Skocz do zawartości
Grinch

Gwarancja Przedmiotow Z Aukcji Internetowych

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Nie znalazlem dokladnych informacji na moje pytanie. Wiec pozwolilem sobie stworzyc temat.

Pytanie tyczy sie butow zakupionych na Allegro. Zostaly zakupione na aukcji, sprzedajacym jest sklep. Wraz z butami otrzymalem paragon na ktorym nie widnieja zadne informacje dotyczace gwarancji na buty.

Dlatego wiec domyslnie uznalem, ze gwarancja na buty to 24 miesiace. Z czego przez 12 miesiecy odpowiada sklep, a potem dystrybutor. (Poprawcie mnie tu jezeli sie myle)

 

Na aukcji rowniez nie bylo informacji o gwarancji. Lecz dzis na stronie "O mnie" widnieje informacja, ze buty posiadaja 6 miesieczna gwarancje.

 

Czy nie wydaje sie Wam, ze to jest jawne oszustwo? Osoby ktore nie beda znaly swoich praw zapewne uznaja, ze gwarancja ich nie dotyczy. Bo wg mojej opini sklep nie moze sobie na stronie "O mnie" na allegro napisac,ze gwarancja to tylko 6 miesiecy. Oczywiscie mowa tu o nowych butach :) jak by ktos pytal :P

 

Myle sie czy mam racje?? :)

Edytowane przez Grinch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze zapytaj tutaj.

 

Znalezione w necie na temat gwarancji na buty, byc moze na aukcjach obowiazuje identyczne prawo:

 

5. Zwrot towaru, wymiana i reklamacje.

 

 

 

1. Klient, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 10 dni od zawarcia umowy. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Towar powinien wrócić w takim stanie, w jakim został zakupiony, bez śladów użytkowania w oryginalnym opakowaniu wraz z paragonem fiskalnym.

 

2. Termin 10-cio dniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy liczy się od dnia wydania rzeczy.

 

3. Wszystkie zakupione u nas towary podlegają wymianie. Towar może zostać wymieniony na taki sam, ale w innym rozmiarze lub zupełnie inny model. W przypadku takiej sytuacji prosimy o kontakt mailowysklep@e-megasport.pl . Warunkiem jest odesłanie do nas towaru nieużywanego w oryginalnym opakowaniu i z metkami oraz załączenie paragonu fiskalnego.

 

Koszt wymiany w obie strony pokrywa kupujący.

 

 

 

4. W przypadku ewentualnych reklamacji należy skontaktować się z firmą telefonicznie pod nr (091)4884954 lub na adres sklep@e-megasport.pl.

 

5. Należy w takiej sytuacji odesłać towar na adres: Basket SJ, ul. Krzywoustego 11-13, 70-250 Szczecin wraz z opisem przyczyny reklamacji oraz paragonem fiskalnym. Klient dostanie w ciągu 2 dni roboczych od momentu odebrania przez firmę reklamowanego obuwia informację o fakcie ich otrzymania i dalszego postępowania.

 

6. Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki.

 

7. Wszelkie zwroty i przesyłki wysyłane na koszt Firmy Basket SJ nie będą przyjmowane, chyba że nastąpiły wcześniej inne ustalenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli nie dostales karty gwarancyjnej nie ma gwarancji. gwarancja jest tylko wtedy gdy dostajesz karte z warunkami gwarancji.

to co mowia w sklepach "gwarancja na podstawie paragonu" nie jest gwarancja. czesto wciskaja kit klientom ze gwarancja trwa np 3miesiace i jest na podstawie paragonu. to ze mowia jest gowno warte, jesli daja papier ze tak jest to wtedy jest gwarancja.

 

na buty masz "zgodnosc z umowa" ktora dziala przez 2 lata i przez caly czas trwania za towar odpowiada sklep

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to co mowia w sklepach "gwarancja na podstawie paragonu" nie jest gwarancja. czesto wciskaja kit klientom ze gwarancja trwa np 3miesiace i jest na podstawie paragonu. to ze mowia jest gowno warte, jesli daja papier ze tak jest to wtedy jest gwarancja.

A to dlatego, że gwarancja nie jest obowiązkiem prawnym, tylko dobrą wolą sprzedającego. Jeśli ma ochotę, to da gwarancję na papierze, jeśli nie to nie. To od kupującego zależy czy kupi w tym, czy pójdzie do innego sklepu, gdzie dadzą normalną gwarancję ale np. drożej. Wolny rynek :)

Swoją drogą, taka gwarancja umowna jest bardzo wygodna. Sklep przyjmuje towar na gwarancji a Ty nie mając jej warunków właściwie nie masz żadnych praw, np. co do terminu zwrotu (ja tak czekałem 3,5miesiąca na naprawę grafy XpertVision R9600. Ale po tym czasie i wielu nerwach dostałem Gigabyta R9600 Pro :D Lekka pomyłka w sklepie)

 

na buty masz "zgodnosc z umowa" ktora dziala przez 2 lata i przez caly czas trwania za towar odpowiada sklep

Tylko nalezy pamiętać, że przez pierwsze pół roku to sklep musi udowodnić, że klient niewłaściwie obchodził się z towarem lub naruszył jakiś punkt gwarancji, a przez następne 1,5 roku to klient ma obowiązek udowodnić, że towar stał się np. niepełnowartościowy, ale nei z jego winy... Czasami jest to dość trudne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze sprzedajacy, pomimo utraty gwarancji z powodu jej przedawnienia sam musi taka gwarancje nam podpisac, przynajmniej na tydzien [;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli nie dostales karty gwarancyjnej nie ma gwarancji. gwarancja jest tylko wtedy gdy dostajesz karte z warunkami gwarancji.

to co mowia w sklepach "gwarancja na podstawie paragonu" nie jest gwarancja. czesto wciskaja kit klientom ze gwarancja trwa np 3miesiace i jest na podstawie paragonu. to ze mowia jest gowno warte, jesli daja papier ze tak jest to wtedy jest gwarancja.

 

na buty masz "zgodnosc z umowa" ktora dziala przez 2 lata i przez caly czas trwania za towar odpowiada sklep

Troch tu pomylilem pojecia. Piszac posta uznalem ze gwarancja to to samo co zgodnosc z umowa. Ale widze, ze to zupelnie co innego. W kazdym razie to, ze sobie na stronie o mnie pisze 6 mesiecy jest oszustwem. Bo jak napisales przez 2 lata sklep odpowiada za towar ktory mi sprzedal. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od czasu do czasu sprzedaje używany sprzęt komputerowy.

Na wielu aukcjach allegro znajduję następujący tekst z którym spotkałem się po raz pierwszy

 

Z powodu nowych przepisów prawa Unii europejskiej (01.08.03) O zakupie towaru od osób prywatnych INFORMUJE ! Przedmiot wystawiony na tej aukcji nie podlega :gwarancji, rękojmi ani zwrotowi po dokonaniu transakcji. Jeżeli

bierzecie w niej udział tzn. ze sie z tym zgadzacie !! Zgodnie z prawem EU dodatek ten powinien znajdować się pod każdą aukcją online w przeciwnym przypadku sprzedawca jako osoba prywatna zobowiązany jest do rocznej

gwarancji na sprzedany towar nowy jak tez używany . Jezeli nie przyjmujesz tych warunków nie licytuj!

 

Takiego prawa a Polsce nie ma, takie orzeczenie wydał jeden z niemieckich sądów i jest to ich wewnętrzne prawo a nie całej UE. U nas nawet na rzeczy używane domyślnie przysługuje 2 letnia gwarancja, jednak nie mniejsza niż rok. Z racji tego że sprzedaje używane pamięci ram mające dożywotnią gwarancję producenta zaznaczam to iż tylko pomagam w uzyskaniu numeru RMA i odesłaniu ich do producenta ponieważ nie istnieją w kraju niektórzy przedstawiciele producentów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...