MaciekCi Opublikowano 27 Grudnia 2011 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2011 (edytowane) Witam, piszę programik i chciałbym zastosować w nim tego typu ficzer : Sprowadza się do tego, że programik w pewnym momencie będzie rysował funkcję poboczną, do podglądu pewnej rzeczy. No i chciałbym pójść jeszcze krok dalej i móc dodawać punkty załamania funkcji i sam edytować jej przebieg , tak jak pokazane to na rysunku. Moje pytanie brzmi, pod jakim hasłem szukać jakiejś przykładowej implementacji takiego bajeru, bo "funkcja sklejana" nie idzie. Pzdr. :) Edytowane 27 Grudnia 2011 przez MaciekCi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4r Opublikowano 27 Grudnia 2011 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2011 Bézier curve - Wikipedia, the free encyclopedia, albo raczej Cubic Hermite spline - Wikipedia, the free encyclopedia Pierwsze pisałem we flashu, z drugimi, oprócz paru przykładów na zajęciach do czynienia nie miałem. A najlepiej po prostu spline'ów (spline interpolation się to wabi) sobie poszukaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kfgz Opublikowano 27 Grudnia 2011 Zgłoś Opublikowano 27 Grudnia 2011 (edytowane) Można też i w ten sposób Polynomial interpolation - Wikipedia, the free encyclopedia Prosta matematyka ;) ewentualnie http://www.physics.arizona.edu/~restrepo/475A/Notes/sourcea/node38.html Edytowane 27 Grudnia 2011 przez kfgz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...