voo Opublikowano 29 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2006 (edytowane) Posiadam plyte MSI 915P Combo ze zintegrowana karta dzwiekowa CMI9880 oraz SB Live 1024. Pytanie jest nastepujace; czy warto wyrzucic SB Live! 1024 i podpiac za pomoca S/Pdif lub optyka glosniki Logitech Z-680 do zintegrowanej karty? Jakie beda +/- takiego rozwiazania (filmy/muzyka/gry). Do gier bedzie podpieta analogowo. Ponizej spec; CMI9880/8CH Azalia Audio Codec Basic features: l 8 channel DACs with SNR > 95dB. Capabilities: 192 / 96 / 48 kHz with 24 / 20 / 16 bits l 4 channel ADCs with SNR > 85dB. Capabilities: 96 / 48 / 44.1 kHz with 16 bits Advanced features of Azalia Codecs: l 8 Smart Jack® I/O ports support: - Each port is microphone re-taskable. - Each port has built-in 32Ł[ headphone driving capability. l Optional 4-channel microphone array with AEC (Acoustic Echo Cancellation) / BF (Beam Forming) reference capability. l Extensive jack detection via RNM (resistors network method) that can be used to monitor the plugging status of each jack. l Precise advanced impedance sensing technology for audio device class discoverability. l Multi-streaming capabilities. Miscellaneous features: l Compliant with IntelR Azalia specification. l Meeting with MicrosoftR PC2001 requirements. l Advanced power management and power saving capabilities. l Industry standard 48-lead LQFP package. l Analog power supply is 5V, digital power supply is 3.3V. (the power supply for digital I/O and digital core are separated to support low voltage for future chipsets) Versatile I/O & functionalities support: l High quality pseudo-differential analog CD Audio input. l Dual analog & digital PC BEEP support. l S/PDIF I/O function: Output: 192 / 96 / 48 kHz with 24 / 20 / 16 bits Input: 96 / 48 / 44.1 kHz with 24 / 20 / 16 bits l EAPD (External Amplifier Power Down) support. Value add-on software features: l Xear3D™ sound support with 7.1CH speaker shifter and normalizer. l SensauraR HRTF 3D positional sound support. l Optional sound-field technologies licensed from Dolby® Laboratory: DDICE (DolbyR Digital Interactive Content Encoder), Dolby® Pro Logic IIx, Dolby® Headphone, Dolby® Virtual Speaker. l Optional sound-field technologies licensed from DTS® or SonicFocus®. l Support most industry standards of 3D sound for gaming, including Creative EAX™ 2.0 / 1.0, Microsoft DirectSound™ 3D, A3D 1.0 and more. l Unique karaoke function featured with microphone echo, key shifting, and vocal cancellation. l Unique Magic Voice for voice disguise. l 10-band equalizer with 12 pre-set settings. l 27 kinds of listening environments together with 3 kinds of room sizes emulation. l Dynamic AGC(auto gain control) technology. Edytowane 29 Marca 2006 przez voo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EsiuWWW Opublikowano 29 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2006 (edytowane) Nie warto gdyż ten SB nie obsługuje 5.1 tylko 4.1 Edytowane 29 Marca 2006 przez EsiuWWW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voo Opublikowano 29 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2006 nie ma dla mnie znaczenia, ze sb obsluguje tylko 4 glosniki, i tak jest podpiety przez s/pdif wiec dekodowaniem do 5.1 zajmuje sie zewnetrzny dekoder. EAX dzialaj tylko na 4 glosnikach -analog (jesli sie nie myle) wiec dodatkowe wyjscie (center/sub) do gier nie jest potrzebne i tu sb sprawdza sie. Pytanie, czy warto kozystac z eax 2.0 na zintegrowanej karcie(software?) zamiast na sb z eax 1.0 (sprzetowe wspomaganie). Przetworniki analogowe sa chyba lepszej jakosci na sb, ale co z reszta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EsiuWWW Opublikowano 29 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2006 Jeżeli chcesz podłaczyć głosniki na analogu to się połaca Co do EAX sprzętowy mnie bierze zasobów systemowych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...