Skocz do zawartości
djsilence

Bardzo Efektowne Wyniki Badań Profesora Z

Rekomendowane odpowiedzi

Nie tylko do renderingu, ale do samych obliczeń odnośnie całego procesu. Choć widzę że zostały poczynione znaczne przybliżenia i uproszczenia jak to w fizyce bywa ;) Ale mimo tego efekt naprawdę niesamowity.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że w obecnych grach fizyka nie jest liczona, tylko symulowana poprzez różnorakie efekty, dlatego póki nie zajmie się ktoś poważnie silnikami opartymi na raytracingu oraz na rzeczywisty obliczeniach to nie prędko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W grach nie potrzebujemy prawdziwej b.skomplikowanej symulacj i , np ruchu czasteczek wody

Wystarcza dobrze opisane scrypty zachowan , pewnie mozna cos takiego zrobic

na dzisiejszego peceta z 8800GTX SLI i C2D ,

tylko prawdopodobnie nawet uproszczone obliczenia zajelyby 95% zasobow takiego sprzeta .

czasami sam sie dziwie dlaczego nie widzimy jeszcze tego typu dem od Nvidi czy ATI ???

 

W grach to tego typu efekty zobaczymy pewnie dopiero za kilka lat :/

(minimum 3 lata) czyli ponad 2 generacje kart graficznych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W grach nie potrzebujemy prawdziwej b.skomplikowanej symulacj i , np ruchu czasteczek wody

Wystarcza dobrze opisane scrypty zachowan , pewnie mozna cos takiego zrobic

na dzisiejszego peceta z 8800GTX SLI i C2D ,

tylko prawdopodobnie nawet uproszczone obliczenia zajelyby 95% zasobow takiego sprzeta .

czasami sam sie dziwie dlaczego nie widzimy jeszcze tego typu dem od Nvidi czy ATI ???

 

W grach to tego typu efekty zobaczymy pewnie dopiero za kilka lat :/

(minimum 3 lata) czyli ponad 2 generacje kart graficznych

Dlatego że grafika rastrowa, czyli taka jaka obecnie dominuje uniemożliwia liczenia tego w sposób nawet połfizyczny (raczej nie za pomocą skryptów zachowań ale ekstrapolacji efektu policzonego dla mniejszej ilości cząstek), dlatego serwują nam od czasu do czasu po prostu jakieś nowe efekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda cacy ;). Imo wcale nie daleko do takich efektów w grach (skoro nv ma juz quantum effects to i z ognie by sobie poradzili). Tylko sam nie wiem czy to ma jakis sens (jeżeli chodzio o gry ;p). W dzisiejszych czasach już sie nie jedzie na tym samym silniku np przez rok w wielu produkcjach tylko co nowa gra to musi być nowy engine...

 

Btw obczajcie stronke tego kolesia ze stanford: http://graphics.stanford.edu/~fedkiw/.

Edytowane przez yuucOm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Coccolino_

Tak jak to ktos tam napisal;)

 

"only for cut scenes, as realtime water effects at this quality and level of physics would kill any personal computer or console known to man."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

yuucOm

 

Jaki nowy Engin ??? Nawet CryEngine 2 jedzie na grubych podstawach CryEngine z przed 4 lat

UT3 zreszta tak samo , nie znam calkowicie nowego engine stwozonego ostatnio dla jakiejs gry .

Nawet zaawansowane progsy typu 3DMax czy Maya , w kolejnych wersjach sa rozbudowywane o dadatki

a samo core prawie bez wiekszych zmian :/

smutne ale prawdziwe

Dzis programisci ida na latwizne ,albo jak kto wol i nie daja sobie rady z odpowiednim wykozystaniem mozliwosci sprzetu ktory jest na rynku .

 

Te nowe silniki graficzne to w 100% marketingowa papka .

Edytowane przez Bemx2k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myslisz ze tak łatwo opracować całkiem nowy silnik? Skoro oprawcowano unreal engine chociażby, to włożono w niego kupę czasu, pracy i kasy... UE2 był rozbudowaną wersją 1 a UE3 dalszym rozwinięciem z nowymi featursami. Po co wymyślać na nowo coś, skoro w poprzedni engin włożyło sie kupe pracy.. i skoro wyszedł jaki wyszedł to innego nie wymyślą... Mogą co najwyżej optymalizować pewne fragmenty i dodawać nowe możliwości.

 

To tak samo jakby ktoś tobie kazał napisać dwie całkiem różne prace maturalne na ten sam temat :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tak samo jakby ktoś tobie kazał napisać dwie całkiem różne prace maturalne na ten sam temat :)

Albo lepiej dwa 4 tomowe dzieła o tym samym tytule.

 

Chociaż IMHO przy dzisiejszej mocy obliczeniowej, czas już zająć się silnikami opartymi na ray tracingu a nie grafice rastrowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale skoro nie wprowadzają (?) takich silników to są ku temu jakieś powody :).

 

Na pewno nikt z konkurujących teamów nie czekałby ze zrobieniem takiego czegoś bo konkurencja mogła by być pierwsza... wiec skoro tak jest to widocznie an razie tak być musi. Zresztą wszystkimi wypustami i tak rządzą marketingowcy a nie zespoły projektowe i programiści :)

Edytowane przez PelzaK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...