Skocz do zawartości
ath

Final Fantasy Xiii

Rekomendowane odpowiedzi

Dołączona grafika

 

scr - http://www.gry-online.pl/S055.asp?ID=73608

 

Final Fantasy XIII jest kolejną odsłoną kultowego cyklu gier z gatunku jRPG, zapoczątkowanego w drugiej połowie lat osiemdziesiątych XX wieku. Niniejsza pozycja stanowi jeden z elementów szerszego projektu o nazwie Fabula Nova Crystallis: Final Fantasy XIII, w skład którego wchodzą jeszcze Final Fantasy Versus XIII na konsolę PlayStation 3 oraz Final Fantasy Agito XIII na telefony komórkowe.

 

Fabuła produktu opisuje konflikt pomiędzy władzami utopijnego miasta Cocoon a rebeliantami pochodzącymi z naszpikowanej potworami metropolii Pulse. W grze kierujemy m.in. przedstawicielką drugiej ze stron konfliktu, rozpoznawalną ze względu na różowy odcień włosów Lightning. Bohaterce towarzyszymy w trakcie starć z oponentami, bowiem standardowo jednym z podstawowych elementów FFXIII jest walka z hordami przeciwników. Deweloperzy chcieli zbliżyć się w kwestii jakości tej sfery do filmu pt. Final Fantasy VII: Advent Children, a co za tym idzie: zwiększyli tempo rozgrywki i zadbali o to, by system walki opierał się na standardowych atakach fizycznych, używaniu magii oraz akcjach specjalnych, dostępnych po naładowaniu odpowiedniego wskaźnika.

 

Niezwykle istotnym elementem Final Fantasy XIII jest oprawa audiowizualna, na którą składa się dopracowana w najdrobniejszych szczegółach warstwa graficzna oraz muzyka skomponowana przez Nobuo Uematsu oraz Masashiego Hamauzu. Za wygląd gry odpowiada autorski silnik White Engine, który odpowiedzialny jest za generowanie widoków w czasie rzeczywistym oraz wyświetlanie wielominutowych, animowanych przerywników, z których słynie seria grupy Square Enix.

Final Fantasy XIII zmierza również na PC

 

E3 zakończone. Na konferencjach największych gigantów branży padły kolejne zapewnienia i obietnice. Square-Enix dogadał się z Microsoftem i wiemy już, że Final Fantasy XIII pojawi się również na Xboksie 360. Jednak, jak donosi oficjalna strona Nvidii, to nie koniec zaskakujących wiadomości, bowiem trzynasta część Ostatecznej Fantazji zmierza również w kierunku pecetów.

 

Nvidia podaje, że podobne zapewnienie padło w trakcie konferencji prasowej, na której omawiano również nowe środowisko programistyczne o nazwie Crystal Tools, wykorzystywane przez japońskiego dewelopera. To właśnie dzięki niemu tworzenie gier przeznaczonych dla kilku platform nie powinno Square-Enix przysparzać większych trudności.

 

„Zawartość będzie identyczna na wszystkich platformach.” – mówi producent gry, pan Yoshinori Kitase – „Nie zdecydowaliśmy jednak jeszcze na ilu płytach pojawi się wersja na Xboksa 360. (…) W chwili obecnej gra funkcjonuje na PC i teraz skupiamy się na tym, aby działała na PS3, tak więc trudno powiedzieć, ile czasu zajmie nam proces przystosowania jej na 360.”

 

To dosyć zaskakująca informacja i na dodatek jak do tej pory nie potwierdzona u samego źródła. Choć mając na uwadze, że pojawiła się w oficjalnym serwisie Nvidii, trudno uznać ją za zwykłą kaczkę dziennikarską lub pomyłkę. Póki nie dowiemy się czegoś więcej, pozostaje nam czekać na rozwój sytuacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Final Fantasy XIII nie pojawi się na pecetach. Przynajmniej na razie.

 

Zaledwie przedwczoraj gruchnęła wiadomość, że trzynasta część Ostatecznej Fantazji najprawdopodobniej trafi również na poczciwe blaszaki. W związku z zaistniałą sytuacją niepewności, jaka się wtedy wytworzyła, redaktorzy serwisu videogamer247 postanowili skontaktować się z przedstawicielami Square-Enix i wyjaśnić sprawę. Oto, jaką usłyszeli odpowiedź: „Na razie nie mamy w planach wydania Final Fantasy XIII na PC.”

 

I wszystko jasne. W chwili obecnej na pewno nie, a w przyszłości… zobaczymy co się wydarzy. Zapewne w ten właśnie sposób należy interpretować to zdanie. Warto jednak wspomnieć, że plotka powstała po chyba jednak dość niefortunnej wypowiedzi producenta programu, sugerującej jakoby dzięki nowemu narzędziu gra funkcjonowała już na komputerach osobistych.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...) W chwili obecnej gra funkcjonuje na PC (...)

 

I tylko takie info sie ukazało wczoraj, więc nie wiem na jakiej podstawie ktoś wysnuł wnioski, ze FFXIII będzie na PC.

 

Square Enix z niczego nie musiałby sie tłumaczyć ani zaprzeczać, gdyby niektórzy bardziej wgłębiali się w tekst, a nie czytali tylko nagłówki newsów.

 

No, ale jak dla kogoś info o tym, ze FFXIII jest tworzony na pctach jest równoznaczne z wydaniem gry na PC to pozostaje mi tylko wzruszyć ramionami w geście żenady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak, jak donosi oficjalna strona Nvidii, to nie koniec zaskakujących wiadomości, bowiem trzynasta część Ostatecznej Fantazji zmierza również w kierunku pecetów.

i kto tutaj nie umie czytać ze zrozumieniem??? Napisane jak WÓŁ ze bedzie na PC (oczywiscie mowa o pierwszym poście)

 

A nie jest tak ze KAŻDĄ GRĘ tworzy się na PC??? pozniej ląduje ona na kosolach...

Edytowane przez RaaDeeK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i kto tutaj nie umie czytać ze zrozumieniem??? Napisane jak WÓŁ ze bedzie na PC (oczywiscie mowa o pierwszym poście)

 

A nie jest tak ze KAŻDĄ GRĘ tworzy się na PC??? pozniej ląduje ona na kosolach...

OMG, próbowałem wytłumaczyć łopatologicznie, widze ze nadal nie dociera.

 

Twój cytat pochodzi od autora newsa, który tak samo jak ty nie zrozumiał wypowiedzi pana ze Square Enix... który mówił o tym, że FFXIII tworzony jest na pecetach, nie jest to równoznaczne z wydaniem jej na PC. Dociera w końcu? Jezu...

 

z resztą nie ma o czym gadac, FFXIII na PC nie bedzie, EOT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OMG, próbowałem wytłumaczyć łopatologicznie, widze ze nadal nie dociera.

 

Twój cytat pochodzi od autora newsa, który tak samo jak ty nie zrozumiał wypowiedzi pana ze Square Enix... który mówił o tym, że FFXIII tworzony jest na pecetach, nie jest to równoznaczne z wydaniem jej na PC. Dociera w końcu? Jezu...

z resztą nie ma o czym gadac, FFXIII na PC nie bedzie, EOT.

Ja płakać nie będę :lol:. Imo topic do zamknięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

7-letni odkop, ale odnośnie tematu.


No i jak tam wrażenia? Niedawno FF13 w końcu zawitało na PC, po tylu latach. Gra ktoś? Dla mnie to pierwsze doświadczenie z tą serią, ponieważ nie mam konsoli, ale dzięki temu nie muszę się odwoływać do całej serii i robić porównania. Gra od samego początku wywarła na mnie raczej pozytywne wrażenie, jestem już niemal na samym końcu. Postacie są ciekawe, nie bezduszne, z tokiem gry odkrywamy kolejne elementy ich drogi, ukazane jako seria dni (wspomnień), z których dowiadujemy się, dlaczego "są tacy, jacy są". Przeciwników jest cały ogrom, łącznie z ich odmianami, oczywiście każdy opisany za pomocą cech na które jest podatny i odporny itd., niemożliwe jest zapamiętanie większości, bez ciągłego zaglądania do dziennika. W przypadku tych trudnych oponentów, o ile podczas walki nie problemu aby obadać ich cechy, to przed walką trzeba zdać się na doświadczenie i ocenić co ma się przed oczami aby - po 9 rozdziale - na przykład dobrać odpowiedni skład, albo przekopywać dziennik (nazwy przeciwników nie są wyświetlane poza walką). Walka bazuje na składającym się z kilku części pasku ATB, który ciągle się zapełnia podczas walki, a każda użyta umiejętność zabiera ileś tam części, moim zdaniem nie jest to typowa walka na tury, nie jest też typowa walka w czasie rzeczywistym, ogólnie całość wyszła całkiem sprawnie. Oprawa dźwiękowa jest bardzo fajna, szczególnie muzyka, natomiast grafika nie bardzo się dla mnie liczy, więc nie ocenię.

Generalnie, gra posiada wg mnie klimat, który wciąga.


Jeśli chodzi o to, co mi nie pasuje:

- czas od którego zależy ocena walk, a co za tym idzie, zapełnianie paska TP oraz (chyba) elementy zrzucane przez przeciwników, przez to wymaga się od walk maksymalnej szybkości, nie pasuje mi takie rozwiązanie, wolałbym ocenę na podstawie strategii i użytych rozwiązań, z pominięciem użycia czasu,

- poziom trudności który dosłownie wystrzela w kosmos po rozdziale 9, bardzo nieprzyjemne przejście,

- dziwne luki między tym, co dowiadujemy się z animacji, a informacjami w dzienniku, zupełnie jakby pewne animacje zostały pominięte lub wycięte, póki co naliczyłem 3-4 takie przypadki,

- zbyt szybki respawn przeciwników (oprócz bossów i mini-bossów z pobocznych misji), ubiłeś mocnego przeciwnika, znikasz na minutę z tego miejsca, za chwilę wracasz... i znów czeka cię ta sama walka, w pierwszych rozdziałach jeszcze da rade z tym żyć, ale pod koniec, np. w 11... bez komentarza co tam się dzieje,

- niestety, gra cały czas "pachnie" konsolą, szczególnie interfejs mapy jest wybitnie tragiczny i wręcz anty-pecetowy,

- optymalizacja jest raczej słabych lotów, na nowym sprzęcie z obecnej "polskiej" średniej klasy (i5 + 270X), bardzo częste spadki z 60 FPS do 30 FPS, ale nigdy poniżej tej ostatniej wartości, nie mam pojęcia jak wyłaczyć ten ogranicznik 60 FPS albo nawet Vsync, nic nie pomaga.


Ale ogólnie, oceniłbym ją dobrze. Oczywiście ja cały czas piszę o XIII-1. Ponieważ za XIII-2 jeszcze się nie brałem.

Edytowane przez RUUJ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...