Skocz do zawartości
peza

Radeon 7000 Vs Voodoo 5 5500

Rekomendowane odpowiedzi

cmsydney, moze wtedy na Glide Unreal wygladal najlepiej ale teraz nie rozni sie zbytnio od directX

odpal sobie unreala teraz i porownaj z voodoo, to co ja mam na radeonie x700 nie umywa sie do tego co moje oczy widza na voodoo, a co dopiero jak wlacze fsaa x6 na ati i fsaa x4 na voodoo, to juz mozna nazwac przepascia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpal sobie unreala teraz i porownaj z voodoo, to co ja mam na radeonie x700 nie umywa sie do tego co moje oczy widza na voodoo, a co dopiero jak wlacze fsaa x6 na ati i fsaa x4 na voodoo, to juz mozna nazwac przepascia

1682501[/snapback]

Nie napisalem tego ot tak sobie.

Sprawdzalem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja oczywiscie nie zarzucam bo za czasow voodoo vs Riva bylem zawsze wierny 3Dfx`owi i jego 16 bitom.

Zreszta kazdy nawet na Rivie gral w Q3 w 16 bitach bo 32bity potrzebowaly lepszego sprzeta.

A wtedy obraz na V3 byl o wiele lepszy.

No ale T&L trzeba przyznac, ze dalo kopa kartom ze hej.

Procek byl odciazony i samo GPU zasuwalo z obliczeniami.

Teraz T&L ewulowalo do calej papki silnikow CineFX w kolejnych generacjach i nie ma mowy o tym aby wracac do jaskini i obciazac proca zbednymi obliczeniami.

Ale zapedzamy sie w mega OT bo o Voodoo gdzies watek istnieje i tam plakalismy z zalu za 3Dfx`em.

1680342[/snapback]

nie prawda ze obraz na v byl lepszy.

Sam przechodzilem z v2 na tnt2 ultra ktora pracowala bardzo dobrze w 32 bitach w uwczesnych grach. Roznica byla ogromna. Podstawowa wada v3 byla wielkosc tekstur 256 na 256 co przy 16 bit owocowalo "spranymi kolorami". Na tnt2ultra mozesz swobodnie grac w 32 bit w q3 ktory jakosci bije to co widac na v2 i v3.

Proponuje zobaczyc niebo.

To ze jakosc grafiki byla taka sama to legenda nie majaca nic wspolnego z rzeczywistoscia. Od czasow q3 i gier na jej silniku gry na v3 wygladaly beznadziejnie w stosunku do kartk konkurencji - tnt2 i ati rage128.

POzdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie prawda ze obraz na v byl lepszy.

Sam przechodzilem z v2 na tnt2 ultra ktora pracowala bardzo dobrze w 32 bitach w uwczesnych grach. Roznica byla ogromna. Podstawowa wada v3 byla wielkosc tekstur 256 na 256 co przy 16 bit owocowalo "spranymi kolorami". Na tnt2ultra mozesz swobodnie grac w 32 bit w q3 ktory jakosci bije to co widac na v2 i v3.

Proponuje zobaczyc niebo.

To ze jakosc grafiki byla taka sama to legenda nie majaca nic wspolnego z rzeczywistoscia. Od czasow q3 i gier na jej silniku gry na v3 wygladaly beznadziejnie w stosunku do kartk konkurencji - tnt2 i ati rage128.

POzdrawiam

1682604[/snapback]

Z jednym sie zgodze. Od czasow Q3 grafa lepiej zacznala wygladac na karcie nVidi i odziwo Q3 lepiej dzialal na RvieTNT2 niz na Voodoo2/3. Q3 byl swego rodzaju przelomem w grafice komputerowej jednak w tamtych czasach to w zasadzie tylko w tej grze bylo widac roznice w jakosci grafiki a np. w Q2, HL, Sin, wspomniany Unreal oraz Unreal Turnament, Diablo2 i w wielu innych grach 3dfx nadal rzadzilo i to nie tylko jakoscia grafiki ale rowniez szybkoscia.

Dodam ze porownywalm obraz w Q2 na Voodoo2 i Rivie TNT2. Obraz na Voodoo byl owiele ladniejszy niz na TNT2, na TNT2 obraz lamal sie(latwo zauwazalne na teksturach podczas ruszania sie), kolory na Voodoo2 byly bardziej zywe, na TNT2 wygladaly one jak wyblakle, najlepiej to zauwazyc podczas strzalu i ogromna wada kart TNT2 to ciemny obraz w OGL'u. Kolory i jasnosc mozna bylo jeszcze wregulowac w sterownikach(nie do konca) i konfiguracji gry ale lamania tekstur juz nie ;). Winne napewno byly stery ale podczas zabawy lamanie tekstur potrafilo przeszkadzac.

I tak naprawde dopiero od czasow GF256 roznica miedzy 3dfx'em a nVidia byla na tyle ogromna ze 3dfx nie dal rady dogonic nVidi.

Edytowane przez sucker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fakt, na voodoo pozniej grafa byla o wiele gorsza, widac bylo pzejscia kolorow, ale to byla tylko i wylacznie wina programistow, czy w czasach voodoo 1 i 2 ktos zauwazyl przejscia kolorow mimo uzycia 16bit? ja nie, oj nie chce sie pisac panowie programisci!!

 

a z tym niebem to dales zly przyklad, akurat na voodoo to niebo wygladalo lepiej, przejscia kolorow byly plynne a na nvidii nie udalo mi sie osiagnac takiego efektu mimo wlaczenia 32bit kolor, 32bit kolor dla tekstur najwyzszej jakosci i nieba high quality, nie wiem co bylo nie tak ale na voodoo wygladalo to jak nie lepiej to identycznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...