Jump to content
Sign in to follow this  
adamg11

Problem z PC

Recommended Posts

Witam . 

Od jakiegoś czasu mam problem z komputerem , mianowicie od czasu gdy wymieniłem podzespoły i wgraniu windows 10 .

Problem polega na tym , że komputer zacin/zawiesza się w dowolnym momencie czy to gra czy przeglądarka czy też chwile po starcie gdy jest tylko pulpit a dźwięk zapada w pętle(jeśli jest włączona np. gra) .

Przed którymś formatem jeszcze co jakiś czas wyskakiwały bluescreeny lecz teraz tylko się zawiesza

podzespoły jakie posiadam

GIGABYTE GTX 1660 OC 

Procesor AMD Ryzen 5 2600, 3.4GHz, 16MB

Pamięć Patriot Viper 4, DDR4, 16 GB,3200MHz, CL16

Płyta główna MSI B450-A PRO

Karta graficzna Gigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G, 6GB GDDR5

podzespoły które nie były wymieniane :

ssd goodram cx100 7mm]

hdd seagate green 1tb

zasilacz cheiftec gps-700a8 700w +80

format i na nowo wgrywany system był już kilka razy . 

Prosiłbym o jakieś porady co z tym mogę zrobić 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaczął bym od sprawdzenia RAM'u. Każda kość osobno w inym porcie.  Zresestować BIOS przed tym zabiegiem do domyślnych ustawień. Odpiąć wszelkie napędy, dyski prócz tego z systemem. Sprawdzić temperatury zarówno procesora jak i karty graficznej.  Chieftec to ogólnie dosć  dobra firma, ale dla pewności sprawdziłbym na innym zasilaczu. Ogólnie aby znaleźć  problem zawieszek trzeba szukać pojedynczo przyczyny. Czyli każdy podzespół z osobna najlepiej.  Sprawdzać tzw metodą na pająka.  W zasadzie sam dysk SSD jedna kosta pamięci ram i karta graficzna.  Potem pożyczamy zarówni kartę jak i zasilacz. No i na innum dysku przydałoby się zainstalować  system. Nie zaskodzi.

Edited by Devil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam , że po takim czasie ale wszystkie podzespoły są sprawne według serwisu do którego oddałem komputer gdyż nie mam zamiennych części , które by pasowały.Według nich wszystko działa normalnie a u mnie już niestety nie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej wzywać do domu kogoś i opisać problem.  Wtedy gość przywiezie kilka części zamiennych. Ja obstawiam że to karta graficzna się może wywalać prócz pamięci.  Gość przyjedzie zobaczy problem i ew będzie wymieniał kartę na inną czy pamięci. Może to być też problem softwareowy. Jakiś sterownik powoduje problemy.  Pamiętasz co było wtedy na tych Blue screeenach ?  Następnym razem jeśli  się  pojawi to zapisz czy odnosi się to do jakiegoś pliku. Przyczym może być wiele. 

 

ew spróbuj na dysku HDD zainstalować  system na próbe . Dyski SSD też mogą powodować problemy. 

Edited by Devil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bios masz najnowszy zainstalowany? Jak wychodził Ryzen 3000 to wszystkie biosy z okolicy połowy roku powodowały problemy nawet na starszych ryzenach i dopiero niedawno to naprawili

Share this post


Link to post
Share on other sites

topdog: nie wiem czy bios najnowszy nie znam się za bardzo 

Devil: no właśnie problem w tym , że nie znam nikogo kto podjedzie do domu i jest dobry .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bios można zaktualziować  z pendrive'a np. Nie wiem czemu nie zrobili tego w serwisie, albo to jakiś słąby serwis. Wejdź na stronę  MSI i  pobierz najnowszy BIOS. Jak zaktualizować. Wgrywasz plik rom lub inny jaki tam będzie na pendrive'a. Wchodzisz w BIOS i z  tego poziomu przprowadzasz aktualizację. Lub inny serwis co Ci to zrobi za groszę 

Edited by Devil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.