Pribles Opublikowano 3 Września 2022 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2022 (edytowane) Witam, dzisiaj po zainstalowaniu jakiejś aktualizacji usunął mi się samoczynnie Microsoft Store i aplikacja Poczty. @edit zniknął również kalkulator:( Obecna wersja kompilacji systemu: 19044.1949 Windows 10 Pro 21H2 Windows Feature Experience Pack 120.2212.4180.0 Nie mam pojęcia dlaczego tak się stało? Można jakoś ręcznie odinstalować ostatnią aktualizację? Czy muszę sobie przywrócić sobie system z punktu przywracania? Pozdrawiam Edytowane 3 Września 2022 przez Pribles Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
king89yaku1 Opublikowano 3 Września 2022 Zgłoś Opublikowano 3 Września 2022 Witam. Miałem podobnie, nie wiem czy to akurat akutualizacja Windowsa uczyniła, zoorientowałem się gdy chciałem skorzystać z kalkulatora, potem okazało się że MS Store nie ma, dodatkowo wyłączony został punkt przywracania systemu. Spróbuj 2 opcji: Spróbuj wykonać przywracanie systemu do punktu w czasie, kiedy wszystko działało dobrze. Aby to zrobić: 1. Naciśnij jednocześnie klawisze Windows + R aby otworzyć okno uruchamiania. 2. Wpisz polecenie RSTRUI. 3. Kliknij Dalej a następnie wybierz odpowiednie punt przywracanie systemu. Jeżeli przywracanie systemu nie rozwiąże tego problemu, zarejestruj ponownie aplikacje systemu Windows i przeprowadź skanowanie za pomocą narzędzi DISM i SFC. Aby to zrobić: 1. Kliknij prawym przyciskiem myszy na przycisk Menu Start lub naciśnij jednocześnie klawisze Windows i X i wybierz opcję: Wiersz polecenia (administrator). 2. Skopiuj poniższe polecenia: a) powershell Get-AppXPackage -AllUsers Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"} b)dism /online /cleanup-image /restorehealth c)sfc /scannow lub 1. Naciśnij jednocześnie klawisze win+r i wpisz komendę regedit, a następnie zatwierdź przyciskiem OK. 2. W edytorze rejestru rozwiń kolejno: HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\software\microsoft\windows\currentversion\appmodel\repository\packages 3. Prawym przyciskiem myszy kliknij packages i wybierz opcję Uprawnienia. 4. Naciśnij przycisk Zaawansowane w prawym dolnym rogu. 5. Sprawdź nazwę konta wyświetlaną jako Właściciel na górze okna. Powinno być tam ustawione SYSTEM. Jeżeli jest tam wpisane cokolwiek innego, naciśnij Zmień i w polu Wprowadź nazwę obiektu do wybrania wpisz SYSTEM, a następnie proszę nacisnąć Sprawdź nazwy i OK. 6. Naciśnij klawisze win+x i wybierz Wiersz polecenia (administrator). W czarnym oknie wiersza poleceń, wpisz: Powershell -ExecutionPolicy Unrestricted Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $Env:SystemRoot\WinStore\AppxManifest.xml 7. Przejdź do ekranu startowego i wpisz powershell. Powinna pokazać się ikona Windows PowerShell – naciśnij na niej prawym przyciskiem myszy i wybierz Uruchom jako administrator. 8. W oknie które się pojawi, wpisz: ((Get-ChildItem "HKLM:SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Appx\AppxAllUserStore\InboxApplications") | Get-ItemProperty).Path | Add-AppxPackage -Register –DisableDevelopmentMode 9. Uruchom ponownie komputer. 10. Naciśnij klawisze win+x i wybierz Wiersz polecenia (administrator). W oknie wiersza poleceń, wpisz komendę: dism /online /cleanup-image /restorehealth Mi pomogło któreś z tych rozwiązań Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pribles Opublikowano 5 Października 2022 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2022 (edytowane) Niestety żadna opcja nie przyniosła pozytywnych rezultatów:/ Aplikacje do poczty i kalkulatora już ściągnąłem jako zewnętrzne programy także mi to lotto... może domyślnych nie być jak dla mnie haha 😛 Edytowane 25 Października 2022 przez Pribles Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pribles Opublikowano 25 Października 2022 Zgłoś Opublikowano 25 Października 2022 Nie wiem czy to jest istotne, ale może przez to nie widzę lub niema MStore i innych aplikacji które instalują się za jego pomocą. Pamiętam, że odinstalowałem AngryBirds i PrimeVideo for Windows za pomocą Revo uninstaller i później wyszukał mi jakieś wpisy w Rejestrze, które należy usunąć. Zaznaczyłem wszystkie i dałem usuń (myślałem że to tylko pozostałości po tych programach). Może któryś wpis po prostu był odpowiedzialny też za widzenie MStore i innych aplikacji z nim powiązanych. Zapewne aplikacje instalowane przez sklep należy odinstalowywać tylko w nim. Zapomniałem dodać we wcześniejszym wpisie to, że punkt przywracania systemu nie był włączony na dysku C:\ gdzie mam system, a był włączony na dysku E:\. Nie wiem dlaczego. Więc włączyłem też/tylko dla C:\. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pribles Opublikowano 6 Listopada 2022 Zgłoś Opublikowano 6 Listopada 2022 Gdyby ktoś miał podobny problem, to to mi pomogło: **Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów: Wybierz przycisk Start, a następnie wybierz pozycję Ustawienia > Aktualizuj & Zabezpieczenia > Rozwiązywanie problemów, a następnie z listy wybierz pozycję Aplikacje ze Sklepu Windows > Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów. Temat do zamknięcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...