Skocz do zawartości
Gość

Program w C++ który zmienia właściwości animacji w 3d/2d ewentualnie coś takiego w Blenderze?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym stworzyć program który na podstawię podanych wartości zmienia położenie/ruch obiektów na animacji.Czyli prościej i konkretniej mówiąc mam zrobić animacje kolesia który sobie biegnie i w zależności jaką mu wpisze szybkość biegu, tak szybko biegnie:że jak wpiszę mu podłoże po którym biegnie jest nachylone pok kątem alfa to na animacji pokazuje się że koleś biegnie pod górę w dół.Najlepiej było by wszystko było zawarte w jednym oknie tzn. animacja + pole do uzupełniania wartości jakie użytkownik ma wpisać (kąta nachylenia podłoża,prędkość wiatru,prędkość biegu itp) i dodatkowo program na podstawie tych wszystkich danych wyświetla w okienku z jaką aktualnie mocą biegnie.Czyli ogólnie było by to coś podobnego do mierników mocy z jakich korzystają profesjonalni kolarze tylko z tą różnicą że mierzyło to moc biegacza wirtualnego.Mam napisany prosty program w C++ który po podaniu wszystkich wartości oblicza tą moc tylko teraz nie wiem jak by to można sprzężyc z animacją.Da się w ogóle coś takiego w c++ zrobić? Myślałem też czy by nie użyć do tego blendera bo w pewnym sensie mogło by to wyglądać trochę jak gra tylko z wpisywanymi wartościami z jakimi koleś ma się poruszać.Ale to już trochę więcej roboty bo zrobić animacje 3d a 2d będzie o wiele trudniej.Jaki inny sposób/program możecie mi polecić? Z góry dziękuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu flash ?

 

Co do pytania, czy w C++ da się zrobić , oczywiście, że się da, trochę łatwiej będzie w C#, możesz użyć gotowej biblioteki do rysowania/animacji. Może To ?

 

I w końcu nie wiem, ludzik ma być 2D czy 3D ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W którymś nowszym flashu (bodaj CS4) jest zabawka, która nazywa się "bone tool". Zgadnijcie, do czego służy.

 

A jak ktoś szuka konkretnych klas, funkcji, bibliotek, czy algorytmów do animowania szkieletów, to polecam ogarnąć frazę "inverse kinematics".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...