Skocz do zawartości
raven_ns

[c#]

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam do napisania programik który odczytuje z pliku txt coś takiego

 

"1+1

2+4

3*1

7*2

8/2„

 

Oraz po naciśnięciu jakiegos tam przycisku w rich.textboxie zapisuje cos takiego:

 

1+1 = 2

2+4 = 6

3*1 = 3

7*2 = 14

8/2 = 4

Co nastepnie nalezy zapisac do pliku txt

 

Przyciski odczytu i zapisu mam już oprogramowane a wyglądają mniej wiecej tak :

 

Odczyt:

if ( this.openFileDialog1.ShowDialog()== DialogResult.OK)			{				System.IO.StreamReader odczyt = new StreamReader( this.openFileDialog1.FileName);				this.richTextBox1.Text = odczyt.ReadToEnd();				odczyt.Close();			}			}
Zapis:

 

if ( this.saveFileDialog1.ShowDialog() == DialogResult.OK)			{					System.IO.StreamWriter zapis = new StreamWriter( this.saveFileDialog1.FileName);				zapis.WriteLine(this.richTextBox1.Text);				zapis.Close();			}

Jednak w porównaniu z obliczeniami jest to małe piwo – mam pomysł aby sprawdzać kolejne znaki w poszukiwaniu Entera – jeżeli wiecie może jaka jest funkcja odpowiedzialna za sprawdzanie zgodności znaków z kodem ACII to pilnie proszę o jakąś pomoc :) pozdrawiam

 

Ps : Znalazłem jedynie ze ENTER w ASCII ma nr 13 ;)

Edytowane przez raven_ns

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam do napisania programik który odczytuje z pliku txt coś takiego

 

"1+1

2+4

3*1

7*2

8/2„

 

Oraz po naciśnięciu jakiegos tam przycisku w rich.textboxie zapisuje cos takiego:

 

1+1 = 2

2+4 = 6

3*1 = 3

7*2 = 14

8/2 = 4

Co nastepnie nalezy zapisac do pliku txt

 

Przyciski odczytu i zapisu mam już oprogramowane a wyglądają mniej wiecej tak :

 

Odczyt:

if ( this.openFileDialog1.ShowDialog()== DialogResult.OK)			{				System.IO.StreamReader odczyt = new StreamReader( this.openFileDialog1.FileName);				this.richTextBox1.Text = odczyt.ReadToEnd();				odczyt.Close();			}			}
Zapis:

 

if ( this.saveFileDialog1.ShowDialog() == DialogResult.OK)			{					System.IO.StreamWriter zapis = new StreamWriter( this.saveFileDialog1.FileName);				zapis.WriteLine(this.richTextBox1.Text);				zapis.Close();			}

Jednak w porównaniu z obliczeniami jest to małe piwo – mam pomysł aby sprawdzać kolejne znaki w poszukiwaniu Entera – jeżeli wiecie może jaka jest funkcja odpowiedzialna za sprawdzanie zgodności znaków z kodem ACII to pilnie proszę o jakąś pomoc :) pozdrawiam

 

Ps : Znalazłem jedynie ze ENTER w ASCII ma nr 13 ;)

Po co ?

Nie lepiej użyć ReadLine() . Potem z powstałego stringu wyłuskać operator i 2 liczby ?

PS: Kod ENTER w ASCII ma nr 13 (Unix) lub 13,10 Windows

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mam pytanko w jakiej bibliotece zawiera sie

 

ConsoleKeyInfo(The type or namespace name 'ConsoleKeyInfo' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)

 

 

ponieważ wyrzuca mi sie na tym :) z gory thx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam nauczyć się korzystania z MSDN:

http://search.msdn.microsoft.com/search/de...=ConsoleKeyInfo

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/s...olekeyinfo.aspx

 

Znajduje się w przestrzeni nazw System.

 

.NET Framework

Supported in: 3.0, 2.0

 

Możesz mieć starą wersję frameworka.

Edytowane przez The_Structor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam nauczyć się korzystania z MSDN:

http://search.msdn.microsoft.com/search/de...=ConsoleKeyInfo

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/s...olekeyinfo.aspx

 

Znajduje się w przestrzeni nazw System.

 

.NET Framework

Supported in: 3.0, 2.0

 

Możesz mieć starą wersję frameworka.

Niestety mam wersje Framweworka 1.1 :(

 

jest moze jeszcze jakas inna opcja jak zrobić ten programik ? Co polecacie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...