Skocz do zawartości
Trolu

Obudowy Cm Elite 33x A 590/690/antec 300

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

 

Właśnie noszę się z zamiarem wymiany obudowy bo stara zaczyna mnie już wkurzać - niestety mimo renomy firmy (Chieftec, symbolu już nie pamiętam, ale chyba starsza wersja DX01B-D-U, http://www.gral.pl/preview/Chieftec/Chieft...-U_400W_42.html - brak otworów na boczne wentylatory, kratki front/tył na 1x/2x92mm), buczy, rezonuje - słowem nie jest tak cicha jakbym chciał. Główny problem to okresowe buczenie wynikające z rezonansu dwóch HDD różnych firm - muszą mieć minimalnie różne prędkości obrotowe talerzy... Nevermind, decyzja o wymianie raczej podjęta i nie o tym chciałem.

 

O wymienionych w temacie obudowach można sporo poczytać i wszędzie chwalone są jako "najlepsze w swojej klasie". Ewentualnie pisze się jeszcze o mieszczącej się pomiędzy nimi cenowo Sharkoon Rebel 9 Economy. Ja mam inne pytanie - czy droższe (CM590/CM690/A300) faktycznie warte są dopłaty drugich 150 zeta do CM33x? Mówimy tu o zestawie "normalnym" - jedna karta graficzna nie pożerająca 150W (w tej chwili 8800GS TOP chłodzona AcceleroS1 z delikatnym nadmuchem "skręconym" 92mm), dwa HDD, nagrywarka DVD, niezbyt prądożerny procesor - E2160@3GHz(=nie potrzebuje Katany ani zestawu wodnego do chlodzenia ;) ). Niewykluczone, że wymieniany będzie cały zestaw i do tej nowej obudowy trafi również nowy zasilacz (BeQuiet E6 400-450W). Czy montaż zasilacza u dołu faktycznie coś daje? Montaż bezśrubkowy napędów nie jest dla mnie sprawą kluczową - ważniejsze np. jest umiejscowienie portów USB na przednim panelu: przy podłodze=porażka.

 

Ktoś porównywał je bezpośrednio? Stać mnie na dowolną z nich, ale nie lubię wywalać pieniędzy dla samej radości posiadania czegoś droższego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem warto dopłacić do porządnej obudowy, a zasilacz na dole już jest wg. mnie koniecznością ;) zwłaszcza jak zasysa powietrze z zewnątrz obudowy, co prawda prędzej się zabrudzi, ale mniej się grzeje i tym samym mniej hałasuje, zresztą w dzisiejszych sprzętach i tak max co 2 miesiące trzeba kompa porządnie przewietrzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@trolu

 

Obawiam się że zamiana na CM33x nie rozwiąże twoich problemów.Najbardziej irytuje Cię hałas od wibrujących dysków.Sam składałem niedawno skrzynkę dla kumpla właśnie na CM335.Buda bardzo fajna, nawet sporo miejsca,filtry przeciwkurzowe.Ogólnie za te pieniądze super.niestety dyski montowane na specjalnych blokowanych zatrzaskach.Zamiast normalnych śrubek otwory blokowane są bolcami.I tu właśnie jest problem.O ile montaż jest bardzo szybki to niestety dysk nie jest odpowiednio usztywniony .Możesz go poruszyć kilka milimetrów w pionie.Co prawda z polecanym na forum HD502HI nie było żadnych problemów ale wsadzenie starej barki 160 gb już dawało się we znaki.Buczenie i wibracje na całej budzie.Tutaj sporo będzie zależało od tego jakie masz dyski i jaka jest ich kultura pracy.

 

Co do CM690 miałem ją przez pewien czas i wspominam ją bardzo dobrze.Kawał porządnej,świetnie pomyślanej budy.Pierwsza sprawa:koszyki na dyski.Niby plastik ale bardzo dobrze się sprawdzał.Zero wibracji i drgań przenoszonych na obudowę, a siedziały w nich i samsungi i Seagate i WD.Oczywiście na dyski idzie bezpośredni nadmuch z frontowego wentyla.Całkiem fajny system prowadzenia kabli.Bez jakiś szczególnych innowacji ale pozwala na bezproblemowe i szybkie zarządzanie "bałaganem".Co do montażu zasilacza na dole jest najlepsza możliwa opcja.Najważniejsze to to że zasiłka zasysa chłodne powietrze.Montaż na górze obudowy i masz mały piekarnik.Ciepłe powietrze z proca,płyty,karty wędruje sobie do góry i "ochładza" gorącą elektronikę zasilacza.Co prawda markowe zasiłki dają sobie z tym bez problemu radę ale pracują głośniej (wentyl kręci się szybciej).Wolisz ciszej montuj niżej :wink: .I jeszcze jedna ważna rzecz.W CM690 możesz zamontować aż do siedmiu wentyli.Ta obudowa pozwala zaplanować naprawdę porządny przeciąg.Kilka skręconych na 5V wentylatorów i masz jednocześnie ciszę i odpowiedni przepływ powietrza.Jeśli pytasz czy warto dopłacić do CM690 to według mnie tak.Ta buda daje ci po prostu więcej możliwości.

Edytowane przez demczog

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na allegro ktos sprzedaje antec 300 za 150zl kup teraz wiec moze uzywka Cie zadowoli w cenie Cm'a . Cm 3xx sa dobrymi ale nie za swietnymi obudowami, jak dlamnie warto dolozyc troche wiecej kasy a miec spokoj i cisze a do tego ladną budę w poblizu:D

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej miałem CM330 i bardzo ją sobie chwaliłem. Uważam, że jak dla Ciebie obudowa z serii Elite czy podobna innego producenta będzie w zupełności wystarczająca. Jeśli dyski nie będą dobrze zamocowane przy pomocy mechanizmu, zawsze można je przykręcić śrubkami czy chociażby wcisnąć np. kawałek złożonego papieru między dysk i koszyk. Jeśli zdecydujesz się na którąś z obudów CM Elite, to omijaj 330 - jest wąska. Ma tylko 189 mm (HR-01 wszedł na styk :) ), podczas gdy inne obudowy z serii 33x mają 203 mm. Teraz siedzę na RC690 tak więc mogę je bezpośrednio porównać. 330 zrobiła się dla mnie za ciasna i było w niej dość gorąco. RC690 ma super wentylację, dokładasz kilka wentyli i jest cicho i chłodno. Tak jak mówi @Demczog, koszyczki na dyski to super sprawa. Jednak wydaje mi się, że w Twoim przypadku taka obudowa nie jest potrzebna, e2160 nie emituje wielkich ilości ciepła, nawet na 3 GHz, więc zasilacz nie będzie miał problemów z chłodzeniem. Tym bardziej, że Twoja konfiguracja dla takiego E6-400 czy 450 nie jest żadnym wyzwaniem. Zasilacz na dole to fajny bajer, ale czy w tym wypadku niezbędny? Raczej nie. Poza tym, aby w 690 czy innej obudowie z wyższej półki była dobra wentylacja, należy doliczyć jeszcze kilkadziesiąt złotych na wydajne i ciche wentyle. Jeśli jednak planujesz kiedyś włożyć do niej dużo mocniejszą konfigurację, wtedy można rozważyć inwestycję "na lata" i trochę się wykosztować :) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CM 690 może i jest fajny, ale bardzo nie podoba mi się umiejscowienie portów USB na górze obudowy. Optimum to tak jak w CM590 i Antecu 300 u góry z przodu. Ciekawe dlaczego u nas dostępny jest tylko ten "dziwak" a "normalna" wersja jest tylko na Japonię...

 

Co do samej wymiany - tak naprawdę to ciągle się waham, ale wczoraj sprawdziłem raz jeszcze i mój stary Chieftec ma miejsca nawet nie na 92-ki (bo wtedy próbowałbym powalczyć z wyciszeniem jego), ale na wentyle 80mm - 2 z tyłu, jeden nadmuch z przodu plus jeden na koszyk do dysków, też 80-tka. Nowa buda musi być dosyć szeroka, ale nie ze względu na cooler CPU (tam siedzi AC Freezer 7), ale ze względu na Accelero S1 na grafice.

 

CM 33x niezbyt podobają mi się z tego samego powodu co Centurion 534 - panel USB w połowie wysokości - tak mam teraz i nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie. Lepiej niż na dole, ale nadal nie to co bym chciał.

 

Podsumowując na tą chwilę najlepiej mi podchodzi CM 590 i chyba na tej się skończy, tym bardziej, że mogę ją niedrogo w Gdańsku (czyli dla mnie bez wysyłki) kupić. Trochę mniejsza od 690 (a także co dla mnie było zaskoczeniem również od mojego Chiefteca, przynajmniej na wysokość), ale jak dla mnie raczej wystarczająca.

 

Dodatkowe wentyle i tak będę kupował (pewnie Slipstreamy 800rpm) i zacznę od fanswapa w moim Modecomie MC-350 na Slipstream-a - nie wiem tylko czy w CM590 kable z Modecoma nie będą za krótkie. Jak będą - to wsadzę stary wentyl i pójdzie do sprzedania, a do siebie kupię BQ-E6 chyba nawet 350W (max 400W - mocniejszy mi niepotrzebny a i na przyszłość będzie dyscyplinował do odpowiedniego wyboru elementów w trakcie wymiany :) ).

 

Dodatkowo jadą już też do mnie maty bitumiczne z Allegro, zarówno te cienkie na bitumboxa jak i takie z filcem, którymi będę wyklejał obudowę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś jeszcze coś podpowie? Przypomnę, że w odróżnieniu od większości wypowiadających się tutaj osób ja stawiam przede wszystkim na ciszę a nie na przewiewność obudowy, a z tego co czytam obudowy z siatkowymi frontami (jak A300, CM590 i 690) średnio się do wyciszania nadają. Jakieś inne niedrogie propozycje? Ktoś miał np. do czynienia z Sileo 500 osobiście? Testy jakieś tam czytałem, w tym na SPCR i tam piszą, że jak na obudowę do wyciszania to dosyć proste te rozwiązania w niej zastosowane... Może coś z serii NSK Anteca (samą budę plus zasilacz BeQuiet lub wersję z zasilaczem Anteca z serii Earthwatts - nawet 380W mi wystarczy)?

 

A może jednak CM590 i wygłuszyć ją matami bitumicznymi, zaklejając większość siatek na dodatkowe wentylatory (na pewno obie na górze i jedną lub obie boczne, plus część tych siatkowych zaślepek 5,25" na froncie) - ktoś to przećwiczył w praktyce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CM 590, 690 i Antek 300 nieszczególnie się nadają do wyciszania matami, poprostu montujesz kilka cichych wentylatorów, dysk do SQD i masz spokój, gorące powietrze nawet bez wspomagania ucieka przez "dach". W obudowach przystosowanych do wyciszania matami itp zawsze będzie cieplej. Tutaj musisz wybrać, coś za coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Decyzja podjęta, sprzęt zamówiony - CM590, BeQuiet SP E6 400W, jeden (na razie) SlipStream 800rpm i panel KamaPanel 2 - panel akurat w związku z tym, że potrzebowałem też czytnika kart, a ten akurat tanio na Allegro znalazłem (za 85 plus wysyłka). Będzie tylko trzeba na panelu zakleić/wylutować diody podświetlające potencjometry, odłączyć poświetlenie wentyla z przodu w budzie (nienawidzę odpustowych światełek w kompie) i zobaczymy co dalej - czy będzie trzeba wymieniać pozostałe wentyle, czy wystarczy je skręcić na panelu...

 

A co do wyklejania budy matami - na pewno BĘDĘ wyklejał, bo chodzi mi przede wszystkim o wygłuszenie/wytłumienie maksymalne drgań dysków. Lekki szum wentylatorów mi aż tak myślę przeszkadzał nie będzie - pod warunkiem, że będzie lekki :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do wyklejania budy matami - na pewno BĘDĘ wyklejał, bo chodzi mi przede wszystkim o wygłuszenie/wytłumienie maksymalne drgań dysków.

Maty drgań Ci nie zniwelują ;)

Możesz pomyśleć nad zamontowaniem dysków w zatoce 5,25" przy pomocy jakichś przejściówek, kołków czy czegoś podobnego, ja tak zrobiłem, dodatkowo przed dyskiem zamontowałem jeszcze jeden wentylator 12cm który chłodzi dysk i wieje na Karakorum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...