Jump to content
dymy

I Wreszcie Jest D90

Recommended Posts

http://optyczne.pl/1205-nowo%C5%9B%C4%87-Nikon_D90.html

http://www.dpreview.com/news/0808/08082702...90previewed.asp

http://d90.fotopolis.pl/index.php?n=7733

http://nikonrumors.com/2008/08/26/announcement.aspx

 

doświadczeni użytkownicy krytykują ficzery ale sensor ten sam co w osławionym D300 więc jeśli się sprawdzi to widzę poważnego kandydata na następcę mojego S6500fd :)

 

ps. akurat kręcenie filmików to mz bardzo fajny i przydatny dzinks (w S6500fd nie jeden raz z uciechą z tego skorzystałem).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filmiki w lustrzance... swiat sie konczy normalnie :lol:

 

Male sprostowanie do powyzszego posta - wg. dpreview D90 ma ten sam wyswietlacz co D300, matryca jest inna, choc ma podobno byc na poziomie D300. Cytat:

First and foremost there's a new CMOS sensor, which Nikon claim produces D300 quality output at up to ISO 6400 and - one of several features to 'trickle down' from higher models - the same highly acclaimed 3.0-inch VGA screen as the D3/D300.

EDIT: tak przy okazji, to nowe kitowe szkielko sie chyba pojawilo: 18-105 VR: http://a.img-dpreview.com/news/0808/nikond...8_105VR_top.jpg :)

 

Co do krecenia filmikow:

In a world first for D-SLRs, the D90 offers a movie function, allowing you to shoot HD720p (1,280 x 720 pixels), 640 x 424 pixels or 320 x 216 pixels movies at the professional smoothness of 24 frames per second in motion JPEG format.

Szykujcie duze karty pamieci, motion JPEG zajmuje absurdalne ilosci miejsca.

 

No i ciekawe, jaka cena...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filmiki imo to troche przebajerowali ;p ale w sumie 720p jak robi to nie jest zle:), sandisk wydaje nowa karte 16gb http://d90.fotopolis.pl/index.php?n=7737 wiec pewnie bedzie ok;p. Jesli o zmiany chodzi to najbardziej cieszy chyba CMOS w koncu ;p no i z innych bajerow live view;p. Troche szkoda ze nadal te 11 pol af i jeden krzyzowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filmiki imo to troche przebajerowali ;p

a ja właśnie myślę że strzał w dziesiątkę przy rosnącej popularności lusterek klasy elevel.

dzięki takim bajerom w obecnym S6500 udało mi się utrwalić wiele niezapomnianych chwil i zdjęcia nie byłyby w stanie tego zastąpić. wiem wiem, kamera ale zasadniczo jej nie potrzebuję i nawet gdyby to musiałbym się obwiesić torbami z tym sprzętem.

myślę, że nawet osoba wykorzystująca taki aparat bardziej pro (śluby, okazje) przy odrobinie wyobraźni zrobi z tej funkcji bardzo interesujący i atrakcyjny użytek :)

najbardziej cieszy fakt że na taki ruch zdecydował się potentat Nikon, a nie Olek czy Sony (którym mogłoby to nie wyjść na dobre bo te marki już postrzegane są jako mniej pro i taki pomysł godziłby w image firmy). należy się spodziewać że fcja stanie się szybko standardem w tej klasie sprzętowej i nic tu po malkontentach ;P

Edited by dymy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to mowia - pierwsze koty za ploty ;) Mozna sie wspomoc reczna ostroscia, problem przyslony tez da sie pewnie obejscjesli posiada sie obiektyw z pierscieniem przyslony.

 

Fakt, jest to bajer, majacy przyciagnac klientow, ktorzy maja/sa zainteresowani hybrydami, a lustrzanki nie chca kupic wlasnie ze wzgledu na ficzery typu LV i filmiki.

Poza tym nie przesadzajmy - to ma byc dodatek do aparatu, a nie zastepstwo kamery. IMHO do takich zastosowan, do jakich jest to planowane (czyli krotkie ujecia, rejestracje roznych wyglupow i przypadkowych momentow - polecam zajrzenie na youtube jak ktos nie wie, o co chodzi ;) ), funkcja ta wystarczy w zupelnosci.

A dlaczego krotkich ujec? Podam przyklad: Canon S2IS, filmiki z kompresja MJPEG (czyli ta sama, co w D90) - 640x480 @30fps i z dzwiekiem stereo, na karte 1GB wchodzi 7 minut filmu. Fajnie, nie? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

film ok ale - brak AF tylko manualne ostrzenie , nawet nie przez wizjer ale przez LV , tylko min przyslona , nie da sie wiekszej wiec tym bardziej zlapanie ostrosci bedzie problem , nie dopracowany bajer

a widziałeś te filmy? jesteś pewien że złapanie ostrości jest takim problemem?

 

http://chsvimg.nikon.com/products/imaging/...d90/en/d-movie/

 

Mz jakość rozwiewa wszelkie wątpliwości co do słuszności tego posunięcia.

 

a tu jeszcze coś na temat samej realizacji sampli:

 

http://pl.youtube.com/watch?v=HVQX1rC-fRA&...m-you-know.html

Edited by dymy

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://chsvimg.nikon.com/products/imaging/...d90/en/d-movie/ co to niby za serwis ? jakim cudem dla porownania krecili dwa filmii z babka zwykla kamera i d90 a wyszlo takie same ? obok siebie staly ? jakos watpie , poza tym fajnie ale na tak gownianym ekraniku , wiellkosc , wiekszosc filmikow bedzie wygladala na ostre , taka rozdzialka hd to niech w takie wlasnie pokarza filmik , poki co poczekam na testy osob ktore go zakupia bo taki jak ten mnie nie przekonuj

 

wiem jak ciezko robi sie fote na manualu przy przyslonie 2.8 np a co dopiero krecic filmik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cena w Polsce jak zwykle ponad 3 tysia LOL

 

@wookie85 a co jest trudnego w zrobieniu zdjęcia na manualu przy przysłonie 2.8, zrobiłem setki takich zdjęć i trudność taka sama jak na innych przysłonach chyba że masz szkło z tendencją do bf lub ff wtedy to może być problem

Edited by cyganos king

Share this post


Link to post
Share on other sites

widzisz ty masz spore doswiadczenie , ale poczatkujacy , ktory zachwyca sie aparatem watpie zeby ucieszyli sie z manualnego ostrzenia , poza tym ostrzysz patrzac przez wizjer prawda ? myslisz ze przy lw bedzie tak samo ? ja mam watpliwosci , nie kazdy ma tak dobre oko , przy 2.8 latwo stracic ostrosci

Share this post


Link to post
Share on other sites

widzisz ty masz spore doswiadczenie , ale poczatkujacy , ktory zachwyca sie aparatem watpie zeby ucieszyli sie z manualnego ostrzenia , poza tym ostrzysz patrzac przez wizjer prawda ? myslisz ze przy lw bedzie tak samo ? ja mam watpliwosci , nie kazdy ma tak dobre oko , przy 2.8 latwo stracic ostrosci

mówimy o filmie czy o zdjęciu? Co do filmów i wizjera to zapomnij bo podczas lv lustro się podnosi i raczej w wizjerze będzie ciemność. Mnie ten bajer jakoś nie specjalnie kręci, ale są tacy co pewnie go polubią w końcu to aparat skierowany do rynku amatorskiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiem ze film co innego ale mozna zorientowac sie w oparciu o robienie zdjec stad porownanie , wiem ze z wizjera kupa i dlatego lipa troche , cos za cos jednym slowem , mnie tez to nie kreci , ale zaproponowane rozwiazanie , przynajmnije bez af to troche lipa moze byc dla poczatkujacych a takich bedzie grom ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

akurat LCD w tym aparacie ma byc ponoć na poziomie tego z D300 więc o tą jakość obrazu tak bym się nie martwił. myślę też że w przypadku filmików wstrzelenie się z GO będzie dużo prostsze. zresztą nie wydaje mi się by Nikon zaproponował rozwiązanie które wydaje się bezużyteczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak, straszliwie podobają mi się filmiki z D90 a zwłaszcza kontrola GO. :) Tylko tutaj wiadomo, możemy uzyskać piękne filmiki, jednak tak samo jak w przypadku zdjęć, są momenty kiedy ciężko będzie zrobić dobry film. IMHO ficzer doskonały. :)

 

Na pewno znacznie lepiej trafiony aparat niż Canon 50D , który weług mnei jest średniawką. ;) (choć ISO 12800 w ustawieniach aparatu mocno kusi).

Edited by MaciekCi

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co widzę w specyfikacji to:

Boost: ISO 100 - 6400

więc chyba nie tyle nieskalibrowane co "wzmacniane", a to się odbywa chyba kosztem zakresu tonalnego albo większego szumu przy czułościach w górę.

no ale chyba nie co głowy zawracać bo Nikon potrafi robić takie rzeczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego, co zrozumialem, to ISO100 i ISO6400 sa, ale sa nieskalibrowane, tzn. nie ma gwarancji, ze to jest dokladny odpowiednik danego ISO (moze byc troche mniej albo wiecej).

 

To jest dokładnie to samo, jakbyś zrobił na ISO 3200 o -1EV ciemniejszą fotkę i potem w PSie opcją "Exposure" dodał 1EV. Wiem, tak jest na 100%, sprawdzałem wielokrotnie. ;) Poprostu programowo zrobione ISO. To samo w przypadku ISO 100. ISO 200 wywołane do +1EV i ściemnione o 1EV dla wyrównania i przez to mamy teoretycznie mniejsze szumy. 

 

Jeśli macie w swoich aparatach ISO boost to sprawdźcie. Ja robiłem testy na 20D i 5D , identyczne dwie fotki :

 

- ISO 1600 , -1EV

- ISO 3200 , 0EV

 

Potem w Photoshopie rozjaśniłem pierwszą fotę o ten 1EV i wyszło identyczne ujęcie jak opcja nr2. Identyczne szumy, identyczna jasność i jakość. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...




×
×
  • Create New...