekt drazni troche oczy, nie wiem jak u inych i sadze, ze warto popracowac nad wyeliminowaniem tego, skuteczna technika na wyeliminowanie tego to naprzyklad double buffering (rysujesz bitmapy w pamieci, a gotowa wyrysowana scene wrzucasz na ekran)

ogolnie gra jest spoko, widac, ze znasz sie na rzeczy, jak dopracujesz szczegoly to bedzie bardzo dobry produkt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poprawił odbicia od scian i klockow (czesto pilka przechodzi przez nie jak przez masło). Poza tym, jak ktos juz wczesniej wspomnial - bonusy - to one umilają całą gierkę (no wiesz, jak w kazdym arkanoidzie - zwolnienie, przyspieszenia, wiecej pilek, klej , strzelanie itp. ) My z kumplem mielismy jeszcze cos takiego, ze byly rozne kolory klockow i kazdy mial inną wytrzymalosc i jak pilka uderzyla to zmienialo kolor (nie pamietam tylko, czy to ostatecznie dzialalo ;)). A co do odbic, to z tym bylo najwiecej zabawy - wiem, ze na koniec, to mielismy zasymulowane odbicia od kuli :D, a niektorzy po prostu podzielili paletke na sektory i w kazdym troszke inaczej sie odbijalo. Poza tym, mozna dodac rozne plansze, jakies tlo itp. A i jeszcze jedno - punkty. Nie podoba mi sie, ze sa liczone wraz z czasem grania. Mozna zrobic tak, ze czas odlicza sie w dol i za kazde zbicie sa jakies pty a za ukonczenie planszy przed czasem dodatkowe pty proporcjonalne do czasu, ktory zostal.

To tyle,

pozdrawiam Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

postanioilem zrobic zeby od bokow cegiel tez sie odbijala a nie "przechodzila jak przez maslo" i siedze nad tym juz troche i nie moge wymyslic :mur: juz zgupilame normalnie.

daje kawalek kodu moze mi ktos z Was pomoze:

 

a to jest kulka a ceg to cegla

  public void odbijodcegly()	 {     for(int x=0;x<11;x++)     for(int y=0;y<ustawienia.iloscwierszycegiel;y++)     {       if (((a.getMinY()<ceg[x][y].getMaxY()) &             (a.getMaxY()>ceg[x][y].getMinY()) ) &   ((a.getCenterX()>ceg[x][y].getMinX())&    (a.getCenterX()<ceg[x][y].getMaxX())))       {          if(ceg[x][y].aktywna==true)  {     a.dy=-a.dy; //odbicie od poziomu             zbijcegle(x,y);	}       }     }       }

generalnie chodzi o to ze odbijam tylko od gory albo od dolu cegly

a.dy=-a.dy; //odbicie od poziomu

i nie umiem wymyslic jak sprawdzac czy w danym momencie pilka sie odbija od bokow cegly czy od dolu lub gory bo chce zastosowac odbicie od pionu

a.dx=-a.dx; //odbicie od pionu
juz mam z lekka przegrzany mozg :lol: i mam nadzieje ze ktos na to wpadnie...

pozdrawiam

Edytowane przez lobo0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to jeszcze kawalek odemnie - juz dziala i gra sie zupelnie spoko - ale... jak zwykle jakies ale. :)

 

chdzi o odbijanie od paletki, a dokladniej o katy. jesli pileczka wraca do mnie z lewej strony pod jakims katem (powinny to byc rozne katy, nie tylko 45), to uderzajac w:

 

- lewa czesc paletki powinna: a) zawrocic pod mniejszym (do pionu) katem lub B) zawrocic pod takim samym katem

- srodkowa czesc paletki: odbic sie i poleciec w prawo pod takim samym katem jak przyleciala z lewej.

- prawa czesc paletki - analogicznie jak po lewej lesli pileczka leci z prawa, jesli leci z lewa to: kat powinien ulec zwiekszeniu ;)

 

mam nadzieje ze jest to zrozimale :)

 

PS. calkiem fajnie ci to wyszlo :)

Edytowane przez ayem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...