Robert B. Opublikowano 4 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2006 Witam kupiłem ksiazke OpenGl Ksiega eksperta wydanie III i co i ona jest jakas... Bo juz pierwszy program przepisany według ksiązki nie działa :( dlaczego :( #include<OpenGl.h> void RenderScene(void) { glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT); glFlush(); } void SetupRC(void) { glClearColor(0.0f. 0.0f. 1.0f. 1.0f); } void main (void) { glutInitDisplayMode(GLUT_SINGLE |GLUT_RGBA); glutCreateWindow("Simple"); glutDisplayFunc(RenderScene); SetupRC(); glutMainLoop(); } Pomocy!!!!! niech mi ktos to wytłumaczy ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeHow Opublikowano 4 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2006 uzywaj znacznikow code. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jkotor Opublikowano 4 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2006 może jakieś szczegóły? W jakim środowisku piszesz? Jaki błąd wywala? Może biblioteki nie masz odpowiedniej? Bo co do samego kodu to nie znam się na OpenGL ;] ale wygląda w porządku no i skoro z książki jest przepisany to tym bardziej jest w porządku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert B. Opublikowano 4 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2006 No wiec tak Windows OpenGL i to ma być utworzenie okna za pomocą biblioteki GLUT ale to nie działą :( pluje sie o biblioteki tez Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ragnor Opublikowano 4 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2006 A czym to kompilujesz? Czy linkujesz biblioteki glut w czasie kompilacji, gdyż jak wiadmo nie są to standardowe biblioteki C? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert B. Opublikowano 4 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2006 hmm próbwalem na Visualu 2005 beta ale stwierdzilem ze przejde na DevCpp z powodu prostoty i łatwiej bedzie mi w nim pisac w opengl przynjamniej z poczatku no własnie a moze ktos napisze jak to zlinkowac moze ja zle robiłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert B. Opublikowano 4 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2006 dobra to moze inaczej moze po koleji jak załonczyc do deva pliki gl.h i glut.h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur.M Opublikowano 4 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2006 wrzuć je do jakiegoś kataloguu Include w folderze gdzie masz zainstalowanego Deva. Tam będę tez inne pliki nagłowkowe. A bibliotekę możesz np. dołączyć gdzies w opcjach projektu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert B. Opublikowano 4 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2006 (edytowane) no to tak zrobiłem :( i nic a dla visuala? Aha i jeszcze moge napisac ze plik OpenGL.h to nic innego jak gl.h i glut.h a przykłady sa pisane pod C. niech ktos mi pomoze bo normalnie !!!! grr Edytowane 4 Lutego 2006 przez Robert B. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ragnor Opublikowano 4 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2006 Ja zamiast męczyć się z robieniem tego pod windowsem uruchomił bym jakiegoś Unixa (Linux or FreeBSD) ewentualnie posadził na Windowsie Cygwina żeby mieć pożądny kompilator gcc i móc wszystko ładnie konfigurować, tam takich problemó nie powinno być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert B. Opublikowano 4 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2006 teraz mam visuala wiec z kompilatorem nie ma probleow ale i tak nie działa a kod jak wiadomo z GLUTA jest przenosny ale ja chce tak musze tak nie ma innej opcji wiec moze ktos napisze dlaczego tak jest uwzgledniajac wszystkie aspekty :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonheart Opublikowano 4 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2006 w kompilatorze dev w wersji 4 cos to dziwnie dziala ja kopiowalem gotowe programy ze stron i nic nie chcial poprawnie uruchomic. jednak w przykladowych projektach w dev masz jeden projekt napisany pod opengl. otworz go i porownaj to znajdziesz buga. napisz przy czym sie program wywala moze po prostu tylko mignie i znika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert B. Opublikowano 4 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2006 Wogóle nie chce sie skompilowac od bibliotek a nawet na jednej linijce glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT); ale to chyba przez biblioteke hmm a moze by ktos to wzioł i na wizuala właczył ?? :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lcf Opublikowano 4 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Lutego 2006 @Robert B.: spróbuj rzucić okiem tutaj, tam pod Visuala (i nie tylko) masz krok po kroku all opisane i na pewno działa (kod źródłowy dla Visual Studio .NET na końcu też jest, z 2005 bez większych przeróbek powinien też śmigać). Jak nie pomoże to wrzuć logi na co kompilator czy linker narzeka konkretnie. Generalnie OpenGL z kompatybilnością wstecz nie ma problemów, więc problem prawdopodobnie leży w innej części kodu (lub ustawieniach dla linkera). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert B. Opublikowano 5 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2006 No tak tylko ze to jest już pod windows a ja chce z biblioteki GLUT to ruszyc wiec niewiele mi to da :) dopiero zaczynam sie bawic w tym a no hmm nie po to wydałem 130zł zeby ksiazka lezała :( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lcf Opublikowano 5 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Lutego 2006 A spróbuj tutaj -> klik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert B. Opublikowano 6 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2006 OKI UDAŁO SIE :) A znacie jakies ksiazki o opengl in game :P coś z grami. I jak wam sie wydaje gry DX or OGL Prosze tylko o niesugerowanie sie czarną kampanią microsoftu na rzecz GL, tylko o własne odczucia :) Bo jesli GL jest szybszy łatwiejszy i chyba lebszy to dlaczego tak mało o nim jest na polskim rynku :( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
__max Opublikowano 6 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2006 Jeśli chodzi o tutoriale do openGL to(podobno niezłe): http://nehe.gamedev.net/ http://rush3d.com/reference/opengl-redbook-1.1/ http://gametutorials.com/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lcf Opublikowano 6 Lutego 2006 Zgłoś Opublikowano 6 Lutego 2006 @Robert B.: OpenGL jest nieco lepiej przemyślany, programy pisane zgodnie ze starszymi wersjami API sprzed kilku bez problemów kompilują się i działają i dzisiaj - a niech ktoś spróbuje skompilować dziś programy pisane dla DirectX 3.0 :]. W OpenGL od jakiegoś czasu jest też GLSL, więc shaderami też można się zabawiać. Znajomość OpenGL przyda się też przy pisaniu gier na co lepsze komórki (OpenGL ES). Jak lubisz Javę, to też lepiej się uczyć OpenGL - vide JSR-231 vel jogl (Java bindings for OpenGL - na razie API z bety na betę się ciągle zmienia i support hardware'owy dla wielu funkcji będzie dopiero w Mustangu (JDK 6.0), ale ogólnie można się tym już pobawić i zapowiada się bardzo ciekawie). Do Direct3D dostajemy bardzo dobrą dokumentację, SDK z dużą ilością dobrze opisanych przykładów i całą rodzinę różnych API przydających się przy tworzeniu gier, ale ceną za to są spore problemy z przenaszalnością kodu na inne platformy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...