Skocz do zawartości
ed20

Przerobka 406

Rekomendowane odpowiedzi

ja dalem 17k

cholernie mi sie te auta podobaja musze podzwonic po warsztatach ile kosztowala by przerobka

a mam takie pytanie czy auto po przerobce odbiega jakosciowo od normalnego europejskiego takiego samochodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezeli jest porzadnie zrobione to nie, zapodaj linka do aukcji to cos ci o nim powiem ;)

nie nie chodzi mi o to zeby zakupic anglika i go dac do przerobki jest pare gosci na allegro ktorzy sie tym zajmuja

np http://allegro.pl/item578063169_przerobka_...uro_anglik.html

napisalem ile by kosztowala przerobka zobaczymy co odpisze w sumie na jakosci mi tak nie zalezy jak na cenie i zeby wszsytko funkcjonowalo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze ci sie przyda znalazlem cos:

 

Wklejam wszystko co znalazłem na internecie w sprawie przekładki :

"części wyniosły mnie 3000zł za cały kpl ale ja to robiłem sam dla siebie i nie wiem ile się płaci za robociznę"

"Jeśli chodzi o peugota 406 sprawa jest trudna ponieważ grodź jest nie symetryczna.W zależności od klienta albo przerabiamy fabryczną bądź na zgrzewach zakładamy nową na której później podczas przeglądu nabijane są nowe numery nadwozia. to pierwszy krok grodź, następny krok to pedały i serwo które niektórzy mocują nie co niżej niż fabrycznie co na dłuższą metę nie bardzo się sprawdza. Powiem tylko tyle że pedały trzeba też nowe , chociaż da się też przerobić angielskie jeśli ktoś ma prasę.Następnie nagrzewnica też trzeba założyć inną ponieważ filtr pyłkowy w anglikach jest po lewej stronie a w europejczykach po prawej.Przekładka całej wiązki kabli z prawej na lewą, nowe zamki maski przedniej i linka i najmilsza końcówka montaż nowego kokpitu którym związane jest przekładka wzmocnienia kokpitu.A właśnie zapomniałbym potrzeba też nowe wycieraczki my osobiście przerabiamy angielskie które też pasują po małych modyfikacjach.Koszt części potrzebnych do przekładki zaczynają się od około 2700 do maksymalnie 3500 dosłownie wszystko. Very Happy "

"Z przerobka Peugeota 406 wszystko zalezy od wersji. Ta po liftingu z full options jest bardziej zlozona.

Oprocz tego co wymienione wyzej bym dodal wyklepanie podszybia, w miejscu silniczka wycieraczek, bo w oryginale nie jest symetryczne, a po drugiej stronie tego podszybia trzeba dorobic plastykowa przejsciowke tunelu powietrznego. Nalezy zmienic wklady reflektorow oraz mocowania bocznych lusterek. W sprawie pedalow, to po "dobrym przerobieniu" scianki, sa umieszczone o 1cm nizej nic w oryginale, niema w tym zadnej roznicy:)

Jeszcze sporo drobiazgow oraz kabli... Wiec ten model jest trudny do profesjonalnego przerabiania"

 

 

Pug po lifcie-bez wymiany ściany grodziowej-(wymiana ściany masakra bez dobrego blacharza nie radzę ale i co to nie ,chociarz wtedy byloby dużo prościej)

Więc.

-wyciąć otwór do mocowania kolumny kierownicy (jest wytloczony), stary zaslepić

- maglownica- eur. otwory do mocowania pasują

-wywiercić dwa otwory w podszybiu na mocowanie kolumny dwoma śrubami(stare nie pasuja

-zrobić nowe mocowania pod mechanizm wycieraczek(ramiona muszą być europejskie)

-cała klima z nagrzewnicą wersja eur. ,wyklepać miejsce pod nawiew i wyciąć otwór

-dorobić z plastiku lub sztywnej pianki kawalek kanału nadmuchu

-otwory do mocowania klimy wywiercić dwa (pasuje tylko jeden)

-przewody do klimy lepiej eur. przy dużym szczęściu da się wygiąć angielskie

-przewody wspomagania jw. ale bezpieczniej się wyginają (stalowe)

- mocowanie kokpitu OK. pasują trzy główne otwory w podszybiu

-rura wzmacniająca pod kokpitem musi być eur.

-serwo wraz z pedałami europejskie , będzie lekki problem, ale wyklepać miejsce i wyciąć otwory do mocowania -wychodzi jakieś 1-2 cm niżej niż w oryginale lecz w zasadzie jest to bez różnicy

- musi być eur. dzwignia otwierania wlewu paliwa ,angielska linka też jest za długa

-otwieranie maski oraz zamek eur.

-plastikowe osłony lunelu muszą być eur.

-spocznik na lewą nogę kierowcy też

-zamykanie barku na klucz- można bez trudu przełożyć zamek

-dywaniki przód dzielony wymienić na eur. w angolu będą dziury

-boczki zostają ,konsolki otwierania szyb symetryczne- przekładamy,ale

-przełożyć trzeba wiązki kabli z dzrzwi lewych do prawych,ale

-silniczki otwierania szyb też bo inaczej będą się szyby otwierać na opak,ale

-aby zamocować silniczki trzeba wywiercić nowe pasujące otwory( nie próbowalem czy da się to zrobić elektronicznie , chodzą rózne legendy ale nie było czasu sprawdzać)

- jeśli chcesz aby glośniki przy regulacji balance odpowiadaly dobrym stroną też trzeba przelożyć kable

-jak masz czujnik temp. zewnętrznej musisz go przełożyć z lusterka prawego na lewe bo przeciez przelożyleś wiązki kabli z dzrzwi

-główną wiązkę kabli trzeba przedlużyć i przenieść na lewo (jest to najtrudniejsza i najbardziej odpowiedzialna operacja w całej przeróbce, kabel po kablu, nie można pomylić bo pożniej trudno się polapać gdzie jest błąd ,wskazany superowy elektryk)

-jesli lusterka angielskie to lewe ok. ale prawe do kitu można go ew. rozbroić i podpilować element w obudowie coby bardziej sie wychylało

-reflektory oczywiście eur.

-w liczniku można zmienić samą tarcze predkościomoerza na km/h, lub caly licznik, ale może się nie zgrać, pamietając że jak do diesla to z diesla(obrotomierz).

- zmiana przebiegu z mil na km przy pomocy machera z laptopikiem ok. 150zł

 

Części ok.3000 zł najlepiej skąbinować przód z całym ustrojstwem odcięty na podlużnicach i na wysokości lewarka biegów

Jak się włoży serce w przeróbkę to autko śmiga że hej i nie ma różnicy GB czy EU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zalezy jaka bude chcesz D8 czy D9, 1.9TD jest fajnym silnikiem ale 90KM to troche malo, lepiej szukac 2.1TD badz 2.0HDI jesli chodzi o diesle. Jesli szukasz nowej budy to sprawdzaj czy maja FAPa staraj sie go omijac bo tylko problemy sa z zatykaniem etc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zalezy jaka bude chcesz D8 czy D9, 1.9TD jest fajnym silnikiem ale 90KM to troche malo, lepiej szukac 2.1TD badz 2.0HDI jesli chodzi o diesle. Jesli szukasz nowej budy to sprawdzaj czy maja FAPa staraj sie go omijac bo tylko problemy sa z zatykaniem etc

po tym wyzej chce D8, za porzadnego D9 trzeba dac nadal 17-18tys... wiec zostaje mi D8 w wypasionej wersji 2.1TD:) zawsze do 1.9TD idzie dolozyc boxa i dojdzie z 15KM jak zacznie brakowac... choc mysle ze do zwyklej jazdy wystarczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w benzynie dostaniesz taniej, ale za diesle to masz racje te 17k musisz dac

zostaje satry model mi :) chociaz jak patrze na Twojego to az mi sie cos w srodku robi;P to jest najpiekniejsze auto za ta kase:P:)

dobra koniec rozczulania sie trzeba zabrac stary model;)

Edytowane przez ed20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

D8 tez maja swoj urok, bardziej mi sie podoba ich tyl, zwlaszcza sciecie klapy bagaznika ;)

tak bede patrzyl na tyl tylko choc faktycznie tyl ma swoj urok jak na tamte lata;) spoko koniec tematu bo OT sie robi :) jestem zdecydowany na 406 mam nadzieje ze zalowac nie bede i chyba rozgladne sie za 2.0 benzyna bo diesla ciezko dostac w sedanie, jest tylko pare sztuk:) a 1.8 benzyna daje rade czy raczej tez nici z tego? Edytowane przez ed20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z benzynki tylko 1.8 badz 2.0

 

tu masz cala game slnikow, ale pamietaj ze niektore nie wystepowaly w D8 np 2.2 160KM :), poszukaj 2.0T to jest fajna zabawka :>

 

Wersje silnikowe "406"

 

1.6 XUJ5P (BFZ) 1580cc 65kW

1.8 XUJ7P (L6A) 1761cc 70kW

1.8 XUJ7B (LFX) 1761cc 66kW

1.8 16v XU7JP4 (LFY) 1761cc 81kW

1.8 16v EW7J4 (6FZ) 1749cc 85kW

1.9D Turbo XUD9TF (D8B) 1905cc 68kW

1.9D Turbo XUD9BTF (DHX) 1905cc 66kW

1,9D Turbo XUD9TE (DHX) 1905cc 68kW

1.9D Turbo XUD9SD (DHW) 1905cc 55kW

2.0 16v XU10J4R (R6E) 1997cc 100kW

2.0 16V XU10J4R (RFV) 1998cc 98kW

2.0 16v EW10J4 (RFR) 1997cc 99kW

2.0 16v EW10J4 (RFN) 1997cc 100kW

2.0 16v HPi EW10D (RLZ) 1998cc 103kW

2.0 HDi DW10ATED (RHZ) 1997cc 80kW

2.0 HDi DW10TD (RHY) 1997cc 66kW

2.0 HDiF DW10ATED (RHS) 1997cc 79kW FAP

2.0 Turbo XU10J2CTE (RGX) 1998cc 108kW

2.1 D Turbo XUD11BTE (P8C) 2088cc 80kW

2.2 16V EW12J4 (3FZ) 2230cc 116kW

2.2 16V HDi DW12TED4 (4HZ) 2179cc 98kW

2.2 16V HDiF DW12TED4 (4HX) 2179cc 98kW FAP

3.0 V6 ES9J4 (XFZ) 2946cc 140kW

3.0 v6 ES9J4S (XFX) 2946cc 152kW

 

gdybys mial jakies pytania wal, a postaram sie pomoc ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

generalnie z przeróbką 406 jest dużo zabawy, do tego sam koszt dość spory, jeśli masz model w idealnym stanie z pełnym wyposażeniem i silnikiem jaki ci odpowiada, oraz okazyjną ceną to kup, lecz wcześniej poszukaj zakładu który ci to zrobi, wystawi FV da gwarancję, sam kiedyś chciałem przerobić Passata B5 miałem na oku piękną sztukę 1.8T w automacie prosto od angola który miał go od nowości, lecz jak podliczyłem wszystkie koszty, auto 8tys + przyprowadzenie 1000zł + przekładka 6tys + lusterka, licznik, światła 1500zł + rejestracja w PL + ubezpieczenie 2,5tys zł + sekwencyjny gaz 4,5tys to już wychodzi ponad 20 tys, sam zakup anglika jest tani ale reszta trochę kosztuje...do tego doliczmy czas oczekiwania na przekładkę (dobry zakład na śląsku ale robi tylko VAG) ok. 3 miesięcy, auto zapewne do mechanika trzeba na lawecie zawieść następne koszty później nim wrócić, więc najpierw lepiej podliczyć czy jest sens robić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale cena 3200 i to w full wypasie nie wiesz ile przerobka kosztuje? tez 5000? to i tak nie byloby zle bo wyszlo by 8000zl

jak z niezawodnoscia tych silniczkow? Bo o to czy jest dynamiczny mysle nie musze pytac;)

jeszcze takie pytanie ktos wyzej pisal lusterka, swiatla, licznik... to co oni biora 5000zl za sama robocizne a te duperela musze dokupic sam? Przeciez to wtedy wychodzi z 8000zl

i ile taka rejestracja kosztowala by anglika w PL

chyba prosciej bedzie poszukac europejczyka z normalnym 2.0 ew 1.8... 1.8 ma 110HP wiec nie powinno byc nawet z nim tak zle

 

 

PS. Wygasl Ci filmik z podpisu ;)

Edytowane przez ed20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w dobrym zakładzie po przekładce jak odbierasz auto to jest już ono po przeglądzie, wiec pozostają się normalne procedury rejestracyjne. Jeśli oni nie zrobią ci przeglądu to musisz dostać świadectwo homologacji od producenta, niestety nie wszyscy takie chcą wystawiać, wiem że z VW nie ma problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

calkowita przerobka powinna wyjsc okolo 5-6k zalezy u kogo. Te silniki sa dosc dobre kumpel ma takiego i nie ma zadnych problemow. Anglika nie zarejstrujesz w polsce, musi byc po przekladce i przejsc badania techniczne.

chodzi mi o rejestracje tego auta po przekladce;) i przegladzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o rejestracje tego auta po przekladce;) i przegladzie

koszt taki sam jak każdego normalnego auta

 

http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,4/...-zagranicy.html

 

spędź 5 min przy google to się wszystkiego dowiesz, albo idź to "przemiłej" pani w urzędzie komunikacyjnym

Edytowane przez DoctorPulse

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...