Skocz do zawartości
JejoX

Jak Jest W Końcu Z Tą Gwarancją?

Rekomendowane odpowiedzi

JejoX - dzięki za sygnał. Co prawda nie zajmuję sie serwisem jednak ta sprawa wymaga mojej interwencji. Sprawa z Radkiem załatwiona. Sporny punkt nie znajduje się już w warunkach gwarancji. Bez problemu nowy nabywca może korzystać z 3-letniej gwarancji na ten zasilacz. Wystarczy abyś wraz z zasilaczem dołączył mu kopię dowodu zakupu. To wystarczy.

 

To świetnie.Mogę spać spokojnie świadom dobrego uczynku na rzecz obrotu sprzętem komputerowym na rynku wtórnym :lol2:

 

Ale mam jeszcze jedno pytanko. B-)

 

Wspomniany przez Ciebie dowód zakupy został wystawiony w roku pańskim 2005 a ten zasilacz z gwarancji ma raptem pare miesięcy. Jest możliwość otrzymania potwierdzenia w postaci e-mial iz owy zasilacz jest młodzikiem paromiesięcznym a nie sędziwym juz roczniakiem jak by mylnie wynikało z faORT: ORT: ORT: ktury.Wiadomo iz jest to ważne dla nowego nawbywcy który nijak nie bedzie chciał uwierzyc ze sprzet jest nowy a nie roczny jak wynika z faORT: ORT: ORT: ktury.

 

Bo chyba posiadacie taką "baze danych" o naprawach i wymianach zasilaczy u danego klenta??

 

P.s Jestem niezwykle mile zaskoczony szybkim odzewem i poważnym potraktowaniem problemu.Oby tak dalej.Aż sie łezka zakręciła w oku :wink:

Edytowane przez JejoX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To świetnie.Mogę spać spokojnie świadom dobrego uczynku na rzecz obrotu sprzętem komputerowym na rynku wtórnym :lol2:

 

Ale mam jeszcze jedno pytanko. B-)

 

Wspomniany przez Ciebie dowód zakupy został wystawiony w roku pańskim 2005 a ten zasilacz z gwarancji ma raptem pare miesięcy. Jest możliwość otrzymania potwierdzenia w postaci e-mial iz owy zasilacz jest młodzikiem paromiesięcznym a nie sędziwym juz roczniakiem jak by mylnie wynikało z faORT: ORT: ORT: ktury.Wiadomo iz jest to ważne dla nowego nawbywcy który nijak nie bedzie chciał uwierzyc ze sprzet jest nowy a nie roczny jak wynika z faORT: ORT: ORT: ktury.

Ale, ale ;)

W ustawie konsumenckiej brak jest takich przepisów, a więc gwarancja konsumencka może się nie przedłużać o okresy naprawy i może nie biec na nowo w razie wymiany rzeczy.

Niestety...

Nie chce tu nikomu zaszkodzić (no offence JejoX), ale wole przestrzec innych, żeby nie było przykrej niespodzianki.

To czy gwarancja przedłuża się o okresy naprawy, albo czy biegnie na nowo w razie wymiany towaru nie jest określone prawem. Zależy od samej gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To czy gwarancja przedłuża się o okresy naprawy, albo czy biegnie na nowo w razie wymiany towaru nie jest określone prawem. Zależy od samej gwarancji.

To jest dobry motyw wogóle :lol: Bo to praktycznie wolana amerkanka jest, dla przykładu serwis D2D gainward'a:

4 razy oddawałem grafe na gware za każdym razem dostawałem nówke sztuke i było tak:

I raz - gwara przedluzona, nowa 3 letia gwara

II raz - znowu nowa gwara 3 lata

III raz - przedłużona o okres 'naprawy' - 5 dni chyba

IV raz - nie przedluzona wogole

 

No i bądź mądry... :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

K woli formalności.

 

Reklamacji mamy niewiele i szczególnie jakiś problemów nigdy nie mieliśmy i tym bardziej nie chcieliśmy stwarzać.

Opierając się na doświadczeniach serwisowych nabytych znacznie przed Zenfistem, chciał bym zauważyć że moje pierwotne stanowisko w tej sprawie, nie należało do wymyślnych. Kupują np. płytę główną w sklepie detalicznym, nie odsyłamy do dystrybutora celem naprawy/wymiany tylko do sklepu, w którym została zakupiona.

 

Jesteśmy stosunkowo młodą firmą, lecz staramy się wychodzić na przeciw oczekiwaniom naszych klientów. Postanowiliśmy z Marcinem zmienić ten warunek i dopuścić możliwość przeniesienia praw do reklamacji sprzętu na osoby trzecie. Mamy nadzieję, że takie rozwiązanie będzie dla Was zadowalające. W przypadku jakichkolwiek uwag dotyczących serwisu naszej firmy prosił bym o wysłanie maila na adres serwis@zenfist.pl

 

Jejox: wymieniony zasilacz ma nową 3 letnią gwarancję - prosił bym o przypomnienie się na gg w tej sprawie, to wyślemy odpowiedni dokument gwarncyjny.

 

Pozdrawiam

 

R. Zygadło

Edytowane przez BaraBaraBasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale, ale ;)

 

Niestety...

Nie chce tu nikomu zaszkodzić (no offence JejoX), ale wole przestrzec innych, żeby nie było przykrej niespodzianki.

To czy gwarancja przedłuża się o okresy naprawy, albo czy biegnie na nowo w razie wymiany towaru nie jest określone prawem. Zależy od samej gwarancji.

Jest to regulowane przez kodeks cywilny który wyraźnie mówi:

 

"Art. 581. (181) § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej."

 

To też tak gwoli ścisłości :wink:

 

K woli formalności.

 

Reklamacji mamy niewiele i szczególnie jakiś problemów nigdy nie mieliśmy i tym bardziej nie chcieliśmy stwarzać.

Opierając się na doświadczeniach serwisowych nabytych znacznie przed Zenfistem, chciał bym zauważyć, że moje pierwotne stanowisko w tej sprawie, nie należało do wymyślnych. Kupują np. płytę główną w sklepie detalicznym, nie odsyłamy do dystrybutora celem naprawy/wymiany tylko do sklepu, w którym została zakupiona.

 

Jesteśmy stosunkowo młodą firmą, lecz staramy się wychodzić na przeciw oczekiwaniom naszych klientów. Postanowiliśmy z Marcinem zmienić ten warunek i dopuścić możliwość przeniesienia praw do reklamacji sprzętu na osoby trzecie. Mamy nadzieję, że takie rozwiązanie będzie dla Was zadowalające. W przypadku jakichkolwiek uwag dotyczących serwisu naszej firmy prosił bym o wysłanie maila na adres serwis@zenfist.pl

 

Jejox: wymieniony zasilacz ma nową 3 letnią gwarancję - prosił bym o przypomnienie się na gg w tej sprawie, to wyślemy odpowiedni dokument gwarncyjny.

 

Pozdrawiam

 

R. Zygadło

 

Oczywiście zdaje sobie sprawe z tego, że nie należało do wymyślnych.:wink: Pozwalało to uniknąć wielu problemów i nieścisłości związanych z procesem gwarancyjnym i samym funkcjonowaniem serwisu.

 

Zniesione ograniczenia to duże ustępstwo na rzecz interesu klienta za co oczywiscie jestem wdzięczny. jest to bardzo pozytywne działanie z waszej strony. Myśle że nawet przysłuży sie do większego zainteresowania waszym serwisem.

 

P.S "Ktoś kupił u Was zasilacz ale pasuje mu go sprzedac zeby kupic nowy(oczywiscie u Was)-nie może jednak go sprzedać,niema pieniędzy wiec nie kupuje nowego.Ta osoba niema nowego zasilacza a Wy nie macie sprzedanego zasilacza-prosta kalkulacja=sama strata".

 

Teraz wszystko jest jak być powinno :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to regulowane przez kodeks cywilny który wyraźnie mówi:

 

"Art. 581. (181) § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej."

 

To też tak gwoli ścisłości :wink:

Ja dodam tylko takie małe sprostowanie. ;)

 

Wraz z wejściem w życie Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (DzU 2002 Nr141, poz.1176) 1 stycznia 2003r. straciły moc przepisy Kodeksu cywilnego mówiące o gwarancji. Obecnie przepisy te mają zastosowanie jedynie w umowach między przedsiębiorcami lub między osobami prywatnymi.

 

W umowach między konsumentem a przedsiębiorcą stosować należy przepisy ustawy o sprzedaży konsumenckiej. Ponieważ gwarancja jest tam unormowana mniej precyzyjnie niż w Kodeksie cywilnym, może to prowadzić do wielu niekorzystnych konsekwencji, jak choćby do braku prawa do odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży lub skrócenie faktycznego okresu ochrony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...