Amfidiusz Opublikowano 27 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2007 Na wstępie zaznaczę, że kompletnie nie znam się na sieciach komputerowych, a to co obecnie posiadam jest tylko na własny użytek ;) Jakiś czas temu (czerwiec '07) skusiłem się na postawienie w swoim domu sieci bezprzewodowej. Kupiłem polecanego przez kilku użytkowników Linksysa WAG54G. Na chwilę obecną tego żałuję. Router niezwykle często traci połączenie z Neostradą. Zdarza się, że nawet co pięć minut, a co godzinę to jest murowane! Dotyczy to tylko sesji z Neo, bo do panelu administracyjnego mogę się bez problemu podłączyć. Czasami wystarczy tylko, że zaloguję się do ACP i już internet wraca. Z reguły jednak muszę ręcznie się rozłączyć, a następnie połączyć z internetem. Niestety przez całe to zamieszanie zraziłem się do sieci bezprzewodowych. Wydaje mi się, że mam cztery wyjścia: - do komputera, z którego korzystam codziennie, podłączyć standardowy modem na USB, a drugiego, weekendowego kompa zaopatrzyć kablowo Linksysem z drugiego gniazdka telefonicznego (ma to prawo zadziałać? Niezależny internet z dwóch gniazdek?) - pociągnąć kable z routera do każdego z komputerów (zmniejszy to awaryjność sieci?) - sprzedać ten złom razem z kartami bezprzewodowymi i kupić jakiś przewodowy router ADSL (który polecicie?) - wgrać alternatywny soft (zmniejszy to awaryjność sieci? gdzie go szukać i jak wgrać?) Pomóżcie, bo mam już dosyć ciągłego narzekania rodziców oraz swojej irytacji, a za tydzień wracam na uczelnię... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalx Opublikowano 27 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2007 ale jaki masz modem do tego routera? i takie oczywiste pytanie, mikrofiltr założyłeś? ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camis Opublikowano 27 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2007 mozliwe ze to nie wina routera, tylko slabej lini... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amfidiusz Opublikowano 27 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2007 Modem jest wbudowany w router. Mikrofiltry założone. Na modemie dostarczanym przez Neostradę siedziałem przez cztery lata i nigdy nie miałem problemów. Dodam jeszcze, że siła sygnału w miejscu użytkowania jest bardzo dobra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PartyBOY Opublikowano 27 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2007 Ale co ma do tego sieć bezprzewodowa? Ty masz problem tylko z modemem. Jakie ustawienia masz w tej chwili (odnośnie NEO) ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amfidiusz Opublikowano 27 Grudnia 2007 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2007 :mur: :mur: :mur: Chciałem Wam przepisać swoje opcje, ale trafiłem na ciekawą funkcję, która była ustawiona: "Connect on Demand (Max Idle 5 Min.)" :mur: Dzięki i przepraszam za kłopot. Przełączyłem na Keep Alive - powinno pomóc. Chyba jednak nabiorę lepszego zdania do sieci bezprzewodowych ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...