Linoge Napisano 13 Stycznia 2006 Zgłoś Napisano 13 Stycznia 2006 (edytowane) napisalem zalezy jaka ;] maluch kontra rozbudowany cat ? jednak w wiekszosci posiadaja zasilanie mechaniczne ;] ten grundofost chyba ma korpus zeliwny ;] pozatym uzywki maja jeden bug syf w srodku ;] Edytowane 13 Stycznia 2006 przez Linoge Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pekaok Napisano 31 Stycznia 2006 Zgłoś Napisano 31 Stycznia 2006 ok, ferii nastał czas, może wezmę się znowu do roboty... wracam do tego tematu bo dostałem (jak już pisałem) darmówkę - grzejnik płytowy purmo c11 500x400. Z zewnątrz zaczyna już wyglądać jako tako (zdzieram z niego farbę, odsłonięty front będzie goły B)) ale w środku... nosi ślady użytkowania, jak to łagodnie mówią. Tu właśnie rodzi się moje pytanie: czym mógłbym wytrawić taki grzejnik wewnątrz - opcjami jest tylko moczenie/płukanie, mechaniczne czyszczenie jest niemożliwe. brak cyny sprawia, że nie grożni mi osobnicy spod ciemnej gwiazdy pokroju kreta... powiem więcej: mam dostęp do zabawek w stylu kwasu solnego 60%... przy czym znajoma z labolatorium powiedziała, że "nie ma sprawy, ale musisz się zastanowić" :twisted: Proponowała żeby go potraktować kwasem na chwilę i szybko wypłukać wodą pod ciśnieniem, ale to chemiczka i nawet nie wie do końca jak ten grzejnik wygląda, więc pytam też Was. jakieś sugestie? i przede wszystkim: czy taki grzejnik da radę z łagodnie kręconymi axp2000 i radkiem 9700? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kszonek Napisano 1 Lutego 2006 Zgłoś Napisano 1 Lutego 2006 ok, ferii nastał czas, może wezmę się znowu do roboty... wracam do tego tematu bo dostałem (jak już pisałem) darmówkę - grzejnik płytowy purmo c11 500x400. Z zewnątrz zaczyna już wyglądać jako tako (zdzieram z niego farbę, odsłonięty front będzie goły B)) ale w środku... nosi ślady użytkowania, jak to łagodnie mówią. Tu właśnie rodzi się moje pytanie: czym mógłbym wytrawić taki grzejnik wewnątrz - opcjami jest tylko moczenie/płukanie, mechaniczne czyszczenie jest niemożliwe. brak cyny sprawia, że nie grożni mi osobnicy spod ciemnej gwiazdy pokroju kreta... powiem więcej: mam dostęp do zabawek w stylu kwasu solnego 60%... przy czym znajoma z labolatorium powiedziała, że "nie ma sprawy, ale musisz się zastanowić" :twisted: Proponowała żeby go potraktować kwasem na chwilę i szybko wypłukać wodą pod ciśnieniem, ale to chemiczka i nawet nie wie do końca jak ten grzejnik wygląda, więc pytam też Was. jakieś sugestie? i przede wszystkim: czy taki grzejnik da radę z łagodnie kręconymi axp2000 i radkiem 9700? ja Ci powiem, ze tez nie wiem jak to wyglada ;) jezeli nie ma cyny to mysle ze nie zaszkodzi mu kapiel w kwasie ;) ale masz pewnosc ze nie ma cyny? cały lutowany mosiadzem? sadzac po wymiarach to jest okay i powinien dac rade ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SuperRzeźniK Napisano 1 Lutego 2006 Zgłoś Napisano 1 Lutego 2006 (edytowane) Ja wybrałem Purmo ze względu na niską cenę, i w sds mają bardzo duży wybór rozmiarów. Można dopasować dokładnie do obudowy. @netes "nie spełni to swojego zadania" -świetnie stary... @Parówkowy_Skrytożerca -ceny convektorowych są powalające, a uwarzam że różnica w wydajności przy mocnej pompie nie jest taka duża. Mój Purmiak c11 spokojni pociągine w wakacje jeszcze jakiegoś gF6800, może temperatury niebędą super świetne, ale celeron na boxie ma czasami 60st. a geforcy po 70 więc myślę że niema co się przejmować. Z okazji odświerzenia tematu mojego chłodzenia, pstryknę zaraz kilka fotek, i wrzucę na imagesharka. Stare na poooowoooolnym http://rzeznik.dokuro.org/ niepolecam małocierpliwym ;-) Edytowane 1 Lutego 2006 przez SuperRzeźniK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pekaok Napisano 2 Lutego 2006 Zgłoś Napisano 2 Lutego 2006 ja raczej purmo nie wybrałem, to on wybrał mnie :) Ale docieramy się i więź się wytwarza między nami. mały OT co do pompki... Ty miałeś Rzeźniku przynajmniej dużą obudowę, ja mam coś między mini a midi więc mój pomysł jest taki (z racji gigantycznych wlotów): przyspawać dwa krążki (z nierdzewki?) zatykające wloty pompki, w nich wywiercić otwory i wlutować miedziane łuki? wydaje się schludne i mało miejsca zajmujące... ale nie wiem co sobie pompa pomyśli jak zobaczy że ma tą wodę przez taki otworek (12mm) wydalić i czy nie będzie protestować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SuperRzeźniK Napisano 2 Lutego 2006 Zgłoś Napisano 2 Lutego 2006 W marketach dostaniesz komplet różnych przejściówek, więc spawanie niejest potrzebne. Uwarzaj z małymi przekrojami, bo jeśli masz mocną pompę, i niedostatek wody do przetłaczania spowodowany małym przekrojem, pompa może zacząć buczeć! Dlatego zmuszony byłem zrobić u siebie takie grube rurki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pekaok Napisano 3 Lutego 2006 Zgłoś Napisano 3 Lutego 2006 (edytowane) hmm, szukałem już w marketach i w internecie. Pompka ma gwint zewnętrzny 48mm (2"?) Więc ludzie robią wielkie oczy ;p Ale średnica wewnątrz to 26mm, więc może nie byłoby tak źle gdybym wlutował miedź o średnicy na przykład 15mm...? Albo jakby było coś nie tak to można powiększyć otwór i wlutować redukcję miedzianą 22x15... Ze spawaniem nie ma problemu, jedyny mankament rozwiązania to nomen omen jego trwałość :P no i poza tym seria redukcji mocno zwiększa długość pompki, która w ustawieniu jakie narysowałem ma już i tak tylko jakieś 5cm wolnej przestrzeni przed każdym wlotem Edytowane 3 Lutego 2006 przez Pekaok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kszonek Napisano 3 Lutego 2006 Zgłoś Napisano 3 Lutego 2006 hmm, szukałem już w marketach i w internecie. Pompka ma gwint zewnętrzny 48mm (2"?) Więc ludzie robią wielkie oczy ;p Ale średnica wewnątrz to 26mm, więc może nie byłoby tak źle gdybym wlutował miedź o średnicy na przykład 15mm...? Albo jakby było coś nie tak to można powiększyć otwór i wlutować redukcję miedzianą 22x15... Ze spawaniem nie ma problemu, jedyny mankament rozwiązania to nomen omen jego trwałość :P no i poza tym seria redukcji mocno zwiększa długość pompki, która w ustawieniu jakie narysowałem ma już i tak tylko jakieś 5cm wolnej przestrzeni przed każdym wlotem ja w swojej pompie nagwintowałem otwor w srodku (gwintownik 1/2" (?) ) nie wiem czy Twoja ma takie same wymiary (nie pamietam ile u mnie było mm) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SuperRzeźniK Napisano 3 Lutego 2006 Zgłoś Napisano 3 Lutego 2006 (edytowane) Masz pompę z 2calowym wylotem !!??!! coto za potwór, jakaś od szambiary czy co? myślałem że mój 1cal to gigant, a Ty masz 2' ?? to rzeczywiście może stanowić problem. W Obi w Wawie, 1' to największy rozmiar. Większe są tylko stalowe (nie mosiężne ani cynkowane). Edytowane 3 Lutego 2006 przez SuperRzeźniK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pekaok Napisano 3 Lutego 2006 Zgłoś Napisano 3 Lutego 2006 hehe, 2 cale ma gwint, poprostu kołnierzyk taki potężny jest. Średnica samego wylotu w środku ma 1" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...