liechmaster Opublikowano 10 Grudnia 2005 Zgłoś Opublikowano 10 Grudnia 2005 (edytowane) Witam, bawię się trochę opengl-em w c++ i natrafiłem na mały problem. Chcę sobie napisać funkcję, która będzie mi rysować różne części samochodu ale nie wiem co w niej mam przekazać za argument. normalnie, w kodzie wynonuje się polecenie: glBegin (GL_TRIANGLES); for(int i=0;i<sizeof(bodykit_face_indicies)/sizeof(bodykit_face_indicies[0]);i++){ for(int j=0;j<3;j++){ int vi=bodykit_face_indicies[i][j]; int ni=bodykit_face_indicies[i][j+3]; glNormal3f (normals[ni][0],normals[ni][1],normals[ni][2]); glVertex3f (vertices[vi][0],vertices[vi][1],vertices[vi][2]); } }glEnd ();gdzie bodykit_face_indicies jest zdefiniowane jako: static GLint bodykit_face_indicies[1921][6] = {.....}teraz chciałbym to przerobić na funkcję stylu : void rysuj(GLint tablica){ glBegin (GL_TRIANGLES); for(int i=0;i<sizeof(tablica)/sizeof(tablica[0]);i++){ for(int j=0;j<3;j++){ int vi=tablica[i][j]; int ni=tablica[i][j+3]; glNormal3f (normals[ni][0],normals[ni][1],normals[ni][2]); glVertex3f (vertices[vi][0],vertices[vi][1],vertices[vi][2]); } } glEnd ();};gdzie jako tablicę przekazywałbym bodykit_face_indicies, czyli wywołanie rysuj(bodykit_face_indicies);. jakim typem ma być ta zmienna tablica? (Glint to to samo co int więc jak ktoś ma obawy może uznać że to int jest) czy można w ogóle statyczną tablicę przekazać jako parametr? EDIT: problem rozwiązany. Edytowane 14 Grudnia 2005 przez liechmaster Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...