Jump to content
Mumin

Orange Freedom

Recommended Posts

Witam. mam do podpisania w najblizszych dniach dwa aneksy przedluzajace neo 1mb na rok za 72 zl brutto, jeden na firme, jeden prywatny dla mnie. dzis dowiedzialem sie o ofercie orange, w ktorej moge miec 1Mb za mniejsze pieniadze (59zl/12 miesiecy - firma) i 2Mb za niewiele wieksze pieniadze (84zl/12 miesiecy lub 74zl/24 miesiecy - dom). zastanawia mnie kwestia nastepujaca. aneks dla firmy czeka juz w tepsie do podpisania, aneks dla mnie bedzie w przyszlym tygodniu. generalnie nie jest za pozno na rozwiazanie i jednej i drugiej umowy, ale tak jakos mam wrazenie, ze przynajmniej w przypadku firmy to malo elegancko.. druga moja watpliwosc, to TUTAJ i zakladka "opcje uslugi". napisano tam, ze maksymalna predkosc pobierania danych przy opcji na przyklad 2Mb/s to "do 2Mb/s". i tutaj pytanie, czy nie jest to wartosc jedynie deklarowana? tepsa gwarantuje predkosc u siebie, a ten zapis w orange'u mnie martwi odrobine. tylko odrobine, bo to te same lacza przecie i w zasadzie jedna klika ^_^ . regulamin wskazuje, ze jest to predkosc maksymalna osiagana przy idelanych warunkach technicznych. skoro jednak obecnie korzystam z neo1mb bez wiekszych problemow, to logicznie myslac - z orange freedom powinno byc podobnie bardzo. dzieki za wszelkie sugestie. pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interia

Czy TP SA zniknie z rynku?

 

INTERIA.PL

 

Środa, 30 lipca (14:48)

 

Grupa Telekomunikacji Polskiej SA (TP SA) w ciągu 12 miesięcy będzie przeglądała swoje produkty i podejmie decyzję, które z nich będą oferowane pod marką Orange - poinformował podczas telekonferencji z analitykami prezes TP Maciej Witucki.

 

- Jeśli chodzi o licencję Orange pokrywającą pewne produkty, to będziemy oglądali produkt po produkcie i w ciągu 12 miesięcy podejmiemy decyzję, gdzie ten brand będzie wprowadzany - powiedział Witucki. - Istnieje możliwość, że internet TP zostanie zmieniony na Orange, ale nie mogę powiedzieć, że cały broadband będzie automatycznie zmieniony na Orange. Mogę powiedzieć, że w przypadku marki Orange satysfakcja klientów rośnie - dodał. Grupa TP podała wcześniej, że TP SA, France Telecom oraz Orange Brand Services Limited podpisały 24 lipca umowę licencyjną, na mocy której TP SA nabyła prawa do używania marki (znaków towarowych) Orange do oznaczenia produktów i usług TV, ISP i B2B.

Opłata licencyjna ze korzystanie przez TP SA ze znaku towarowego Orange będzie wynosić 1,6 proc. przychodów operacyjnych spółki ze sprzedaży usług i produktów oznaczonych marką Orange. Umowa została podpisana na 10 lat, z możliwością przedłużenia. Według Wituckiego przykładem korzystnego postrzegania marki Orange jest usługa dostępu do internetu. - Orange Freedom od strony technicznej jest tym samym co neostrada tp. Gdy zrobiliśmy badanie satysfakcji klientów Orange Freedom to okazało się, że są bardziej zadowoleni z usługi niż klienci neostrady tp - powiedział dziennikarzom w środę Witucki.

Mam nadzieję że to wyjaśnia relacje między TP i Orange?

 

Na firmę: Orange internet dla firm

albo DSL z TP ... ale to koszta, z tym że w usłudze Internet DSL nie ma takich cudów z pingiem i transferem jak w neostradzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozmawialem dzis z pracownikiem tepsy i w prostych slowach mi powiedzial, ze jak bede chcial przejsc na freedom to tpsa bedzie w stanie to zablokowac i zmusic mnie do powrotu, na ten ostatni rok zanim zmienia zupelnie nazwy swoich uslug. sprawdzilem wiec, czy tpsa moze siwadczyc u mnie usluge 2Mb i wszystko wskazuje ze tak. 300 m do wezla, parametry super (spokojnie nawet dla 6mb). technicy z tpsa moga mimo wszystko jakos to zablokowac, cos slyszalem o jakichs blokadach, ale. "is that legal?" <_< mam czas, jestem niemal zdecydowany na OF, ale boje sie ze w listopadzie zostane na minimum miesiac bez netu, jesli "straszenie" okaze sie prawda. rozwiazanie umowy z neo->umowa z orange->odmowa tp swiadczenia uslugi->rozwiazanie umowy z orange->podpisanie umowy na neo. o zgrozo, tego chce uniknac. nie mam nawet czasu na to.. pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozmawialem dzis z pracownikiem tepsy i w prostych slowach mi powiedzial, ze jak bede chcial przejsc na freedom to tpsa bedzie w stanie to zablokowac i zmusic mnie do powrotu, na ten ostatni rok zanim zmienia zupelnie nazwy swoich uslug. sprawdzilem wiec, czy tpsa moze siwadczyc u mnie usluge 2Mb i wszystko wskazuje ze tak. 300 m do wezla, parametry super (spokojnie nawet dla 6mb). technicy z tpsa moga mimo wszystko jakos to zablokowac, cos slyszalem o jakichs blokadach, ale. "is that legal?" <_< mam czas, jestem niemal zdecydowany na OF, ale boje sie ze w listopadzie zostane na minimum miesiac bez netu, jesli "straszenie" okaze sie prawda. rozwiazanie umowy z neo->umowa z orange->odmowa tp swiadczenia uslugi->rozwiazanie umowy z orange->podpisanie umowy na neo. o zgrozo, tego chce uniknac. nie mam nawet czasu na to.. pozdrawiam

tepsiarz kity pociskał, że popchnąć przedłużenie aneksu.

wazne zebys sam nie wypowiadal nic w tepsie, tylko przy podpisywaniu umowy w orange na oswiadczenu bsa jest opcja wypowiedzenia umowy z neo, teoretycznie nie powinienles byc dluzej bez internetu niz 24godziny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh z tym Orange wcale nie jest tak fajnie...

Nasprzedawali uslug za durzo i u mnie lipa z transferami...

 

Wygladalo to tak:

Ze znajomymi znalezlismy calkiem fajne mieszkanko do wynajecia, wiec szybko sie zdecydowalismy, bo cena przystepna i wogole (Warszawa, mokotow)

Okazalo sie ze niestety nie ma tam operatora sieci kablowej, wiec 10MB w UPc niestety nie dalo rady narazie zalozyc, a z administracja osiedla nie chcialo nam sie gadac, bo trwalo by to ze 2 miechy, wiec zdecydowalismy sie na Freedom 6MB bo cena wydawala sie nie glupia.

Poszedlem do pierwszego lepszego salonu, poinformowano mnie ze spoko i nie bedzie z tym problemow, trzeba tylko Sociala z TP zalozyc i pozniej podpisac umowe z Orange. W zwiazku z tym zalozylismy ta linie (maja na to niby 14 dni, po 14 dniach zadzwonil gosciu i umowil sie za jakies kolejne 3-4 dni na instalacje). Jakos to przezylem...

Pozniej po zalozeniu telefonu polecialem do salonu i pierwsza rzecz jaka mnie babka zapytala to faktura za ostatni miesiac z tepsy. Postawilem oczy i opierniczylem ze robia sobie jaja i zdecydowalem sie na to tylko dla tego ze po prostu mialo to trwac w miare szybko...

Jakos po rozmowie z managerem to przeszlo, zamowilismy 6Mb i oczywiscie kolejne 14 dni... Po 14 dniach dostalismy sms ze usluga jest aktywna, pierwsza rzecz jaka zrobilem po podpieciu tego zlomu to telefon do biura obslugi i zgloszenie reklamacji ze nie ma synchronizacji ADSL...

Na to maja tez 72 godziny, po 4 dniach z hakiem nie wytrzymalem i znowu zadzwonilem, okazalo sie ze babka po prostu zapomniala mnie o tym poinformowac (a fakture za usluge juz wyslali jak sie okazalo pozniej...). Oczywiscie okazalo sie ze jak to powiedziala "jest za daleko do takiej szafy do ktorej jest to podlaczone :)" w zwiazku z tym anulowalem umowe, poniewaz nie bylo innej mozliwosci...

Zaproponowala mi podpisanie umowy na 1MB a pozniej jak 1 bedzie dzialal zwiekszenie na 2, bo jakby k... mac nie mozna sprawdzic wczesniej czy to jest wogole mozliwe, tylko wnerwiac ludzi... co ciekawsze aby podpisac kolejna umowe trzeba poczekac 10 dni...

W kazdym badz razie jestem na etapie czekania... jesli nie uda sie dogadac z administracja w tym czasie i z innym operatorem (montaz sieci kablowej w bloku, lub anteny na dachu) to pewnie podpisze jeszcze raz cyrograf na 12 miesiecy na 2MB, bo przeplacac TPSA nie mam zamiaru... moze zadziala...

 

@Mumin - w jaki sposob sprawdziles parametry lacza? Przydala by mi sie taka informacja, bo cos mi sie wydaje ze TPSA robi problemy przy instalacji szybszych lacz, bo po co sprzedawac powiedzmy 6MB za 129pln jak mozna w tym pasmie opchnac 3x2MB po 84 czy tam 6x1MB po 72, albo jakos tak...

Zwlaszcza jak sprawdzi informacje jacy operatorzy dzialaja na terenie danego osiedla... i ze nie maja tu zbytniej konkurencji...

Zreszta administracja osiedla tez leci w kulki, jak na razie nie ma wiekszych problemow, ale ich opieszalosc i glupota nie zna granic.. bo co im szkodzi podpisac zgode za free na polozenie kabli? rozmawialem z kilkoma operatorami i sie zaoferowali ze jak dam na nich namiary to chetnie sami sie beda kontaktowac zeby moc tam dostarczac swoje uslugi, a np u tego operatora 4MB na 768 k wydaje sie dosc atrakcyjne za 72pln, do tego sprawdzone u znajomych i bez zadnych problemow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jedras77:

telefon na pomoc techniczna neostrady (to obecnie mam) i zapytnie, czy pojdzie u mnie 2 mb, bez tlumaczenia ze chce przejsc na OF. wyjatkowo uprzejma osoba sprawdzila kilka kwestii, m. in. odleglosc od najblizszego wezla, parametry mojego polaczenia (tlumienie, odstep sygnal/szum), wezel do ktorego jestem podlaczony. wyszlo niemal na pewno, ze pojdzie mi i 6mb, wiec 2 spokojnie. wszystko przez telefon. dla 100% pewnosci musialby przyjsc technik, ale przez tel dostalem 99% pewnosci ^_^ moj wezel jakos przy tym specjalnie obciazony nie jest i to, czy bedzie 1x6mb, czy 2x3 lub 6x1 nie ma chyba w moim przypadku wiekszego znaczenia. dla warszawy oczywiscie moze byc inaczej :wink: przeraza mnie podejscie do klienta w orange'u, wiec chyba zostane w tepsie. pracownik salonu zdawal sie wrecz zniechecac mnie do przejscia na ich usluge. pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Dzieki.

W takim razie podzwonie do tepsy i dyplomatycznie sie wypytam co i jak.

 

Tez mialem takie wrazenie jak poszedlem do salonu, ze starali sie mnie nie zauwazac...

Do tego zapomnialem o jeszcze jednej kwestii.

Podczas podpisywania umowy Pani zapytala na jaki rachunek ma byc wysylana faktura szczegolowa, na zameldowania, czy ten opdlaczenia uslugi. Na szczescie wczesniej przejrzalem jakies tam warunki umowy w necie, tj. wszystkie mozliwe i tabele oplat. Tak mi sie jakos skojarzylo ze ta usluga jest platna jakies 10pln, kiedy zapytalem czy to jest platne dodatkowo Pani udala lekko zaskoczona i po chwili zastanowienia powiedziala "Tak..." wiec podziekowalem za to udogodnienie...

 

EDIT:

Tylko jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia... skoto to tylko kwestia telefonu do tepsy w sprawie sprawdzenia linii to po jaka cholere czekalem 14 dni na aktywacje, 4 dni na reklamacje i czekam 10 dni na zerwanie umowy... bez kitu to po prostu paranoja... poczekam jeszcze do poniedzialku, jak nie ruszy sprawa innego operatora to bede musial sie znowu w to paskudztwo wpakowac i podpisac cyrograf na przynajmniej rok... niestety na iPlusie tez nie bardzo da sie pracowac wiec bede musial w koncu byle co zalozyc, zeby po prostu dzialalo...

 

EDIT2: jak sie wlasnie utwierdzilem w swoich pdzekonaniach wlascicielem marki Orange, a zarazem i Tepsy jest France Telecom, wiec krotko mowiac to jeden i ten sam syf, wiec moim zdaniem wszystko jedno na co sie zdecydujesz... ja niestety mam chyba ten sam problem i pewnie tez tak bede musial zrobic.. choc szczerze mowiac jakos niedawno orange opuscil ceny 2MB z ok 109 na 84 przy umowie na rok, jesli Era zrobi tak samo niebawem to pojde do nich :)

Edited by jedras77

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie do konca to samo. tepsa zmienia obecnie nazwy wszystkich uslug na "orange cos tam". ma to zwiazek z kiepskim odbiorem marki chyba tp sa. nie wiem, czy zupelnie tp sa jako marka zniknie z rynku, czy tylko do kazdej uslugi daja "slowo klucz" orange. poki co, zanim caly proces sie nie skonczy, tepsie wcale nie zalezy zeby tracic juz klientow na rzecz orange. poza tym, wlascicielem lacz jest wciaz tp sa, do tego zarzadzanie tym wszystkim od strony technicznej jest rowniez w gestii tp sa lub firm z nia wspolpracujacych (sprint?). dla przykladu, informacja uzyskana z infolinii orange. jesli zamowisz uslugie orange freedom na liniach tp powiedzmy 2mb a wezel nie bedzie w stanie tego obsluzyc, to jedyne co mozna zrobic, to rozwiazac umowe i zejsc w dol z predkoscia. jesli taka sytuacja ma miejsce przy umowie z tp sa, to maja mozliwosci i moga przystosowac Twoje lacze, zeby obsluzylo 2mb (bardziej kwestia chyba wezla, nie podlaczenia). orange zrobic tego w zaden sposob nie moze. przynajmniej na chwile obecna. wiec jeszcze do konca nie jest to jedno i to samo.

 

odnosnie telefonicznego sprawdzenia lacza to mozliwe to bylo prawdopodobnie dzieki posiadaniu neostrady. jesli nie masz pociagnietego netu od nich, to raczej telefonicznie nie sprawdzisz, chyba ze ktos z sasiadow ma neo, to mozna sprobowac zadzwonic od niego, zeby sprawdzic jego linie. powinno byc bardzo podobnie jak w przypadku, gdybys Ty mial pociagniety dowolny net na laczach tp. pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczytałem wasze wszystkie możliwe opinie na tym forum na temat tego internetu. Ja jestem prawie w 100% przekonany o zakupie Orange FreeDom, głównie ze względu na cenę (64zł za 2mbps na 3 lata), co w tej chwili cenowo nie ma dla mnie żadnego znaczenia, bo płacę 61 zł za 1000 kbps w radiówce.

 

Moje zmartwienia głównie dotyczą samego działania tego internetu. Pomińmy całe zamieszanie z podłączeniem itp. sprawami.

 

Załóżmy optymistycznie, że nie było u mnie żadnego problemu z podłączeniem tej usługi itd.

 

Jak chodzi ten internet? Czy sie przypadkiem nie zawiesza? Dotarły do mnie różne opinie (nawet na tym forum) - jedni zachwalali, inni wręcz przeciwnie. Jak to jest w praktyce? Co ma głównie wpływ na to, że ten internet działa bez problemu? Bo może to wina samego modemu? (Kumpel kiedyś na neo miał same zwiechy, aż się wkurzył i zażądał wymiany modemu, po czym net zaczął śmigać prawie że bezproblemowo - jakieś zwiechy 'raz na ruski czas').

 

Proszę o obiektywne opinie osób, które miały styczność z tym internetem, a nie o opinie osób, które z mniej lub bardziej osobistych(emocjonalnych) pobudek nie lubią Orange 'bo tak', czy że to jest na linii tp to nic tylko szerokim łukiem omijać.

 

Mieszkam w małej miejscowości, gdzie jedyną alternatywą jest Neostrada, orange freedom (inni operatorzy nie wchodzą w rachubę ze względu na ceny, a także ze względu na to, że posiadam telefon w orange i mogę uzyskać także dodatkową kasę na połączenia w sieci i na stacjonarne) oraz operator sieci radiowej (na którego wprawdzie nie narzekam, bo net chodzi całkiem sprawnie, ale ogólnie chcę zmienić dostawcę).

 

Raz jeszcze proszę o OBIEKTYWNE opinie na temat SAMEGO DZIAŁANIA W PRAKTYCE internetu Orange Freedom.

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kazdy internet ktory jest oferowany na laczach TP (tzw. BSA), czyli m.in od gts energis, netii, orange, ery, tele2 i kilku jeszcze innych firm, chodzi dokladnie tak samo. Nie ma roznicy miedzy Neostrada, Multimo, Orange Freedom czy Era Internet Stacjonarny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam, że trochę "odgrzewam kotleta", ale nie wiem czy zauważyliście jaki IDEA zrobiła numer.

 

W 2008 roku za 1Mb/s na 12mscy trzeba było zapłacić 59zł, a w 2009 r. już 64zł na 12mscy.

 

Wszyscy się rozwijają, obniżają ceny, dostarczają szybsze łącza, ale IDEA postanowiła podnieść ceny, nic tylko pogratulować żyłki do interesów.

 

 

Czy ktoś może przedłużał u nich teraz internet, czy przedstawiono Wam jakąś ofertę dla klientów przedłużających umowę? Jakie macie doświadczenia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta cena jest od listopada a nawet chyba od października. Orange podniósł ceny ponieważ został oskarżony o zaniżanie. Mam neta od orange i jestem bardzo zadowolony. Ciekaw tylko jestem co mi zaproponują jak będzie się kończyć umowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...