Skocz do zawartości
Gość

Program w C++ który zmienia właściwości animacji w 3d/2d ewentualnie coś takiego w Blenderze?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym stworzyć program który na podstawię podanych wartości zmienia położenie/ruch obiektów na animacji.Czyli prościej i konkretniej mówiąc mam zrobić animacje kolesia który sobie biegnie i w zależności jaką mu wpisze szybkość biegu, tak szybko biegnie:że jak wpiszę mu podłoże po którym biegnie jest nachylone pok kątem alfa to na animacji pokazuje się że koleś biegnie pod górę w dół.Najlepiej było by wszystko było zawarte w jednym oknie tzn. animacja + pole do uzupełniania wartości jakie użytkownik ma wpisać (kąta nachylenia podłoża,prędkość wiatru,prędkość biegu itp) i dodatkowo program na podstawie tych wszystkich danych wyświetla w okienku z jaką aktualnie mocą biegnie.Czyli ogólnie było by to coś podobnego do mierników mocy z jakich korzystają profesjonalni kolarze tylko z tą różnicą że mierzyło to moc biegacza wirtualnego.Mam napisany prosty program w C++ który po podaniu wszystkich wartości oblicza tą moc tylko teraz nie wiem jak by to można sprzężyc z animacją.Da się w ogóle coś takiego w c++ zrobić? Myślałem też czy by nie użyć do tego blendera bo w pewnym sensie mogło by to wyglądać trochę jak gra tylko z wpisywanymi wartościami z jakimi koleś ma się poruszać.Ale to już trochę więcej roboty bo zrobić animacje 3d a 2d będzie o wiele trudniej.Jaki inny sposób/program możecie mi polecić? Z góry dziękuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu flash ?

 

Co do pytania, czy w C++ da się zrobić , oczywiście, że się da, trochę łatwiej będzie w C#, możesz użyć gotowej biblioteki do rysowania/animacji. Może To ?

 

I w końcu nie wiem, ludzik ma być 2D czy 3D ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W którymś nowszym flashu (bodaj CS4) jest zabawka, która nazywa się "bone tool". Zgadnijcie, do czego służy.

 

A jak ktoś szuka konkretnych klas, funkcji, bibliotek, czy algorytmów do animowania szkieletów, to polecam ogarnąć frazę "inverse kinematics".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 23.01.2013 o 11:25, m4r napisał(a):

W którymś nowszym flashu (bodaj CS4) jest zabawka, która nazywa się "bone tool". Zgadnijcie, do czego służy.

 

 

Właśnie dlatego zaproponowałem flasha. Tylko pytanie, czy 2D wystarczy. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...