Skocz do zawartości
Igor

Bazy Danych dla opornych i problemy w serwisie

Rekomendowane odpowiedzi

[ From: hubert depesz ****** ]

[ Subject: Re: [bazy danych] 79 Pytan !]

[ Newsgroups: pl.comp.bazy-danych ]

 

Dagger wyrzeźbił(a):

1. Opisać zasadniczą różnicę pomiędzy danymi składowanymi w postaci

elektronicznej a na papierze

 

te na papierze łatwiej się palą, ale za to są niewrażliwe na pola

magnetyczne.

 

2.Przykłady modeli bazy danych

 

model prosty i model złożony

 

3.Silniki bazy danych

benzyna, dizel, elektryczny, gazowy (propan butan lub wodór) oraz

hybrydy

 

4.W jakich plikach przechowuje informacje ACCESS

 

duzych

5.Typy liczbowe

a to nie jest pytanie

6.Jakie są typy danych

proste i zlozone. lub duze i male.

 

7.Co to jest klucz główny

 

to taki klucz co to na nim jest napisane "glowny"

 

8.Czy klucz główny może otrzymać wartość null i dlaczego

 

moze. a dlatego, ze programista nie uczyl sie na lekcjach

 

9.Dlaczego klucze główne otrzymują najczęściej typ danych autonumer?

 

bo programisci sa leniwi

 

> 10.Obiekty w ACCESS

 

sa przyciski, menu i tabelki.

 

> 11.Co to jest tabela w bazie danych?

 

to taka specyficzna tabela ktora zostala umieszczona zamiast na kartce

to w bazie danych

 

> 12.Co to jest formularz?

 

taki kawalek papieru na ktorym sa nadrukowane linie i literki ukladajace

sie w dosyc charakterystyczne wzory

 

> 13.Co to jest kwerenda?

 

takie zapytanie po polskawemu.

 

> 14.Co to jest raport?

 

informacja.

 

> 15.Jaką rolę spełnia serwer bazy danych?

 

serwer - z angielskiego server - to serve - słuzyć. rolę służalczą.

 

> 16.Jaką rolę spełnia klient serwera bazy danych?

 

odwrotną do serwera.

 

> 17.Co to jest transakt SQL?

 

to taki sql który nie jest transakt, ale producent go tak nazwał dla

zmyłki.

 

> 18.Jakie platformy klienckie mogą przyłączyć się do Microsoft SQL?

 

sprytne.

 

> 19.Co to jest Microsoft DTC Serwis?

 

to usgługa dtc autorstwa firmy microsoft.

 

> 20.Co to jest API?

 

afirmacja przyszłego istnienia. ogólnie: otaczanie czcią dzieci

nienarodzonych.

 

> 21.Co to jest com?

 

certyfikowany operator myszki (komputerowej). microsoft w pewnym

momencie wprowadził jak sie okazało, że tylko 3.14% uzytkowników potrafi

korzystac z myszy z 16 przyciskami, 4 rolkami i joystickiem.

 

> 22.Co to jest ODBC?

 

odgórna decyzja byłych ciołków. jak ktoś jest mało kompetentny (np. nie

uważał na lekcjach z baz danych) to go awansuja na szefa. i jego decyzje

są określane jako odbc.

 

> 23.Co to jest ADO?

 

hmm .. jesteś pewien, że to powinno być w tym egzaminie? ado to znany

okrzyk ze szpitali gdzie leczy się osoby z zaburzeniami jedzenie,

znaczy:

anorektyczki - drżyjcie: OBIAD!

 

> 24.Czym zajmuje się agent w MySQLServer?

 

podsłuchiwaniem.

 

> 25.Jak wygląda proces autentykacji w Serwerze baz danych?

 

tajemniczo - i w dodatku zazwyczaj zza rogu.

 

> 26.Jak tworzymy SQL tabele?

 

szybko, aby nikt nie widział.

 

> 27.Co to jest IDE w Visual Basic?

 

to te okienka gdzie rysujesz.

 

> 28.Debag

 

a dokładniej de Bag. stara szlachecka rodzina w południowej francji.

 

> 29.Jak zadeklarować funkcję w Visual Basic?

 

skutecznie.

 

> 30.Jakiego znaku używamy do kontynuacji wiersza?

 

właściwego.

 

> 31.Opisz różnice pomiędzy obiektami a metodami

 

różnica ta jest piękna. złoto-seledynowy odcień (z lekko fioletowymi

przebarwieniami na rogach) zapewnia bogactwo wrażeń estetyczny.

 

> 32.Opisz znamie metody obiektu

 

znamie jest w kształcie fasolki.

 

> 33.Scharakteryzuj obiekt Msg box

 

obiekt msg box jest wysoki, ma ciemne włosy i niebieskie oczy.

 

> 34.Co to jest intelisens i jak go wykorzystać?

 

to taki sens to jest inteligentny. ale tym pytaniem nie musisz się

przejmować - to na pewno nie do ciebie.

 

> 35.Systemy bazo danowe

 

dzielimy na podłużne i poprzeczne.

 

> 36.Systemy zarządzania bazami danych

 

dzielimy na skuteczne i nieskuteczne

 

> 37.Systemy zarządzania bazami danych typu WorkStation-ACCESS

 

a to tez nie jest pytanie.

 

> 38.Jakie znasz języki programowania, które mogą się połączyć z relacyjną

> bazą danych przez odbc?

 

a co to są języki programowania?

 

> 39.W jakim języku programowania napiszemy bazę, która będzie się

> komunikowała z klient serwer?

 

w dobrze znanym.

 

> 40.Kto określił zasady relacyjnej bazy danych?

 

ja!

 

> 41.Definicja bazy danych

 

baza danych to taka baza do której wkładamy (a czasem i wyjmujemy) dane.

 

> 42.System zarzadzania bazami danych

 

mam deja-vu. vide 36.

 

> 43.Na czym polega przetwarzanie danych?

 

bierzemy dane, przetwarzmy - wychodzi co innego. czyli taka transmutacja

po naszemu.

 

> 44.Co to są moduły w Visual Basic for aplica....?

 

for applica? to niby z włoskiego? ale ja nie znam tego języka.

 

> 45.Jakim słowem kluczowym rozpoczynamy a jakim kończymy procedure?

 

słusznym i odpowiednim

 

> 46.Ile (około +-) funkcji posiada procedura comand buton?

 

a z jaką dokładnościa mam podać?

bo u mnie comand buton ma 12.5367 funkcji.

 

> 47.Umieć napisać kalkulator

 

ooo znowu nie pytanie.

 

> 48.Różnica miedzy deklaracją zmiennych din, static a global?

 

jest. ale aż wstyd to opisać. na sama myśl się rumienię.

 

> 49.Jak określimy strukturę decyzyjną w Visual basic...

 

błędna.

 

> 50.Czym sią funkcje a czym procedury?

 

no wiesz co? duzy chłopczyk i takich rzeczy nie wie?

 

> 51.Podaj przykład wykonania pętli w Visual Basic

 

nie podam, bo nie pozwala mi na to moje wyznanie.

 

> 52.Co to jest record set w visual.. (scharakteryzuj)

 

record set to taki set (częśc meczu tenisa) w którym padnie rekordowy

wynik.

 

> 53.Scharakteryzuj komendę find

 

fajna jest.

 

> 54.Napisać kalkulator kolorów

 

znowu nie pytanie.

 

> 55.Jakie znasz metody użycia SQL w Visual basic

 

poprawne i niepoprawne.

 

> 56.Jaka jest różnica między JET a ODBC?

 

taka jak między fibakiem a siwakiem.

 

> 57.Jakie znasz rodzaje kwerend + shcarakteryzować

 

jak wszystko - mogą być kwerendy sensowne i te inne. te inne to zwykle

efekt pracy niedouczonych łosi.

 

> 58.Scharakteryzuj sprzężenia w ACCESS

 

sprzeżenia powstają jak coś co trwa 3 godziny ma być zrobione w 5 minut.

potem trzeba się odprężyć. i stąd problem alkoholizmu wśród

informatyków.

 

> 59.Dopasować kwerendę do zapytania SQL

 

znowu nie pytanie, ale powiem, że najlepiej dopasowuje się nożyczkami.

 

> 60.Jak optymalizować kwerendy?

 

oczywiście skutecznie. nieskuteczna optymalizacja jest o kant ...

potłuc.

 

> 61.Różnica miedzy formatem a maską w strukturze projektowej tabeli danych

 

maska to takie coś co się na twarz zakalda idąc na imprezę. a format?

nie kojarzę.

 

> 62.Scharakteryzuj formaty numeryczne wraz z przykładami

 

nie chce mi się.

 

> 63.Scharakteryzuj format data, godzina podaj przykłady

 

nie chce mi się.

 

> 64.Jak zlikwidować jakąs opcje z formularza

 

wynająć killera.

 

> 65.Co to są listy rozwijalne i jak je definiujemy?

 

to kiedyś było - jak król wysyłał list do innego to one były nawinięte

na takie cuś. i jak list był czytany to trzeba było rozwijać.

 

> 66.Kiedy używamy zdarzenie NOT and LIST

 

wtedy gdy zachodzi taka potrzeba.

 

> 67.Jak budujemy podformularze?

 

sugeruję bodować solidnie.

 

> 68.ACTIV X i jak z niego korzystać?

 

najlepiej wcale. przecież wszyscy wiemy czego symbolem jest literka x.

 

> 69.Różnica miedzy oprogramowaniem w wersji ALFA,BETA, FAINLA?????

 

fainla? nie zrozumiałem pytania.

 

> 70.Jak testujemy aplikacje?

 

dlugo i namiętnie.

 

71.Scharakteryzuj najbardziej istotne elementy definicji bazy danych

a to bazy danych mają jakąś definicję?

72.Różnica między DDL aDML

ddl ma "d" na drugiej pozycji, a dml ma tam "m".

73.Przykładowe zastosowanie bazy danych

kompakty z bazami idealnie nadają się jako podstawka pod kubeczek - jak cieknie to nie na stół tylko na cd.

74.Scharakteryzuj systemy zarzadzania bazami danych

bazami danych nikt nie zarządza. same się rządzą - świnie!

75.Czym się charakteryzuje model zwenętrzny bazy danych

zewnętrznością.

76. -------------- I I ----------------- pojęciowy

pojęciowośicą

77.---------------I I------------------ wewnetrzny

wewnętrznością (inaczej: bebechami).

78.logiczny

logiczny co?

79.Jakie są cele realizowane przez bazę danych

dalekosiężne.

 

depesz

 

Żródło: pl.rec.humor.najlepsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oto autentyczne zapiski z rozmów klientów z serwisantami i sprzedawcami sprzętu komputerowego w Ameryce. Aż dziw bierze, że oni mają tam taki rozwój gospodarczy...

 

Serwisant: Ile wolnego miejsca ma Pan jeszcze na dysku?

Klient: Nie wiem dokładnie, ale żona często siedzi na internecie i zgrała już 10 godzin wolnego miejsca. Czy to wystarczy?

 

W sklepie z akcesoriami komputerowymi.

Klient: Poproszę podkładkę pod mysz.

Sprzedawca: Oczywiście, proszę Pana. Mamy wielki wybór...

Klient: Ale ja chcę taką pod Windows 98...

 

Administrator sieci w pewnej firmie: Często dostaję telefony z zapytaniem: „Dzień dobry, czy to internet?”.

 

Serwisant: Raz otrzymałem faks na którym była adnotacja, żebym zaraz po przeczytaniu odesłał dokument z powrotem, bo klient chce zatrzymać oryginał.

 

Klient do serwisanta: Czy możecie mi skopiować Internet na dyskietkę?

 

Pewna Amerykanka zadzwoniła do serwisu Canona i zgłosiła problem z drukarką. Serwisant zapytał czy ona ma w Windows. Na co kobieta odpowiedziała:

- Nie moje biurko jest przy drzwiach, ale kolegi jest przy oknie i jego drukarka działa bez zarzutu. Dziękuję! – po czym się rozłączyła.

Potem już nigdy nie zadzwoniła - widocznie od razu pomogło...

 

Klient: Więc ten modem pozwoli mi się podłączyć do internetu, tak?

Sprzedawca: Tak, oczywiście.

Klient: Ale to jest najnowsza wersja internetu, prawda?

Sprzedawca: Eeeee... uhm... no tak...

 

Serwisant: Dobra Bob, teraz naciśnij control i escape jednocześnie. Wtedy pojawi się "task list" na środku ekranu. Teraz naciśnij "P", aby wejść w "Program Manager".

Klient: (z przerażeniem w głosie) Tutaj nie ma "P"!

Serwisant: Spokojnie Bob, na klawiaturze, na klawiaturze...

 

Klientka: Mój komputer się rozwalił...

Serwisant: Jak to rozwalił się?

Klientka: No nie pozwala mi grać w grę...

Serwisant: Acha... proszę nacisnąć control, alt i delete, żeby go zrestartować...

Klientka: Nie. On się nie rozwalił rozwalił, tylko rozwałił...

Serwisant: Co proszę?!

Klientka: No rozwalił się w grze... Tak jak mówiłam już wcześniej...

Po 5 minutach tłumaczeń okazało się, że Pani grała w Lunar Lander i rozwaliła statek...

Serwisant: Proszę nacisnąć „File” a potem „New Game”.

Klientka: [pauza] Wow! Skąd Pan to wiedział?!

 

Oto kolejna porcja autentycznych zapisów rozmów telefonicznych klientów z serwisantami sprzętu komputerowego. I pomyśleć tylko, że Amerykanie mają być przykładem przedsiębiorczości...

 

Klientka: Mam problemy z zainstalowaniem MS Worda...

Serwisant: Proszę powiedzieć, co Pani zrobiła do tej pory?

Klientka: Wpisałam A:SETUP. I nie działa.

Serwisant: Dobrze proszę Panią, proszę wyjąć dyskietkę i przeczytać co jest na niej napisane...

Klientka: Tu jest napisane DYSK STARTOWY.

Serwisant: Proszę włożyć dyskietkę MS Word SETUP DISK.

Klientka: Co takiego?

Serwisant: Czy kupiła Pani MS Worda?

Klientka: Nie...

 

Klient: Mam problem z zainstalowaniem waszego oprogramowania. Mam dość stary komputer, i kiedy piszę INSTALL, wszystko co mi wyskakuje to komunikat "Bad command or file name".

Serwisant: Ok, proszę sprawdzić katalog A:. Proszę wejść w A: i wpisać DIR.

(Klient po kolei wyczytuje zawartość dyskietki, w tym także plik INSTALL.EXE.)

Serwisant: No tak... ten plik tam jest. Proszę jeszcze raz wpisać INSTALL.

Klient: Ok. (cisza) Nadal pojawia się "Bad command or file name".

Serwisant: Hmmm. Plik tam jest i to w odpowiednim miejscu... Czy Pan na pewno wpisuje I-N-S-T-A-L-L i naciska klawisz ENTER?

Klient: Tak, oczywiście. Spróbuję jeszcze raz. (cisza) Niestety, nadal jest Bad command or file name.

Serwisant: (bardzo skołowany): Czy jest Pan absolutnie pewien, że wpisuje Pan I-N-S-T-A-L-L i naciska klawisz z napisem ENTER?

Klient: No tak... Ale mój klawisz „N” nie działa i używam „M” zamiast niego... Czy to ma jakieś znaczenie?

 

Serwisant: Dobrze proszę Pana, zrobimy małe poszukiwanie, żeby go znaleźć. Zechce Pan kliknąć lewym przyciskiem myszki na pasek START, a potem FIND i...

Klient: Proszę tak do mnie nie mówić! NIE JESTEM IDIOTĄ – WIEM CO ROBIĘ!

Serwisant: Dobrze proszę Pana. W takim razie START, FIND i szukamy.

(dłuższa cisza)

Klient: A jak to zrobić?

 

Klientka: Mój internet nie działa...

Serwisant: Ok, czy ma Pani ikonkę z Internetem na pulpicie?

Klientka: Ikonkę? Pulpicie?!

Serwisant: Czy używa Pani Windows 95?

Klientka: Nie wiem. Mówi Pan Windows? Przy okazji – jak pisać duże „E” zamiast małego?

Serwisant: (stara się powstrzymać od śmiechu) Proszę przytrzymać SHIFT i nacisnąć „e”.

Klientka: Co to jest SHIFT?

 

Klient: Proszę! No proszę! Niech Pan spojrzy co on robi! Czy może Pan w to uwierzyć? Czemu on to robi?!

Serwisant: Proszę Pana, ja nie widzę Pańskiego komputera. Proszę mi opisać co on robi...

Klient: CO? No nie może się Pan domyśleć? NIECH PAN PATRZY NA MÓJ MONITOR! Pan go widzi, no nie?!

 

Serwisant: Proszę zrobić klik prawym klawiszem na pulpicie.

Klient: Ok.

Serwisant: Czy pojawiło się dodatkowe menu?

Klient: Nie.

Serwisant: Ok. Jeszcze raz. Klik prawym na pulpicie. I co?

Klient: Nic.

Serwisant: Dobrze. Czy może mi Pan powiedzieć co zrobił Pan do tej pory?

Klient: Jasne, kazał mi Pan napisać „klik” to napisałem „klik”.

(W tym momencie serwisant poprosił klienta o to, żeby chwilę poczekał i zakrył słuchawkę. Powiedział o tym przypadku swoim kumplom i zaczęli się głośno śmiać. Kiedy już trochę się opanował wrócił do rozmowy z klientem.)

Serwisant: Czy wpisał Pan KLIK z klawiatury?

Klient: Dobra, zrobiłem coś głupiego, tak?

 

Jedna z klientek zadzwoniła do infolini DELLa, aby dowiedzieć się jak podłączyć baterie w jej laptopie. Kiedy powiedziano jej, że wskazówki są na pierwszej stronie instrukcji, ta oburzona krzyknęła:

- Zapłaciłam 2 000 dolarów za to cholerstwo i nie zamierzam czytać tej cholernej książki!!

 

Klient: Dostałem od was update do waszego oprogramowania, ale nadal mam błędy...

Serwisant: Czy zainstalował Pan już update?

Klient: Nie. Och, muszę go zainstalować, żeby zadziałał, tak?"

 

Serwisant: Dobra. Po lewej stronie ekranu widzi Pani klawisz OK. Proszę go nacisnąć.

Klientka: Wow. W jaki sposób Pan widzi mój ekran?"

 

Klient: Ech... potrzebuję pomocy przy rozpakowywaniu...

Serwisant: A w czym dokładnie jest problem?

Klient: Nie mogę otworzyć kartonu...

Serwisant: Aha... Ja bym najpierw zdjął taśmę zamykającą karton i dopiero wtedy zaczął otwierać...

Klient: (z ulgą w głosie)Aaaaa... dzięki...

 

W pewnej firmie komputery miały na obudowach naklejki z kodami kreskowymi. Określały one lokację, imię, i resztę szczegółowych danych pracownika po zwykłym zeskanowaniu ich lub ręcznym wpisaniu cyferek.

Pracowniczka: Halo? Nie mogę wejść do internetu...

Serwisant: Ok. Niech mi Pani przeczyta przydzielony jej numer identyfikacyjny.

Pracowniczka: A co to takiego?

Serwisant: To ta mała naklejka z kodem kreskowym na przodzie obudowy

Pracowniczka: Aha, już podaję. Gruby pasek, cienki pasek, gruby pasek, gruby pasek ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...