Skocz do zawartości
Sobota

Core I3 Przetestowany!

Rekomendowane odpowiedzi

Intel musiał zintegrować grafikę z CPU, bo rynek urządzeń zintegrowanych (firmy, instytucje państwowe) jest bardzo dochodowy. W przypadku Nehalema/Westmere w zasadzie nie dało się zintegrować grafiki z chipsetem płyty głównej. Gdyby zrobiono to w ten sposób, to albo wydajność byłaby żenująca (łączenie się grafiki z kontrolerem pamięci w procku za pośrednictwem DMI 2GB/s...), albo koszta wzrosłyby nieproporcjonalnie (zastąpienie DMI przez QPI lub dodatkowy kontroler i pamięć typu Sideport a'la AMD). Jedyną alternatywą był monolityczny chip zawierający, obok rdzeni i cache'u jak obecnie, kontroler pamięci, kontroler PCIE i grafikę. Oczywiście, produkcja 2 chipów jest droższa od jednego, ale trzeba wziąć jeszcze pod uwagę moce produkcyjne fabryk. Obiło mi się o uszy, że Intel ma obecnie 2 fabryki zdolne do produkowania w technologii 32nm. Gdyby trzeba było produkować większy układ 32nm (mniej procków na wafel, więcej odrzutów z powodu wyższego stopnia skomplikowania), fabryki 32nm nie nadążałyby za potrzebami rynku, a obecne fabryki 45nm leżałyby odłogiem. Oczywiście z czasem takie rozwiązanie zaczęłoby się zwracać, ale początki byłyby trudniejsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...