Skocz do zawartości
ath

Alpha Protocol

Rekomendowane odpowiedzi

Dołączona grafika

 

http://www.sega.co.uk/games/?g=418

 

http://www.gry-online.pl/S055.asp?ID=110702

 

Alpha Protocol jest szpiegowskim thrillerem akcji z zaawansowanym systemem role-playing, w którym akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Wcielamy się w wyszkolonego przez najlepszych specjalistów CIA agenta Michaela Thortona.

 

Tytułowy Protokół Alfa wchodzi w życie wraz z koniecznością przejścia rządowego agenta wysokiego stopnia do pełnej konspiracji. A Thorton jest jedyną osobą mogącą przeciwdziałać nadciągającej międzynarodowej katastrofie. Niestety ludzie, którym dotychczas wiernie służył nie mogą stanowić żadnego oparcia. Porzucony, aby zapobiec najgorszemu musi całkowicie odciąć się od dotychczasowego życia i porzucić tych, których przysięgał chronić.

 

Obsidian Entertainment, firma która na swoim koncie ma chociażby drugą część Knights of the Old Republic tym razem postanowiła zaprezentować znacznie głębszy i bardziej rozbudowany system questów. W Alpha Protocol położono duży nacisk na skutki podejmowanych przez gracza decyzji, które mają niebagatelny wpływ na postawę tajnego agenta. Każdy dokonany wybór w przyszłości będzie miał swoje konsekwencje.

 

W przypadku prezentacji walki, autorzy postanowili skorzystać ze sprawdzonych wzorców. Rozgrywa się ona w czasie rzeczywistym, z możliwością włączenia aktywnej pauzy – podobnie jak w Mass Effect. Michael Thorton wyposażony został w najnowocześniejszą broń i gadżety ułatwiające mu starcie z przeciwnikami. W ich trakcie możemy wykorzystywać również osłony terenowe.

 

Bardzo dużą rolę w grze pełnią przeprowadzane konwersacje z postaciami sterowanymi przez Sztuczną Inteligencję. Są one długie i rozbudowane, a więc dokładnie takie, jakich po dobrym erpegu można oczekiwać. Również i w tym przypadku autorzy podążają wytartym przez poprzedników szlakiem. Zapytane osoby możemy na przykład pochwalić lub przestraszyć – w zależności od naszych preferencji. Co ciekawe, z każdą napotkaną postacią na dany temat można porozmawiać tylko jeden raz, co pozwala uniknąć nudnego zapętlenia w kółko jednej odpowiedzi.

relacja z E3

 

Szpiegowski RPG od autorów Neverwinter Nights 2 i KotOR-a II. BioWare zamierza nadać swemu tytułowi klimat Bourne’a i 24 godzin, a całość okrasić oprawą rodem z Mass Effecta.

 

Prezentacja Alpha Protocol na E3 była krótka, ale za to treściwa. Choć premiera gry odbędzie się dopiero w lutym przyszłego roku, pokazano już wczesną, grywalną wersję alfa.

 

Nowa propozycja twórców Neverwinter Nights 2 i KotOR-a II to szpiegowski RPG, mechaniką rozgrywki bardzo przypominający Mass Effecta. Przyjaźń Obsidianu z BioWarem trwa już ładnych kilka lat (wszak studio powstało na gruzach Black Isle Studios) i widać to już w pierwszych chwilach obcowania z Alpha Protocol. Jeżeli przyzwyczaiłeś się do systemu walki, dialogów i ekwipunku z Mass Effecta, to do nowej gry Obsidianu możesz usiąść bez zerkania w instrukcję.

 

W grze wcielimy się w postać Michaela Thortona, rządowego agenta do zadań specjalnych, który ma za zadanie wyeliminować zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego Stanów Zjednocoznych. W trakcie wykonywanej przezeń misji coś idzie jednak nie tak i główny bohater pozostaje jedynym człowiekiem, posiadającym odpowiednie informacje, kontakty i zdolności, by zapobiec katastrofie. Kierując poczynaniami Michaela, miotani po całym świece będziemy wykonywać zlecone nam obowiązki. Za bazę wypadową posłuży nam zlokalizowana w danym państwie kryjówka, którą śmiało możemy nazwać odpowiednikiem Normandii z Mass Effecta. W miejscu schronienia będziemy mogli przeglądać ekwipunek naszego herosa, oglądać telewizję lub też zgłosić się do realizacji misji pobocznych.

 

Walkę będziemy prowadzić w czasie rzeczywistym, ale dzięki aktywnej pauzie użyjemy naszych umiejętności specjalnych. Bardzo ważne jest korzystanie z osłon, przyleganie do ścian, wychylanie się zza rogu i oddawanie precyzyjnych strzałów. Jeżeli przytrzymamy celownik na wrogu dłużej, okręg zacznie się kurczyć, a gdy pociągniemy za spust, zadamy dużo większe obrażenia.

 

Strzelania w Alpha Protocol będzie sporo, przez co możemy odnieść niepokojące wrażenie, że to po prostu gra akcji, a nie RPG. Nic bardziej mylnego. Rozmowy odegrają kluczową rolę w tworzeniu historii. Podczas rozmowy będziemy mieli pełną kontrolę nad reakcjami Thortona, zatem sami wybierzemy kierunek, w jakim ma się rozwinąć dialog, przy czym zaleca się ostrożność, bo nasi rozmówcy będą częstokroć absolutnie nieprzewidywalni. Co ciekawe, już na tym etapie rozgrywki zapadną kluczowe dla fabuły decyzje, jednak o powyższy aspekt dzieła Obsidianu jestem absolutnie spokojny - opowiadana historia i rozmowy w produkcjach stworzonych przez wspomnianą firmę zawsze stały na naprawdę wysokim poziomie.

 

Alpha Protocol to pozycja nieliniowa, więc wiele wydarzeń będzie konsekwencjami naszych wyborów. Autorzy obiecują, że otaczający nas świat nie będzie czarno-biały, dlatego zostaniemy zmuszeni do dokonywania wielu moralnie niejednoznacznych wyborów. Prowadzona przez nas postać także będzie posiadała własną osobowość i poglądy, które w dużym stopniu wpłyną na późniejsze wydarzenia w grze. W zależności od sposobu postępowania, przed użytkownikiem otworzą się nowe możliwości i drogi rozgrywki.

 

Na etapie wczesnej alfy trudno czepiać się oprawy graficznej, która – co tu kryć – w chwili obecnej na pewno nie powala na kolana. Przypominam jednak, że przez cały czas mamy do czynienia z grą RPG, a nie potencjalnym konkurentem Crysisa. Produkt korzysta z silnika Unreal Engine 3.0, lecz sądząc po wyglądzie ekwipunku, pracy kamery i systemu celowania, jest to najpewniej wersja „przetrawiona” przez BioWare na potrzeby Mass Effecta. Nie zmienia to jednak faktu, że produkt w takim, a nie innym kształcie, zobaczą zarówno posiadacze pecetów, jak i konsol nowej generacji, bo Alpha Protocol ukaże się również na Xboksie 360 i PlayStation 3.

 

Maszynka marketingowa wokół planowanego na przyszły rok Alpha Protocol dopiero się rozkręca, a o wielu aspektach rozgrywki deweloperzy wciąż nie mogli albo w ogóle nie chcieli mówić. Tym niemniej to, co do tej pory pokazano, rokuje spore nadzieje. Poza tym trudno zaprzeczyć, że RPG-a w klimatach Bourne’a i 24 godzin po prostu jeszcze nie było. Za samą tematykę Obsidian ma więc u mnie bardzo dużego plusa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie, gra mimo pewnych drobiazgów zapowiada się świetnie, ale nie wyświetlają mi się wszystkie opcje dialogowe - chodzi wybór stylu rozmowy. widziałem na youtube, ze powinienem widzieć jakieś napisy tymczasem u mnie fail. ma ktoś podobny problem? Zainstalowałem jakąś łatkę poprawiającą podobno lokalizację językową ze strony cd-projekt, ale nic nie pomogło :/

 

wersja prawidłowa

Dołączona grafika

 

moja wersja

Dołączona grafika

 

edit:

 

pomogła wyłączenie wymuszenia aa w panelu sterowania nvidia.

Edytowane przez uziel101

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz pirata

 

taaak... nawet dwa piraty

 

Dołączona grafika

 

Prędzej jakiegoś Radeona.

 

przecież napisałem

pomogła wyłączenie wymuszenia aa w panelu sterowania nvidia.

 

gra daje rade. grafika nie jest aż tak fatalna. dialogi super. wyborów sporo.

 

niestety męczę się patrząc jak skrada się główny bohater (czyli cały czas :lol2: . bolą mnie plecy jak na niego patrzę. i polonizacja jest skaszaniona. to znaczy dialogi w podpisach wrzucone są po dwa - trzy słowa, zamiast całych zdań. ścieżki dialogowe zmieniają się tak szybko, ze cięzko nadążyć za czytanie, a jak jeszcze trzeba szybko podjąć decyzję to już w ogóle można się pogubić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przecież napisałem

 

Shit, nie doczytałem ;) Skończyłem na wyłączeniu aa.

 

i polonizacja jest skaszaniona. to znaczy dialogi w podpisach wrzucone są po dwa - trzy słowa, zamiast całych zdań. ścieżki dialogowe zmieniają się tak szybko, ze cięzko nadążyć za czytanie, a jak jeszcze trzeba szybko podjąć decyzję to już w ogóle można się pogubić.

 

Z tego, co czytałem (gra jeszcze do mnie nie dotarła), to nie jest to wina polonizacji. Ludzie z innymi wersjami językowymi skarżą się na to samo. Ktoś stwierdził, że gra najwyraźniej sama dzieli linie tekstu mechanicznie, co daje np. samą kropkę w ostatniej linijce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mial ktos moze problem z przycinaniem sie gry co jakis czas? Strasznie uprzykrza to zabawe <_<

 

edit: przeinstalowanie gry pomoglo.

 

Co do samej gry skopane jest spolszczenie (5 wyrazow na ekranie ktore szybko sie zmieniaja nie jest latwe do czytania). Animacja postaci tez niepowala, przewaznie skradanie sie Thortona (niezle mozna sie usmiac :wink:). AI to prawie nieistnieje, wiec zabicie jednego z straznikow stojacych obok siebie jest niezauwazone przez jego kompana. Tak samo smieszne jest to ze ciala sa niezuwazane przez straznikow - to juz w o wiele starszej I.G.I. z tego co pamietam byla taka mozliwosc, co czasem komplikowala mocno misje. Fabula dosyc spoko, ale nie zmienia to faktu ze jest to gra typu przejdz i zapomnij.

Edytowane przez Quave

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...