Remy Opublikowano 20 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2006 Witam! Znalazłem w internecie instrukcję do polerowania felg, trochę go zmieniłem i powstał taki mini poradnik. Myślę, że komuś może się przydać. Aby wypolerować przedmiot należy zaopatrzyć się w następujące rzeczy: Papier ścierny (wodny) o grubościach 200,360,500,800,1000,2000, pastę polerską i wałek z filcu z możliwością zamontowania do wiertarki. Na początku należy bardzo dokładnie umyć przedmiot tak aby podczas polerowania zabrudzenia nie pozostawiły niepotrzebnych i trudnych do usunięcia rys. Następnie przy pomocy papieru ściernego usuwamy powłokę lakierniczą. Zaczynamy oczywiście od najgrubszego papieru (200). Moczymy papier wodą i czyścimy powierzchnię aż do całkowitego usunięcia lakieru. Co jakiś czas zmieniamy papier na drobniejszy dochodząc do papieru 2000. Jeśli lakier jest już usunięty a powierzchnia bardzo gładka i bez rys można przystąpić do polerowania dającego efekt chromowanego metalu (lusterka) W tym celu należy założyć filc na wiertarkę posmarować delikatnie felgę pastą polerską i polerować na najwyższych obrotach. Podczas polerowania filcem i pastą na powierzchni może tworzyć się coś w rodzaju kleistej mazi ale po usunięciu jej szmatką odsłania się bardzo przyjemny widok lustereczka w którym możemy się przejrzeć. Pamiętajcie że efekt będzie zależał od Waszej dokładności. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy polerując zwykły metal muszę czymś to zabezpieczyć (lakier bezbarwny) żeby później nie rdzewiało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cornholio Opublikowano 20 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2006 (edytowane) Jeżeli ww. instrukcję znalazłes na stronie poświęconej starym samochodom to chyba jestem jej autorem :) Czym zabezpieczyć wypolerwany element to odwieczny problem:/ Zależy co to jest. jeżeli jest to Alu, CU, ZnAl to co najwyżej zaśniedzieje tracąc blask. Jeżeli jets to stal to rdzewienie powoduje ubytki (większe bądź mniejsze) i w efekcie trudno potem doprowadzić taki element do stanu wyjściowego (ale się da:) ). Nie polecam pokrywania części polerowanych lakierem bezbarwnym. Bardzo często po położeniu warstwy takiego lakieru robi się ... "mleko" i nasza praca idzie na marne (no chyba że ktoś się uprze i "zdejmie" ten lakier). Wyjściem jest zastosowanie odpowiedniej pasty polerskiej jako ostatniej warstwy. Jest to pasta firmy 3M sprzedawana w kostkach po 1,3kg. Wypolerowane tą pastą aluminiowe felgi nie straciły nic ze swojego blasku pomimo że nie były jakoś specjalnie traktowane. Natomiast felgi wypolerowane tylko "Automaxem" po kilku tygodniach pokryły się warstwą utlenionego aluminium i efekt polerki przestał być widoczny. http://www.capri.pl/photo/8/1/4104495279f81.l.jpg ps. NIGDY nie poleruj na najwyższych obrotach! łatwo w ten sposób przypalić pastę polerską na polerowanym elemencie i będziesz miał piękne brązowe ślady trudne do usunięcia Edytowane 20 Stycznia 2006 przez cornholio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dadziuk Opublikowano 20 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2006 A wiecie co zrobić aby taki efekt uzyskać na budzie? Bo raczej jak się przejedzie papierem ściernym to nie będzie już farby :lol: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remy Opublikowano 20 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Stycznia 2006 Cornholio to był poradnik jak wypolerować felgę motocyklową także nie wiem czy to Twoje ;). Dzięki za wskazówki. Na pewno skorzystam :). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DoctorPulse Opublikowano 21 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 21 Stycznia 2006 A wiecie co zrobić aby taki efekt uzyskać na budzie? Bo raczej jak się przejedzie papierem ściernym to nie będzie już farby :lol: pasta polerska i cierpliwość ;) albo lakier metaliczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dadziuk Opublikowano 21 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 21 Stycznia 2006 Tą paste tak poprostu na farbę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DoctorPulse Opublikowano 21 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 21 Stycznia 2006 (edytowane) no bynajmniej ja tak zrobiłem na swoim TT...albo jest końcówka na dremel/wiertarke do polerowania, najpierw nią a później pastą... Edytowane 21 Stycznia 2006 przez DoctorPulse Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrox Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 Jeżeli ww. instrukcję znalazłes na stronie poświęconej starym samochodom to chyba jestem jej autorem :) Czym zabezpieczyć wypolerwany element to odwieczny problem:/ Zależy co to jest. jeżeli jest to Alu, CU, ZnAl to co najwyżej zaśniedzieje tracąc blask. Jeżeli jets to stal to rdzewienie powoduje ubytki (większe bądź mniejsze) i w efekcie trudno potem doprowadzić taki element do stanu wyjściowego (ale się da:) ). Nie polecam pokrywania części polerowanych lakierem bezbarwnym. Bardzo często po położeniu warstwy takiego lakieru robi się ... "mleko" i nasza praca idzie na marne (no chyba że ktoś się uprze i "zdejmie" ten lakier). Wyjściem jest zastosowanie odpowiedniej pasty polerskiej jako ostatniej warstwy. Jest to pasta firmy 3M sprzedawana w kostkach po 1,3kg. Wypolerowane tą pastą aluminiowe felgi nie straciły nic ze swojego blasku pomimo że nie były jakoś specjalnie traktowane. Natomiast felgi wypolerowane tylko "Automaxem" po kilku tygodniach pokryły się warstwą utlenionego aluminium i efekt polerki przestał być widoczny. http://www.capri.pl/photo/8/1/4104495279f81.l.jpg ps. NIGDY nie poleruj na najwyższych obrotach! łatwo w ten sposób przypalić pastę polerską na polerowanym elemencie i będziesz miał piękne brązowe ślady trudne do usunięcia Powiedz mi jak nałozyłeś tą pastę jeśli ona jest w kostce. Pod temperaturą robi się plastyczna czy jak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nostradamus Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 Remy a możesz podać mi adres do tej strony o polerowaniu felg do motocykla A co do polerowania to ja mam taką zieloną pastę tylko nie mam pojęcia jak ona się nazywa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carl0s Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 (edytowane) Pewnie uznacie mnie za wariata, ale do polerowania np miekkich metali czy plexi doskonale nadaje sie...pasta do zebow :). Na serio, pasta do zebow najzwyklejsza jakas NoName z Biedronki, do tego tarcza filcowa na flexa i to daje rezultaty. Idzie wolniej niz pasta polerska, ale efekty koncowe sa niemal identyczne. Jedyna roznica, to ze taka tarcze filcowa trzeba co jakis czas lekko zwilzyc, np zraszaczem do kwiatkow. ja tak polerowalem topy i spody moich blokow (akryl i mosiadz) :) Edytowane 22 Stycznia 2006 przez Carl0s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remy Opublikowano 22 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2006 Proszę bardzo: http://www.rf600r.l.pl/strony/info/polerka_felg.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cornholio Opublikowano 23 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2006 Do "Patrox" A jakie to ma znaczenie czy past ajest w tubce (konsystencja półpłynna) czy w kostce (konsystencja stała)? Nakładanie pasty (powinno być w cudzysłowiu:) ) z kostki odbywało się przez zbliżenie jej do wirującego krążka filcu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanathea Opublikowano 23 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2006 [...]pasta do zebow :). Na serio, pasta do zebow najzwyklejsza jakas NoName z Biedronki, do tego tarcza filcowa na flexa i to daje rezultaty[...] potwierdzam - co prawda nie uzywalem do tego flexa a zwyklej bawelnianej sciery Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...