Skocz do zawartości
liechmaster

[c++] Jak Zdefiniować Argument Funkcji?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

bawię się trochę opengl-em w c++ i natrafiłem na mały problem. Chcę sobie napisać funkcję, która będzie mi rysować różne części samochodu ale nie wiem co w niej mam przekazać za argument.

normalnie, w kodzie wynonuje się polecenie:

glBegin (GL_TRIANGLES);  for(int i=0;i<sizeof(bodykit_face_indicies)/sizeof(bodykit_face_indicies[0]);i++){	   for(int j=0;j<3;j++){		  int vi=bodykit_face_indicies[i][j];		  int ni=bodykit_face_indicies[i][j+3];		  glNormal3f (normals[ni][0],normals[ni][1],normals[ni][2]);		  glVertex3f (vertices[vi][0],vertices[vi][1],vertices[vi][2]);		}   }glEnd ();
gdzie bodykit_face_indicies jest zdefiniowane jako:

static GLint bodykit_face_indicies[1921][6] = {.....}
teraz chciałbym to przerobić na funkcję stylu :

void rysuj(GLint tablica){   glBegin (GL_TRIANGLES);   for(int i=0;i<sizeof(tablica)/sizeof(tablica[0]);i++){	   for(int j=0;j<3;j++){		  int vi=tablica[i][j];		  int ni=tablica[i][j+3];		  glNormal3f (normals[ni][0],normals[ni][1],normals[ni][2]);		  glVertex3f (vertices[vi][0],vertices[vi][1],vertices[vi][2]);		}	}	glEnd ();};
gdzie jako tablicę przekazywałbym bodykit_face_indicies, czyli wywołanie rysuj(bodykit_face_indicies);.

jakim typem ma być ta zmienna tablica? (Glint to to samo co int więc jak ktoś ma obawy może uznać że to int jest)

czy można w ogóle statyczną tablicę przekazać jako parametr?

 

 

EDIT: problem rozwiązany.

Edytowane przez liechmaster

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...