Skocz do zawartości
Darth_Reaven

Jak To Jest Z Tymi Obiektywami ?

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

jak to jest z tymi obiektywami ? w cyfrowkach zoom pdowany jest w x np 10x etc a ja kwyglada to na przykladzie takieog obiektywu Nikkor 70-300MM 4-5.6 G ? prosze mi jeszcze powiedziec ja kto jest ze stabilizacja obrazu ... ona jest w aparacie czy w obiektywie i jakimi obiektywami mozna robic makro ? a aparat teraz mam do kuzyna nikon d70s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

yyy no to od początku :

 

1. W każdej cyfrówce masz np zoom 10x ... A na co lepszej stronie/info o aparacie masz odpowiednik ogniskowej dla formatu 35mm (analogi) przykład :

 

Minolta Dimage Z6 : 12 krotny zoom o ekwiwalencie ogniskowej 35-420 mm

 

czyli 12x zoom to odpowiednik rozpiętości 385mm (420-35=385). Twój obiektyw ma ogniskową 70-300 a więc rozpiętość "zoomu" to 230mm (300-70) ~ 8x zoom optyczny . Dokładniego przelicznika nie ma / nie znam ;] .

 

Żeby Ci jeszcze bardziej nmieszać to wiemy, że Nikon D70 nie ma pełnej matrycy 35mm a mniejszą (coś ok20mm) i teraz aby uzyskać pełen wymiar potrzemujemy zastosować powiększenie (które jest już w aparacie- to tak w skrócie ;) ) które dla Twego Nikona wynosi 1.5x ... a więc mając obiektyw 70-300 w rzeczywistości otrzymujesz ogniskowe 105-450mm (70x1.5=105 ; 300x1.5=450), i teraz rozpiętość ogniskowej się zmieniła na 345mm (450-105=345) :> ~ 12x zoom optyczny.

 

Wiem może trochę to wszystko nieskładnie napisałem ale dziś miałem ciężki dzień,wybacz.

 

2. Stabilizacja

 

Stabilizację obrazu w aparacie (dSLR) posiadają tylko Minolty (5D i 7D) reszta potrzebuje specjalnych obiektywów z tą że funkcją

 

3. Makro

 

Makro możesz uzyskać na kilka sposobów ...

 

1- zrobić fotę i potem wyciąć to co chcesz ;](ale jakie to makro ...)

2- podstawić szkło powiększające :lol:

3- Są do tego specjalne obiektywy, soczewki i konwertery radzę popatrzyć na www.pstryk.pl . Znajdź tam dział Makro i już obadasz co i jak :)

 

Jeszcze raz sory za małą składnię ale coś dziś zmęczony zbytnio jestem :]

 

EDIT: drobne poprawki :]

Edytowane przez MaciekCi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładny przelicznik :]

Na przykłądzie jakże cudownej Minolty Z6:

Minolta Dimage Z6 : 12 krotny zoom o ekwiwalencie ogniskowej 35-420 mm - zoom 12x bierze sie z podzielenia maksymalnej ogniskowej (420) przez minimalną (35) = 12x.

 

Czasem podawane jest jeszcze powiększenie lornetkowe czyli względem ludzkiego oka, którego ogniskowa wynosi około 50mm. Aparat o maksymalnej ogniskowej 420 mm daje 8,4 powiększenia względem tego co widzimy gołym okiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisał Przedmówca : dzielimy największą ogniskowa zooma przej jego najmniejszą ( np zoom 70-300 będzie 300/70 czyli jakieś 4,3 ).

Plecam poczytac sobie troche o fotografi tradycyjnej ( nawet z książek kilkudziesięcioletnich)

I radzę przestać używac czegoś takiego jak krotność zoomu, tylko zakresu ogniskowej, bo to coś dopiero mówi. Bo jak będzie stałoogniskowy np sonnar 180/2.8 i np tessar 50/2.8 ( czyli dla każdego krotność zooma równa 1) to dla ludzi liczących "ile to razy" te obiektywy będa takie same.

A co do stablilizacji obrazu, dwie metody:

1 Minolty: stabilizacja matrycy , cokolwiek podepniesz za obiektyw to masz stabilizacje obrazu ( nawet takiego tessara co ma 100 lat, byleby znaleźć przejściówkę żeby podłączyć, ale z np M42 i PSix niema problemu przejściówki są dostępne)

2. Inni producenci ( NIkon, Canon itp.) : stabilizacja przez ruch soczewki lub grupy soczewek, występuje w drogich obiektywach, raczej na które nie będzie Cię stać. I tylko w niektórych obiektywach.

Oczywiście rozwiązanie Minolty jest lepsze ( nawet zatwardziali użytkownicy Nikonów i Canonów muszą to przyznać).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W lustrzankach stabilizacja juz takiej duzej roli nie odgrywa, w koncu po cos te ISO 1600, 3200 jest :]

 

z tym się nie zgadzam. Stabilizacja odgrywa dużą rolę. np chcesz zrobić jakieś fajne zdjęcie i musisz wbiec na jakąś górkę, to stabilizacja obrazu pomoże zlikwidowć drgania rąk (ale oczywiście można poczekać i odsapnąć). Można wtedy zwiększyć czułość filmu-matrycy ( do np tych iso 1600 lub 3200) by skrócic czasy, ale w słoneczny dzień może braknąć przysłon i czasów - już przy iso 800 mi brakowało na zwykłym filmie. Poza tym przy teleobiektywach masz większą rozpietość czasów przy których wykonasz nieporuszone zdjęcie - przecież nie zawsze nosimy statyw. A np ja lubię robić zdjęcia wieczorami - i tu duża czułość matrycy i stabilizacja obrazu bardzo się przydaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...