reed Napisano 4 Lutego 2003 Zgłoś Napisano 4 Lutego 2003 Ciekawy artykul o korozji galwanicznej. Niestety Internet Translator na tyle niedoskonale tlumaczy tekst ze zapodaje tylko linka :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo163 Napisano 4 Lutego 2003 Zgłoś Napisano 4 Lutego 2003 Szkoda ze nie przykladalem wiedzy do englisha bo teraz by sie przydal a to co umiem to nie wystarcza :( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mail'o Napisano 4 Lutego 2003 Zgłoś Napisano 4 Lutego 2003 Fajny artykuł bo porusza wszystkie aspekty stosowania płynów w układach chłodzenia. Jedno mam tylko pytanie : Co to jest ten Water-Wetter TM ??? I ewentualnie jeśli ktoś wie to gdzie to można kupić w Polsce ?? Bo wychodzi na to że to płyn najlepszy pod względem wydajności chłodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Laweciarz Napisano 4 Lutego 2003 Zgłoś Napisano 4 Lutego 2003 Znalazłem http://www.redlineoil.com/redlineoil/wwti.htm Nie wiem co to jest, bo jeszcze tego nie przeczytałem. Ale to wygląda dobrze. 12 uncji tego moczu kosztuje 8$ 12 uncji to 326ml. Powiedzcie mi, że się mylę, prosze.. http://www.racerpartswholesale.com/redline3.htm Ile się tego goofna dodaje na litr wody? Ma to przede wszystkim zapobiegać korozji i poprawiać odprowadzanie ciepła w układach. W praktyce, wygląda to tak, że ma takie właściwości jak woda, a jest używane tam gdzie woda nie może być używana ze względu na korozję. W takich układach stosuje się glikol a to jest lepsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CthulpiSS Napisano 4 Lutego 2003 Zgłoś Napisano 4 Lutego 2003 cóż, generalnie nic nowego ... - korozja zachodzi - zmieniaj ciecz chłodzącą co najmniej raz na rok ( dotyczy zapewne układów zbudowanych z nowych komponentów, a nie z nagrzewnicy ze szrotu :P ) ( aczkolwiek czytałem o poważnym przypadku korozji miedź/alu po paru miesiącach używania chłodzenia ) - woda destylowana jest najlepsza - w ramach poprawienia wydajności chłodziwa użyj czegoś do zmniejszenia napięcia powierzchniowego - w tym przypadku Water Wetter, ale są podobne inne - używane w samochodach do min. "zmniejszenia wielkości bąbli jakie tworzą się w silniku samochodowym kiedy wrze woda" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rogal123 Napisano 6 Lutego 2003 Zgłoś Napisano 6 Lutego 2003 Ja uzywam wody destylowanej i 20-25% Petrygo ze stacji. Dziala-glony sie nie legna (a mialem zielono) woda czysciutka-brak jakiejkolwiek korozji.Dzial juz tak pol roku i jest ok. Ale moj blok samoroba jest malo wydajny. Bede musial kupic blok zrobiony z bloku miedzi a nie z blachy miedzianej na cyne i poxipol :) Jakie macie srednice wlotowe do bloku. JA mam 15 i to chyba troche za duzo :P. W wersju 2.0 zmienie je na 12mm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Lutego 2003 Zgłoś Napisano 6 Lutego 2003 rogal123 : A jaka masz chlodnice/nagrzewnice? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...