Skocz do zawartości
M4TEUSZ

Jak Wykonać V-moda, By W Razie Czego Nie Było śladu

Rekomendowane odpowiedzi

Powoli zbieram się do zrobienia modów na moim asusie P5B (głównie z powodu żałosnego vdimm wynoszącego 2,1V) i potrzebuje parę rad dotyczących techniki lutowania, by w razie awarii płyty (ponoć te asusy lubią paść i bez v-moda) można było płytę przywrócić do stanu pierwotnego i nie było problemów z gwarancją, tj. by się w serwisie nie kapnęli.

 

Pierwszy z modów, ponoć można też zamiast masy na płycie użyć budy, co zredukuje punkty lutowania do jednego (na nóżce tego chipa).

Dołączona grafika

 

do moderacji: NIE MAM NAJMNIEJSZEGO ZAMIARU ZEPSUĆ PŁYTY I DOŁOŻĘ WSZELKICH STARAŃ BY WYSZŁA Z VMODA CAŁA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kto tam napisal "opornik 10K Ohm" :blink: Przeciez jak wsadzisz opornik to juz regulacji nie bedzie bo bedziesz mial na stale 10K Ohm i tyle. Potencjometr tam ma byc do tej nozki.

 

Nie umiesz lutowac/bois sie to kup sobie na allegro taki chwytak ---> http://allegro.pl/item155058148_chwytak_pr...pu_pazurek.html

 

Lutujesz potka do niego i mocujesz do nozki scalaka, druga nozka z kablem od potka, czyli masa ---> lutujesz np. do mocowania mobo, tam sa takie fajne kropki z cyny i po sprawie.

 

Mniejszy opor = wieksze napiecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten chwytak naprawdę mi się podoba. Samego potencjometru jako nie doświadczony "elektronik" trochę się boję, źle ustawię i bach nie ma płyty lub pamięci, więc może do układu dołożyć szeregowo dla bezpieczeństwa np 5K Ohm opornik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten chwytak naprawdę mi się podoba. Samego potencjometru jako nie doświadczony "elektronik" trochę się boję, źle ustawię i bach nie ma płyty lub pamięci, więc może do układu dołożyć szeregowo dla bezpieczeństwa np 5K Ohm opornik?

Masz potka - ustawiony na 10K Ohm poczatkowo, wiec jak chcesz wiecej vdimm to krecisz nim lekko, aby opor obnizyc, np. o pol obrotu i robisz pomiar vdimm. Masz za malo napiecia to znowu lekko krecisz i sprawdzasz.

 

 

Chcesz pol mobo oblozyc opornikami <_<

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak tam? Wyszło coś z tego? Bo mierzyłem. Chodzi o rozstaw nóżek. Jest 0.9-1.0mm, a w opisie tego chwytaka jest 1.27, czyli sporo więcej. Boję się czy to nie oznacza, że jednak ten chwytak może się nie zmieścić.

Niech ktoś kto próbował coś napisze, bo też chciałbym zrobić takiego MODa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takich chwytak nie wejdzie, sprawdzałem. Jesli ma byc bez sladow to polecam przytknąć kabel bez cyny do miejsca łaczenia nozki ukladu z pcb. Rozgrzana lutownica wystarczy dotknac przez jakies 2s drucikow z kabelka, tak, zeby wtopily sie w cyne. Łaczenie nie jest mocne, wiec polecam zalac to jakims glue gunem.

 

W razie potrzeby zdjac zdecydowanym ruchem reki i oddać na gware :D. Kompletnie nic nie widac ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak pisze MaSell. Ja jednak wolę aby rozgrzany drucik przytopił cynę na połączeniu. Wtedy nie musze nic kleić. Aby zdjąć znowu podgrzanie i usuwamy przewód. Przy odrobinie wprawy, po zdjęciu widać tylko pod szkłem powiększającym. Cyna w miejscu przytopienia robi się bardziej "błyszcząca". Wystarczy lekko ją przetrzeć i nie będzie śladu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak pisze MaSell. Ja jednak wolę aby rozgrzany drucik przytopił cynę na połączeniu. Wtedy nie musze nic kleić. Aby zdjąć znowu podgrzanie i usuwamy przewód. Przy odrobinie wprawy, po zdjęciu widać tylko pod szkłem powiększającym. Cyna w miejscu przytopienia robi się bardziej "błyszcząca". Wystarczy lekko ją przetrzeć i nie będzie śladu.

No to lipa, bo z moim pechem (nie wspominając, że łamaga ze mnie) to na bank spartolę :/

szkoda ryzykować, szczególnie że te płyty ponoć lubią padać, a wolę spać spokojnie niż mieć 20% szybszego kompa. Niemniej szkoda i to bardzo.

 

Dzięki za info.

 

P.S. Jak widać przy szkle powiększającym to kiha, przecież ci w serwisach wiedzą jak się robi mody i wiedzą gdzie patrzeć. Pewnie sprawdzają niektórzy z lupą.

Edytowane przez ronson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zarowno na ASUSIE A7N8X Dlx (Vcore i Vmem) jak i na obecnej plycie (Vmem) wszystkie mody robilem stosujac chwytaki pomiarowe Hirschmana:

 

Dołączona grafika

 

Dlaczego akurat te? Druciki sa stalowe i nie gna sie, trzonek ma srednice 1,4mm i mozna go wygiac do 35 stopni. Jednak cena jednego chwytaka to 23zl... Stasujac je niczego jeszcze nie zwarlem.

 

Mase biore z wolnego gniazda wiatrakowego na mobo. Jak wroce z pracy pokaze zdjecia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty lepiej napisz SKĄD to kupić.

 

Szukałem po necie z 5 godzin i niestety tylko te na allegro (1.27) znalazłem.

A są takie co pasują do rozstawu nawet 0.84mm czyli jeszcze zapas. Pewnie o tych pisałeś.

 

PROSZĘ napisz skąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja je kupuje w lokalnym sklepie elektronicznym :) Na fotce powyzej widac literki TME... www.tme.com.pl w tamtejsza szukajke wpisz 'chwytaki hirschman' i masz. Widze, ze taniej: 17,90. Jednak doliczajac koszt wysylki... ;) Chwytaki sa rewelacyjne.

 

Ja je kupuje w lokalnym sklepie elektronicznym :) Na fotce powyzej widac literki TME... www.tme.com.pl w tamtejsza szukajke wpisz 'chwytaki hirschman' i masz. Widze, ze taniej: 17,90. Jednak doliczajac koszt wysylki... ;) Chwytaki sa rewelacyjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja je kupuje w lokalnym sklepie elektronicznym :) Na fotce powyzej widac literki TME... www.tme.com.pl w tamtejsza szukajke wpisz 'chwytaki hirschman' i masz. Widze, ze taniej: 17,90. Jednak doliczajac koszt wysylki... ;) Chwytaki sa rewelacyjne.

No ale niestety tam jest napisane to samo. Czyli 1.27mm A MaSell pisał, że próbował takim i kiha.

 

Nie przeczę, że robiłeś tym mody, tylko może łapałeś tym mniej gęste wyprowadzenia. Te o które się tu rozchodzi mają 4 nóżki - razem 4mm, a nawet ciut mniej (linijką mierzyłem) co oznacza, że są o 1mm lub 0.9mm od siebie, a więc 1.27 to za dużo :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...przecież ci w serwisach wiedzą jak się robi mody i wiedzą gdzie patrzeć.

Wątpie ;) Pozatym to jest strasznie ciężko zauważyć a ekspertyza pewnie drozsza niz nowe mobo, z gwary odrzucaja tylko jak golym okiem widać ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to już nie wiem komu wierzyć, jeden mówi, że próbował i kiha, drugi, że OK, a OBA chwytaki są do 1.27 mimo odstępu 1.0

 

No ale skoro się udało to zamówię taki chwytak. W podpisie nie widnieje P5B więc zakładałem, że to co się udało jest na innej mobo - inny mod, ale skoro to TEN mod i "działa" to się zabiorę za niego.

 

Tylko skoro i tu i tu jest "1.27" to może taki z allegro za 2.50 też starczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis zrobie sesje zdjeciowa robiac przykladowego 'moda' na jakiejs starej karcie graficznej i pokaze co i jak.

 

Te za 2.50 maja te druciki miedziane = miekkie i gierkie. Bardzo latwo je wygiac i chwytak pusci. Tez od nich zaczynalem i wiem:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Te hirchmana maja druciki stalowe - nie zegniesz ich. Dodatkowo obejmuja nozke ukladu scalonego jak... kochanka oplata nogami podczas stosunku w pozycji klasycznej ;)

Edytowane przez Martinii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O.. dzięki za zdjęcia.

 

A ten klej. Też mam pistolecik na taki klej, ale ON NA PEWNO NIE ZOSTAWI ŚLADU?

 

Btw. tego moda można zrobić bez miernika? W sensie zmierzyć tylko wartość oporu i ustawić potencjometr na daną wartość PRZED podłączeniem?

Edytowane przez ronson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klej śladu nie powinien zostawić.

Co do drugiej czesci posta:

Musiałbyś znać dokładnie wartości elementów w obwodzie regulatora żeby dało się tak zrobić.

Edytowane przez hary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maly przeglad chwytakow:

 

Dołączona grafika

 

I tak od prawej:

 

:arrow: Haczyk

 

Dołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

Nadaje sie tylko chwytania nozek grubszych czyli wiekszych ukladow np. mosfetow (jak na zdjeciu z poprzedniego posta) jednak ze srodkowej nozki mosfetu moze 'wyskoczyc' stad na zdjeciu w poprzednim poscie widac klej, ktory b. latwo sie usuwa. Kabelek instaluje sie w ten sposob, ze zdejmuje sie plastikowy korpus i dolutowuje sie kabelek to miedzianej blaszki. Cena: do 3 zl.

 

:arrow: Chwytak

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika

Najtanszy i nie najgorszy chwytak. Mozna z jego pomoca zaczepic sie juz w uklad, na ktorym najczesciej (!) robione sa mody. Druciki chwytajace sa miedziane i mogla latwo sie powyginac i w zwiazku z tym puscic. Dlatego zalecam odrobine kleju z glueguna - dla unieruchomienia chwytaka. Instalacja kabelka jak wyzej. Cena: do 3 zl.

 

:arrow: Chwytak Hirschmann KLEPS3ST

 

Dołączona grafika

Wypas. Druciki ze stali - nie gna sie. Koncowki chwytajace zachodza na siebie, zatem obejmuja chwytany element i bez ponownego rozchylenia nie pusci. Jego gabaryty nie pozwalaja jednak na chwycenie nozek malych ukladow scalonych. Uzywam ich jako koncowki miernika. Cena: ponad 10zl.

 

:arrow: Chwytak Hirschmann KLEPS1MIKRO

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika

FULL WYPAS! Moj ulubiony. Konstrukcja podobna do powyzszej, ale gabaryty mniejsze pozwalajace chwycic juz mniejsze nozki. Same zalety. No moze nie same - cena: 20zl.

 

W chwytakach Hirschmana kabelki instaluje sie genialnie - na koncowke kabelka zaklada sie wtyczke (okolo 20gr w sklepie elektronicznym), ktora wsuwa sie w gniazdo chwytaka. W pierwszym modelu jest wejscie na tylko jeden przewod, a w tym drozszym mozna wpiac dwa przewody. Takie rozwiazanie pozwala wylaczyc moda bez koniecznosci odpinania chwytaka z ukladu - po prostu wyciaga sie wtyk.

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Pokazane tu chwytaki nie zwieraja sasiednich nozek. Sam balem sie tego gdy zaczynalem ta zabawe (juz pare lat temu). Zawsze sprawdzalem miernikiem czy jest przejscie pomiedzy sasiednimi nozkami. Tak czy siak u mnie zawsze dzialalo i dziala takze teraz. Likwidacja moda to kwestia wypiecia chwytaka. Wszystkie pokazane wyzej chwytaki mozna dostac na www.tme.com.pl

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Martinii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...