Skocz do zawartości
Algeroth

Problem Z Ustawieniem Najnowszej Wersji Multi Gpu Pod Physx.

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy ktoś o to już pytał, ale w wyszukiwarce nic nie znalazłem.

 

Wpadłem ostatnio (podczas aktualizacji sterowników) na ciekawą informację na stronie Nvidii. Od jakiegoś czasu jest możliwe podłączenie dwóch zupełnie różnych kart graficznych bez konieczności posiadania układu SLI/CF na płycie głównej i ustawiania ich tak, żeby jedna karta (z reguły ta mocniejsza) służyła do obróbki grafiki, natomiast druga (słabsza) miałaby się zajmować wyłącznie obróbką efektów PhysX. Mam w szufladzie Asus GeForce 9500GT OC, więc postanowiłem wypróbować co z tego będzie. Podłączyłem kartę - zainstalowałem najnowsze sterowniki (te same, które instalowałem do 9800gtx+, bo w paczce są do jednej i drugiej). I ustawiłem w panelu NVidia, żeby PhysX obrabiane było przez 9500GT. Niby wszystko ok ale przez cały czas odkąd wsadziłem drugą kartę mam problem z ustawieniem monitora:/ Np jak włączam kompa i pokazują się pierwsze monity i ładownie windy to obraz przetwarzany jest przez 9500GT, a jak już się winda załaduje to wskakuje na wyjście z 9800gtx+. Dodatkowo obraz jest strasznie rozciągnięty - tak jakby ustawiony na kilka monitorów. Nie mieści się na ekranie. W ustawieniach ekranu mam wtedy dwa monitory do wyboru - tzn monitor ten sam ale jeden jest na karcie 9800gtx+, a drugi na 9500gt. Jak wybieram jeden z nich, jako ekran główny, to obraz jest duży i się nie mieści na ekranie. Z kolei jak wybieram drugi to obraz jest malutki na środku monitora tak, że nawet kursora ani okienek nie widać wtedy. Może ktoś już próbował się w to bawić i wie jak sobie poradzić z takim problem?

 

Tutaj opis ze strony NV odnośnie Multi GPU - chodzi o tę wersję z dwoma różnymi kartami graficznymi (z dopiskiem "nowa!").

 

Generalnie chodzi o to, że ta słabsza karta przejmuje obróbkę efektów PhysX, odciążając w ten sposób kartę "główną" - dzięki temu da się uniknąć nagłych spadków FPS w momencie, kiedy pojawiają się efekty PhysX na ekranie. Wiem, że na dziś (jak to wyczytałem w komentarzach odnośnie tego rozwiązania) są to tylko jakieś drobne elementy w postaci rozrywanej szmatki czy rozbijanego szkła, ale za rok - dwa może to być 1/3 efektów graficznych w grach, a wtedy takie rozwiązanie będzie niezwykle przydatne i teoretycznie nawet fani ATI mogliby wspomóc swoje karty słabszymi egzemplarzami od NV (wiem wiem - marketingowo to brzmi jak strzał w 10 ze strony NV)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...