Gość Opublikowano 21 Stycznia 2013 Zgłoś Opublikowano 21 Stycznia 2013 Witam Chciałbym stworzyć program który na podstawię podanych wartości zmienia położenie/ruch obiektów na animacji.Czyli prościej i konkretniej mówiąc mam zrobić animacje kolesia który sobie biegnie i w zależności jaką mu wpisze szybkość biegu, tak szybko biegnie:że jak wpiszę mu podłoże po którym biegnie jest nachylone pok kątem alfa to na animacji pokazuje się że koleś biegnie pod górę w dół.Najlepiej było by wszystko było zawarte w jednym oknie tzn. animacja + pole do uzupełniania wartości jakie użytkownik ma wpisać (kąta nachylenia podłoża,prędkość wiatru,prędkość biegu itp) i dodatkowo program na podstawie tych wszystkich danych wyświetla w okienku z jaką aktualnie mocą biegnie.Czyli ogólnie było by to coś podobnego do mierników mocy z jakich korzystają profesjonalni kolarze tylko z tą różnicą że mierzyło to moc biegacza wirtualnego.Mam napisany prosty program w C++ który po podaniu wszystkich wartości oblicza tą moc tylko teraz nie wiem jak by to można sprzężyc z animacją.Da się w ogóle coś takiego w c++ zrobić? Myślałem też czy by nie użyć do tego blendera bo w pewnym sensie mogło by to wyglądać trochę jak gra tylko z wpisywanymi wartościami z jakimi koleś ma się poruszać.Ale to już trochę więcej roboty bo zrobić animacje 3d a 2d będzie o wiele trudniej.Jaki inny sposób/program możecie mi polecić? Z góry dziękuje za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekCi Opublikowano 22 Stycznia 2013 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2013 Może po prostu flash ? Co do pytania, czy w C++ da się zrobić , oczywiście, że się da, trochę łatwiej będzie w C#, możesz użyć gotowej biblioteki do rysowania/animacji. Może To ? I w końcu nie wiem, ludzik ma być 2D czy 3D ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 22 Stycznia 2013 Zgłoś Opublikowano 22 Stycznia 2013 W blenderze stworzysz model (ludka) + animacje. Potem musisz to jakoś wykorzystać. Spróbuj zajrzeć do biblioteki (OGRE: http://pl.wikipedia.org/wiki/OGRE ), w Internecie powinny być jakieś tutoriale + jakie komendy ustawiają kamerę, czy też przestrzenie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4r Opublikowano 23 Stycznia 2013 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2013 W którymś nowszym flashu (bodaj CS4) jest zabawka, która nazywa się "bone tool". Zgadnijcie, do czego służy. A jak ktoś szuka konkretnych klas, funkcji, bibliotek, czy algorytmów do animowania szkieletów, to polecam ogarnąć frazę "inverse kinematics". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekCi Opublikowano 23 Stycznia 2013 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2013 W którymś nowszym flashu (bodaj CS4) jest zabawka, która nazywa się "bone tool". Zgadnijcie, do czego służy. Właśnie dlatego zaproponowałem flasha. Tylko pytanie, czy 2D wystarczy. ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Stycznia 2013 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2013 2D starczy. Zależy mi bym osiągnął zamierzany efekt działania i żeby nie było to strasznie pracochłonne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...