Skocz do zawartości
PeterMac

2 X Wentylator 80x80 Na Przód Do Chieftec Dragon

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie jakie polecacie ? obecnie posiadam na przodzie jednego Papsta 8412/2GLE 12db 1500obr 19,4CFM ale czuje ze jeden sobie niezbyt dobrze radzi do tego mam filtr przeciwkurzowy i przeplyw powietrza nie jest zbyt duzy, i teraz zastanawiam sie czy dokupic jeszcze jednego takiego Papsta i dwoma bedzie juz duzo lepiej, czy wymienic na jakies 2 z mocniejszym przeplywem, na tyle mam wydmuciach!ące dwa Coolermastery LED ustawione na male obroty. Do schlodzenia bebeszki jak w sygnaturce, temperatura w idle na procesorze ~51-2C wentyl stockowy ustawiony w biosie na tryb Q-Fan, na grafice w idle ~68-70C dodam ze jak sciągne bok obudowy to temp spada do 43-4C na procesorze i 55-6 na grafice

 

Narysowalem jak to mniej wiecej wyglada jakie jest rozmieszczenie wiatraków

Dołączona grafika

Edytowane przez PeterMac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem Papsty sa najbardziej przereklamowanym produktem jaki widzialem ale to moje zdanie.Do tego cena zaporowa.

 

Tam gdzie masz 1x80mm Papst powieksz sobie otwor,walnij sobie jakis 12cm fajny i gra,tylko nie wiem czy sie miesci bez wycinania koszyka(ja w moim dragonie mam wyciety).Noctuy i Fandery 12cm sa fajne.Jak koniecznie chcesz miec 80mm to moze Noctua tez?Choc nie wiem jak chodza te 8dziesiatki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety te stare obudowy nie sa mistrzostwem świata jeżeli chodzi o przeciągi - wiem bo mam bliźniaczego ANTECa SX1040B II.

Dorzucenie dodatkowego wentyla nadmuciach!ącego niewiele poprawi - sprawdzałem kiedys z 4 SUNONami, wentyle po prostu się dławią w tej budzie (jak dasz na duze obroty to zaczyna szumieć powietrze, a róznice w temp. niewielkie).

 

Masz 3 wyjścia:

- przyzwyczaic się do takich temperatur,

- zmienić obudowę na coś nowoczesniejszego i bardziej przemyślanego,

- zrobić ciąg kominowy = dziura w podłodze i dachu (obudowy oczywiście nie domu) ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

troche mi szkoda pozbywać sie tego Chiefteca :) jest to wersja cała z aluminium dawalem za niego szesc stów pare latek temu do tego z oknem, co myslicie jakbym zakupił na przód 2x80mm Noiseblockery X2 mają dobre parametry 26CFM przy 1800obr i tylko 18dB, Jak myslicie dobry to wybór te wiatraki, napewno poprawił bym przewiew wyciągajć dodatwko filtr przeciwkurzowy no ale znowu bedzie pelno syfu w sierodku :mur:

Edytowane przez PeterMac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:unsure:

 

Dziwne bo ja widze że najniższe temp. są przy ustawieniu TOP + REAR, a przy FRONT + REAR (czyli to co chcesz zrobic) jest gorzej niz przy samym REAR, no ale co tam jak masz parcie na kombinacje przód + tył wolna wola.

 

:roll:

 

PS

hehehe widze że zmieniłes zdanie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe tak zle patrzylem na wykresik :) jednak przód niezbyt duzo daje :/ w tym tescie, u mnie troche przód jednak daje bo jak wyłączam tego papsta na przodzie obudowy to temp na grafice rosnie o 3-4C, najwyzej zaryzykuje i kupie juz te 2 noisblockery x2 i sie przekonam na wlasnej skórze :)

Edytowane przez PeterMac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przód daje dużo jak jest jeden i wydajny, ale wtedy tył musi wyciągać więcej (czyli np przód jakaś 92) tył 120 + zasilacz, wtedy będzie to miało sens. Natomiast jak z przodu nawalisz 2-3 wentyle to będą dużo wtłaczać powietrza, ale tył sobie nie poradzi z wyciąganiem i zrobi się bryndza.

 

Ale tak jak napisał benek najlepiej jest mieć top i rear, albo ewentualnie sam top. Ja mam na przodzie 80 na 5v i tylko mi dysk lekko chłodzi, a tył 120 z regulatorem, więc w zależności co i jak to tak ustawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... jednak przód niezbyt duzo daje :/ w tym tescie, u mnie troche przód jednak daje bo jak wyłączam tego papsta na przodzie obudowy to temp na grafice rosnie o 3-4C, ...

Bo w tym teście nie robiono pomiarów temp. kart PCI/AGP - wiadomo jak masz nawiew z przodu to powietrze nie unosi się w miarę ocieplania, tylko leci w tym kierunku, w którym wieje wentylator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...) na przód 2x80mm Noiseblockery X2 mają dobre parametry 26CFM przy 1800obr i tylko 18dB

bardziej polecam Ci zakup Coolink AX8 [38 CFM, 11 dBA] jak masz wiecej miejsca to mozesz zastosowac InLine Fan-Adapter 120mm i zamontowac wiekszy wentylator AX9 lub AX12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwny ten test wyzej. Ja w swoim Dragonie z samym wentylem 12Cm wyciagajacym z tylu mialem na grafie X1950PRO temperature dochodzaca do 80C w stresie !!! Wstawilem wiec na przod jednego, starego, dobrego Arctica 80mm jak wwiewajacy i teraz wieje na dysk po drodze, a pozniej leci na grafe. Efekt ? Grafa w stresie 56C, dysk 28C (wczesniej 40C). Wentyl kreci sie na 1300 i wogole go nie slychac. Jak widac, przod jednak cos daje.

Edytowane przez DziubekR1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niebardzo wiem o co Ci kaman. Opisalem swoj przypadek w odniesieniu do testow, gdzie Rear wypada lepiej niz Rear + Front, nie wiem jakim cudem. A ze tam nie bylo grafy, to mnie srednio interesuje, mi zalezy na niskiej temperaturze na podzespolach, a ta jest nizsza z wentylem z przodu niz bez.

Edytowane przez DziubekR1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że przód daje dużo bo jak wszytko jest odpowiednio poustawiane (obroty) to przód zapewnia odpowiednie ciśnienie wtłaczanego chłódnego powietrza do chłodzenia dysku i wpuszczanie chłodnego strumienia, który to idzie od dołu obudowy. Sam tylni nie dał by rady (albo musiał by strasznie zapierniczać) wytworzyć tak dużego ciśnienia by wytłaczać ciepłe i jeszcze wciągać dużo chłodnego. Najlepiej jak jest jeden 80/92 z przodu z regulacją i z tyłu 120 plus u góry 92 lub również 120 i obie puszczone wolno. I wtedy wsio działa jak powinno. Jest i świeże powietrze które chłodzi dysk, SB, grafe i są wyciągające powietrze gorące. Ja u siebie tak nie mam, ale póki co żal mi ciąć Szefa. Ale kumpel miał starą budę ( swoją drogą dawną moją ) i tak zrobiliśmy przód 92 (poszerzyliśmy 80), tył 120 na min i góra 80 też min plus zasiłka z 1 chyba 80 i dużo to dało w stosunku to dwóch wentyli (przód i tył) ale najlepsze wyniki osiągnie się przez testowanie na swoim sprzęcie. Bo przecież każdy ma inne ułożenie taśm, inaczej dostosowuje obroty do poziomu żądanej ciszy itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niebardzo wiem o co Ci kaman. Opisalem swoj przypadek w odniesieniu do testow, gdzie Rear wypada lepiej niz Rear + Front, nie wiem jakim cudem. A ze tam nie bylo grafy, to mnie srednio interesuje, mi zalezy na niskiej temperaturze na podzespolach, a ta jest nizsza z wentylem z przodu niz bez.

Takim cudem misiu kolorowy ze to jest test z odniesieniem do jednego grzejacego sie podzespolu z czujnikiem temperatury. Tyle w kwestii wyjasnienia.

Reszte przemilcze bo srednio mnie intersesuje teraz dowodzenie mocniejszego wyciagu niz nawiewu ^_^

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...