RafalB Opublikowano 21 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2002 tylko pomyślcie co by nas czekało gdyby 3dfx nadal istniał: This is a repost from a repost of a repost.....dunno who to give credit to.. But these are SUPPOSEDLY LEAKED SPECS...and very likely to be BS, but still fun to see. With Rampage 3dfx will have T&L ,a feature missing in the VSA 100 because 3dfx thinks is more opportune to solve the aliasing and the common rendering problems before the geometry problem. However don't think 3dfx's T&L will be as the T&L engines we have seen up until now. Even in the T&L case 3dfx has chosen its own and original method in fact the T&L functions are separated from the rendering chip and are done by an external dedicated processor. There are rumors about this external processor being the Sage, the chip which was believed to be the successor of Rampage but this is unconfirmed. This solution of an external T&L engine has had many advantages the first of which is the ability of doing chips with few transistors,somethiing that combined with a smart productive process will allow 3dfx to really increase the running frequency. Let's see the features of the single Rampage chip ( the rendering chip): 0,18um productive process Scalability similar to VSA 100 4 pipelines with 1pixel/1texel 200-250MHZ core clock All the VSA 100 features plus: Advanced T-buffer ( probably the ability to perform 8 samples effects) All the pixel shading functions supported by DX8.0 Hardware higher order surfaces or curved surfaces Photorealisitic rendering New texture combine modes Ability to do the quadtexturing 200 MHZ DDR memory Nothing more is known about the rumored voxel unit and the supposed improved version of the FXT1 texture compression.Nothing also about the Photoshop effects in hardware. Features of the T&L unit ( supposed Sage): Very little in known about this except that it will be handle 75 million polygons and up to 25 lighting sources in hardware. Obviously also the T&L unit will be SCALABLE such as the Rampage. Configurations and scalability: Also this new generation from 3dfx will be a multi chip solution. There are three possible configurations: Entry level configuration composed by 1 chip Rampage and 1 T&L unit. As you see the minimum is 2 chips. 800Mpixel fill rate ( core clock at 200MHZ) 75 millions of polygons 6,4GB/sec memory bandwidth Middle level configuration with 2 Rampage and 2 T&L unit . 4 chips at all. 1,6Gigtexel fill rate ( core clock at 200MHZ) 150 millions of polygons 12,8Gb/sec memory bandwidth High end configuration ( similar to the actual V5 6000) with 4 Rampage chips e 4 T&L unit. 8 chips at all for amazing specs!!.... 3,2Gigapixels fill rate ( core clock at 200MHZ) 300 millions polygons 25,6GB/sec memory bandwidth The chip will be unofficially announced at ECTS in September. According to 3dfx it should be available in December ( if everything goes for better.. zapowiedź z www.hardocp.com Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 21 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2002 Pomysl sobie, ze juz o tym czytalem jak jeszcze 3dfx istnial. Wtedy byla to moc niewyobrazalna, dzis prawie normalka. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samhain Opublikowano 21 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2002 ... no to mam chlopaki dla was niespodziewanke... Paru koles iz 3dfx (RIP) wzielo sie w garsc i w GARAZU czy innej wynajetej FABRYCE odradzaja firme!!!! Mam nadzieje ze wyjdzie im to dobrze... z checia bym znowu zobaczyl ladna animacyjek 3dfx przy starcie gry ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
e!Gr00bY Opublikowano 21 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2002 ... no to mam chlopaki dla was niespodziewanke... Paru koles iz 3dfx (RIP) wzielo sie w garsc i w GARAZU czy innej wynajetej FABRYCE odradzaja firme!!!! Mam nadzieje ze wyjdzie im to dobrze... z checia bym znowu zobaczyl ladna animacyjek 3dfx przy starcie gry ;) Ciężko to widze. Ale niepowiem. Jak ostatnio zobaczyłem animke z 3dfx'a na voodoo1 w glidzie mi się łezka zakręciła. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psycho_delic Opublikowano 21 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2002 Gr00bY Mazur"] ... no to mam chlopaki dla was niespodziewanke... Paru koles iz 3dfx (RIP) wzielo sie w garsc i w GARAZU czy innej wynajetej FABRYCE odradzaja firme!!!! Mam nadzieje ze wyjdzie im to dobrze... z checia bym znowu zobaczyl ladna animacyjek 3dfx przy starcie gry ;) Ciężko to widze. Ale niepowiem. Jak ostatnio zobaczyłem animke z 3dfx'a na voodoo1 w glidzie mi się łezka zakręciła. hih znam to mam jeszcze starego v1 dobrze powspominac dobre stare czasu :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruce Opublikowano 21 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2002 troche to stare Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samhain Opublikowano 21 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 21 Maja 2002 ... stare nie stare ale mojego (znaczy bratu wytlumacze, ze to MOJE ;)) VooDoo NIE oddam i . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ct1 Opublikowano 22 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 22 Maja 2002 Err...these specs are way off. I'm sorry. but if they say 4 chips and 4 T/L units or even 2 + 2 they completely misunderstand how T/L unit works. Anyway, I'm not here to be picky, so I'll post Rampage specs from Las Vegas presentation on September 2000. This property legally belongs to nVidia and it was confidential, but now knowing that they won't use 3dfx tech in they product who cares, right? Rampage Texturing and Shading Emmett Kilgariff, VP of Architecture emmett@3dfx.com 3/9/00 Proprietary and Confidential Next Generation Rendering Engine (VTA) •Next Generation Video Engine •16M tri/sec, 800MP/sec, Single textured. •Programmable Shading •Higher quality filtering •T-buffer based AA –AA With 2 textures and Anisotropic with no performance hit. –AA With 4 textures with no performance hit •Scalable Architecture –Integrated Bridge functionality –Full AGP Support in SLI • •Massive Multitexturing: 8 textures each with different filtering: point, bilinear, trilinear, anisotropic (up to 128-tap). •Massive Iterators: 8 ARGBSTW iterators: one per texture. •Texture Recursion (Address ops) : recursion in parallel or series on up to 4 textures –Any combination of 4 recursions on the 8 available textures) –Recursion allows one texture to perturb the values of another texture –Two recursion modes •Before and after W divide •Applicable for bump mapping and procedural textures –Risc-like address op instruction model •Cubic Environment Mapping •Texture Compression –DirectX/DXT (all formats) ,FXT1 compressed textures –YUV Texture formats •Texture Computer (Pixel Shader) –Massive flexible math capability –texture combine unit: (a+B)*c+d feeding... –...color combine unit: (A+B)*C+D where each abcd and ABCD can be: •from any of iterator, texture, previous, registered and constant values. •manipulated independently with: x, -x, 1-x and x-0.5. –Compare based multiplexing: •texture and color: combine unit: (a-B)? c:d and •texture combine unit output summing •R+G+B may feed •color combine unit: .(a+B)*c+d, alpha and/or color channels •Useful for intensity ops, dot products. •Register based combiners –Allows for Sum of products, products of sums, etc. •Larger color component precision –13 bits per component –Precision maintained through alpha blenders. •Alpha Blender Logic Ops •Quad pixel pipeline –4 pixels-per-clock single textured (per chip) –4/N pixels per clock for N textures (per chip) •Scalable rendering: Up to four chips ganged together. No bridge chip required. •Optimized Geometry Pipeline. –Viewport Transforms and efficient host/graphics IO yield optimum performance •Works with (or without) Sage geometry co-processor What we could see in 2000: card with 1 Rampage chip - entry level card: 1 Rampage + 1 Sage - middle range card: 2 Rampage (SLI) + 1 Sage - high end 32-256 MB memory support (200MHz DDR) 12.8GB/sec memory bandwidth 1.6Gigapixel fill rate (core clock at 200MHZ) 150 million triangles/polygons per second AGP4x, 0.18 micron, 32 bit rendering Full DirectX 8.0 Features Advanced M-buffer, Hardware T&L, Curved Surfaces, Full Pixel Shader, Quad texturing Photorealisitic rendering, Photoshop effects H2 2000 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackk Opublikowano 22 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 22 Maja 2002 Ja mam jeszcze voodoo 1 i voodoo 3 w szafie. Kiedyś muszę włożyć voodoo 1 i zobaczyć ile będe miał w 3dmarku. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 22 Maja 2002 ja mam v1 i gf2mx 400 i wiecie co? Na mx mam doopna grafike (jakosc) a na v1 super sprostowanie v1=Voodoo rush Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackk Opublikowano 22 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 22 Maja 2002 Pewnie gf masz jakąś Chińszczyzne :( . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BILL_BLANT Opublikowano 22 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 22 Maja 2002 Przeciesz to wszystko zaczeło się od 3dfx`a pamiętacie v 1 ajak kupiłem sobie kiedyś diamond monstera v2 moc!!! zpowiadało się pieknie... kto wie może n vidia skończy tak samo :D :D :D mam nadzieję HA HA Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Opublikowano 22 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 22 Maja 2002 Prędzej padnie ATi T_T Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Memphis Opublikowano 22 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 22 Maja 2002 VooDoo wróci. 3dfx RULEZ. Chociaż szanse są marne, ale trzeba miec wiarę. :) 8) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mighn Taghor Opublikowano 22 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 22 Maja 2002 ja mam v1 i gf2mx 400 i wiecie co? Na mx mam doopna grafike (jakosc) a na v1 super sprostowanie v1=Voodoo rush Bo NVidia nie dba o jakość obrazu tylko o szybkość i punkty w 3DMark-u :evil: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafalB Opublikowano 22 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 22 Maja 2002 voodoo zawsze był dobry (pamiętam jak na v3 2000 ,żadna tnt2 w klasie nie mogła się ze mną równać ,koledzy polecieli na 32 bit bo pan w sklepie powiedział ,że tak jest lepiej a ja wolałem wydajność ,glide oraz świetny obraz) nawet v5 mugł konkurować z gf3 gts zobaczcie se artykuł na (hardocp) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...