Ower_lolek Opublikowano 18 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 18 Stycznia 2006 Moje poważne wątpliwości budzą nowe 3dmarki typu 2005 a już wogule 2006. Jak widac na testach w 3dmarku 2006 znaczną przewage mają karty z obsługą SM3.0 , no bo jak x1600 może wyprzedzić x850 ?? 3dmark raczej do tej pory niezawodził i wmiare jasno pokazywał która grafika jest lepsza do nowości , coprawdarz wydajność kart graficznych w przypadku gier była różna , ale gdyby podsumować wszystkie tytuły to 3dmark trafiał praktycznie w 10. Tak więc teraz zastanawiam sie nad kartami typu x1300 lub x 1600 , czy to faktycznie aż takie padliny ?? może w jakisch nowszysch tutułach będą pokazywały swoją przewage , może ten SM3.0 będzie czymś w rodzaju dx9.0 ?? Licze na wasze opinie co otym myśliće , czy to zupełna bzdura czy może jednak ma to coś w sobie. Powoływałem sie na artykuł : http://pclab.pl/art18031.html Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrl Opublikowano 18 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 18 Stycznia 2006 uciekaj ile sie da od x1300 i x1600. co ci da ze mają wsparcie dla shaderów 3.0 jak karta dławi się na każdej lepszej grze i żaden ps3.0 mu nie pomoże. jak zależy ci na PS3.0 to kup sobie 6800GS. grasz w marki czy w gry?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalin.bossu Opublikowano 18 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 18 Stycznia 2006 Gdzieś już widziałem testy X1600 (chyba też na pclab) i karta ta wypada bardzo słabo. Porównywano ją z x800 gto i 6800gs. chyba we wszystkich testach przegrała z nimi. Nie pomogło nawet Sm 3.0. Byc może w nowszych grach pokaże swoje prawdziwe możliwości. Ja osobiście wróżę jej średni sukces :-| A co do X1300 - 4 potoki mówią same za siebie :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sucker Opublikowano 19 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Stycznia 2006 Oczwiscie ze to bardzo wazna funckja. Szcegolnie do wlaczenia nowego 3Dmarka i cieszeniem sie ze przychodzi wszystkie testy i podniesc sobie ego ze ma sie wiecej pkt, niz na drozszej karcie tylko ze obslugujacej SM2.0 ;) 3Dmarki to taki programek zliczajacy moc z kilku pierwszch demek. Jesli dana karta nie obsluguje danej funkcji to demko nie uruchomi sie wiec traci na tym demku pkr. ale ta ktora uruchomi sie bo ma obsluge SM3.0 dostanie za te demka dodatkowe pkt. Dlatego porownanie kart PS2.0 i 3.0 w tym smarku jest nie za dobre chyba ze wylaczysZ testy PS3.0 co po czesci jest glupie bo po co wylaczac jak obsluguje ;) x1600 nie jest dobra karta jak narazie. Posiada 12PS/4ROM/4TMU czyli tak naprawde to 4 potokowiec z wieksza iloscia jednostek PS i moze dostac kopa dopiero w programach wykorzstujacych duza ilosc PS ale i tak mala ilosc TMU spowalnia bardzo karte szczegolnie w grach korzstajacych z texturingu a dzisiaj ten sposob tworzenia grafiki jest popularny i wykorzystywany. Mala ilosc ROP wplynie podobnie jak mala ilosc TMU na wydajnosc w texturingu ale rowniez spowolni bardzo fsaa za ktore odpowiedzialn jest ROP. W sumie ati za duzo przycielo ten uklad i powinno wydac jakiegos x1700 gdzie ilosc TMU i ROP zostanie zwiekszona. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar83 Opublikowano 19 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Stycznia 2006 Zdecydowanie za bardzo Ati przycielo.. tego x1300 Dla mnie najrosadnieszy teraz zakup za mniejsza kaske to 6800GS lub X800GTO/2. A P.S 3.0 i tak Ci sie nie przyda jak dana gra bedzie zwalniac. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 19 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Stycznia 2006 OMG, spolka ATi+NV+Futuremark od dawna nami rzadzi i co roku sie powtarzaja pytania oraz stwierdzenia, ze nic nie jest potrzebne a pozniej kazdy z nas leci do sklepu po nowa karte :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ower_lolek Opublikowano 19 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Stycznia 2006 Hmm sprobuje przedsawić moją myśl jaśniej. W Quake 3 Geforce 4 ti i radeon 9600 mają podobną ilość klatek , a w Half-Life 2 Radek będzie miał 2 razy więcej klatek i 3dmark 2003 to pokazuje. Chodzi mi oto że jak jakaś gierka wyjdzie za 2 lata , to czy lepiej na Low detail pojdzie mi x800 czy x1600 ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LPKorn3324 Opublikowano 19 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Stycznia 2006 dobre pytanie- kwestia co będziesz robił przez te dwa lata i czy za 2 lata jak faktycznie radek będzie miał 2x więcej fps niż x800 to czy mimo wszytsko da sie w to grać bo co z tego że masz 2x wiecej fps jak zamiast powiedzmy 6 będzie 12 ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ower_lolek Opublikowano 19 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Stycznia 2006 Jak 2 lata temu kupiłeś Radka 8500 za 300 zł to do tej pory odpala każdą gierke i znajduje się w sepcyfikacji Gothika 3 i morrowinda 4 więc niewidze większych problemow dla 30 klatek przy rozdzielczości 640/480 ... Dodam jeszcze jedno , prowadze sklep komputerowy i z doświadczenia wiem że ludzie kupią kompa a poźniej przez 3 lata trzymają go w domu i nawet nieruszą. Chodzi mi oto aby ten komp faktycznie przez te 3 lata do czegoś sie nadawał , powiedzmy że działamy na odwrot od mediamarku i wielu innych firm. Mniej więcej wiem która karta jest co warta i że seria x 1000 procz x1800 jest do bani na mase. Lecz jednak 3dmark 2006 powoduje że mam wątpliwości i chodzi oto abyście sie wy wypowiedzieli co otym wszystkim myślicie. Oczywiście niegram w 3dmarki ale niema sie co oszukiwać jak do tej pory 3dmark nigdy specjalnie niezawiodł. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wamak Opublikowano 20 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2006 3dmark06 pokazał, że X1600 znacznie lepiej sobie radzą w SM3.0 od GF6600, jednak w grach bez SM3.0, a szczególnie w grach wykorzystujących teksturowanie są słabe. Trudny wybór. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bachus81 Opublikowano 21 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 21 Stycznia 2006 WDK napisał(a): 3dmark06 pokazał, że X1600 znacznie lepiej sobie radzą w SM3.0 od GF6600, jednak w grach bez SM3.0, a szczególnie w grach wykorzystujących teksturowanie są słabe. Trudny wybór. jeśli karta x1300 i x1600 przycinają w dzisiejszych grach to w grach przyszłości będą to robił dwa razy bardzie, jak nie trzy razy dla mnie sprawa jest oczywista B) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bulleto Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 (edytowane) sucker napisał(a): Oczwiscie ze to bardzo wazna funckja. Szcegolnie do wlaczenia nowego 3Dmarka i cieszeniem sie ze przychodzi wszystkie testy i podniesc sobie ego ze ma sie wiecej pkt, niz na drozszej karcie tylko ze obslugujacej SM2.0 ;) 3Dmarki to taki programek zliczajacy moc z kilku pierwszch demek. Jesli dana karta nie obsluguje danej funkcji to demko nie uruchomi sie wiec traci na tym demku pkr. ale ta ktora uruchomi sie bo ma obsluge SM3.0 dostanie za te demka dodatkowe pkt. Dlatego porownanie kart PS2.0 i 3.0 w tym smarku jest nie za dobre chyba ze wylaczysZ testy PS3.0 co po czesci jest glupie bo po co wylaczac jak obsluguje ;) x1600 nie jest dobra karta jak narazie. Posiada 12PS/4ROM/4TMU czyli tak naprawde to 4 potokowiec z wieksza iloscia jednostek PS i moze dostac kopa dopiero w programach wykorzstujacych duza ilosc PS ale i tak mala ilosc TMU spowalnia bardzo karte szczegolnie w grach korzstajacych z texturingu a dzisiaj ten sposob tworzenia grafiki jest popularny i wykorzystywany. Mala ilosc ROP wplynie podobnie jak mala ilosc TMU na wydajnosc w texturingu ale rowniez spowolni bardzo fsaa za ktore odpowiedzialn jest ROP. W sumie ati za duzo przycielo ten uklad i powinno wydac jakiegos x1700 gdzie ilosc TMU i ROP zostanie zwiekszona. Cos tak czuje ze wiesz co mowisz<edit> i po dluzszej lekturze dotarlo do mnie co piszesz ;) banalnie proste<edit> wiec skieruje do Ciebie konkretnie to pytanie czym kierowac sie przy wyborze poza plynnascia renderingu w grach , interesuje mnie tez obrobka wideo czy edycja jak ktos woli. Czy w w/w przypadku ma znaczenie szybkosc wyplniania pixelami ?Czy SM3 jest np 3dmaxie(obecnie nie wiem jakie sterowniki wykorzysuje) cinemie lub czyms podobnym w tej chwili wykorzystywana i jakie ew korzysci z tego plyna oczywiscie jesli znasz temat lub raczej zakladajac ze malo jest ci rzeczy obcych hyh. Nie chce zameczac pytaniami typu co kupic ale odkladam juz zakup dlugo z roznych przyczyn :) przedewszystkim finansowych. Priorytet to kupno calej skrzynki w ktora nie bede ladowal zlotowki i ma sie dobrze sprawowac przez jak najdluzszy czas. Dlatego tez nie uwazam za dobre rozwiazanie np kupno malego dysku by dokladac do drogiej grafy itd Skupiajac sie na samej karcie graficznej co bedzie dobrze sluzylo do 2d , 3d jesli kiedys wreszcie bede dostatrecznie dobry by to wykorzystac ;) i tak jak wczesniej wspominalem jakis filmik by sie skrecilo wiec CO ? Ucz mnie master ;) bachus81 napisał(a): jeśli karta x1300 i x1600 przycinają w dzisiejszych grach to w grach przyszłości będą to robił dwa razy bardzie, jak nie trzy razy dla mnie sprawa jest oczywista B) Dla mnie tez remedium dla pacjeta to jednak NV 6800 gs przywoita wydajnosc i SM3 Edytowane 22 Stycznia 2006 przez Bulleto Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sucker Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 @Bulleto Programami graficznymi profesionalnymi sie nie zajmuje ale tutaj patrzenie na wydajnosc kart w grach jest bledem. Tutaj najwazniejsze sa sterowniki a karta to drugie miejsce ale rownie wazne. Karty nVdidi z serii quadro tak narpawde niczym nie roznia sie od standardoych kart ale w programach profesionalnch pokazuja swoja moc. Oraz w programamach profesionalnch grafa nie jest tak wazna jak dobry procek tutaj PIV z HT lub dwurdzeniowce dzialaja znacznie lepiej niz procki jednowatkowe. Na to przy kupnie kompa do pracy z profesionalnymi aplikacjami nalezy zwrocic uwage. Podobnie jest z pamiecia i HDD. Im wiecej ramu tym lepiej im szybszy dysk tym tez lepiej(najlepiej raid) ale to wszstko kosztuje. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xan02 Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 bachus81 napisał(a): jeśli karta x1300 i x1600 przycinają w dzisiejszych grach to w grach przyszłości będą to robił dwa razy bardzie, jak nie trzy razy dla mnie sprawa jest oczywista B) Dla mnie to krotka pilka :-P Wole sie cieszyc dzisiejszymi grami i pogrywac z przyzwoita wydajnoscia na 6600GT, ktore w terazniejszych grach jest lepszym wyborem od X1600. Nie ludzmy sie, kosztujace ~800zl X1600XT to nie cuda na dzisiejszych grach, a w przyszlych grach, podzielam zdanie bachus81. Za 2-3 lata gierka na 6600GT bedzie chodzic z predkoscia np. 10fps, a na X1600XT 13fps :lol2:. Wrazenia z gry beda podobne, a Gf 6600GT koszuje ok 600zl(radek XT jak wyzej, ok 800zl) za dobra wersje(Galaxy :-P ). A 2 stowki droga nie chodzi. Do tematu: Kupowanie teraz karty bez PS 3.0 to nie najlepsza decyzja Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bulleto Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 (edytowane) sucker napisał(a): @Bulleto Programami graficznymi profesionalnymi sie nie zajmuje ale tutaj patrzenie na wydajnosc kart w grach jest bledem. Tutaj najwazniejsze sa sterowniki a karta to drugie miejsce ale rownie wazne. Karty nVdidi z serii quadro tak narpawde niczym nie roznia sie od standardoych kart ale w programach profesionalnch pokazuja swoja moc. Oraz w programamach profesionalnch grafa nie jest tak wazna jak dobry procek tutaj PIV z HT lub dwurdzeniowce dzialaja znacznie lepiej niz procki jednowatkowe. Na to przy kupnie kompa do pracy z profesionalnymi aplikacjami nalezy zwrocic uwage. Podobnie jest z pamiecia i HDD. Im wiecej ramu tym lepiej im szybszy dysk tym tez lepiej(najlepiej raid) ale to wszstko kosztuje. Wydaje mi sie ze poza jakimis optymalizacjami pod prace z jakims konkretnym softem (cos mi sie ostatnio przewinelo przed oczami ze ktorys wydawca opragromawania poleca NV quadro) ale czy poza tym nie chodzi w glownej mierze o przystosowanie ich na do pracy na dwoch monitorach (tak sobie mysle bo praktyki zero) Stary jestem i gry mnie bawia ale juz w mniejszym stopniu coraz bardziej bawic zaczyna raodosna tworczosc ktora umozliwia PC-et . Rozgladlaem sie wsrod takich kart i niestety nie ma czgos taniutkiego by dokupic ja jako druga karte.. Reszte sprzetu chyba rozkminilem z glowa wszystko zalezy od dostepnosci i cen jakie beda aktualne w dniu zakupu (mam nadzieje w niedalekiej przyszlosc) Do tej pory habilitowalem sie wsrod oferty kart graf. pod strzechy bo wydawalo mi sie to lepszym rozwiazaniem bardziej wszechstronnym, dopiero niedawno zaswitala mi mysl o takiej grafie. I tu chialbym zapytac z lenistwa i braku cierpliwosci bo sam mam zamiar zaczac analizowac temat ale moze ktos podpowie co to ten nieliniowy montaz wideo ? PS: dlaczego nie robia trzech modeli kompow low mid i high :P gdzie sprzet jest kompatybilny ze soba oraz z calym istniejacym softem ? Dlaczego nie dziala to jak TV pstryk i juz :) Dlaczego trzeba zmienic sposob mysolenia by zaczac komunikowac sie z komputerem ? Moja kochana Mamusia np nie moze przyjac do siebie ze komputer wylacza sie pod przyciskiem START :) ale ona ma 60 na karku i wolna glowe od tych problemow ... Pozdrofki z gor ;) jest naprawde zimnoo .. Edytowane 22 Stycznia 2006 przez Bulleto Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...