Skocz do zawartości
First Ever

ASUS przechodzi samego siebie, wrzycają "nieprzetestowane" firmware do swoich topowych monitorów.

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Nie wierzę, że jakikolwiek Polski portal ma jaja by zadzierać z ASUS'em i napisać o nich negatywneto newsa, bo pewnie zostaniecie pominięci przy dostawie nowego sprzętu do testów.
Podobno w Europie jest wolność słowa, więc mogę napisać co myślę o tej firmie na ogólnodostępnym forum...

Wyobraźcie sobie, że kupiliście topowy gamingowy monitor za £1500 (co prawda z zeszłego roku, ale jest nadal w sprzedaży) i producent (ASUS) wypuszcza do niego firmware "naprawiające tryb HDR".
Wcześniej było inne "ciekawe" firmware, które bez wiedzy i zgody użytkownika włączało opcję "Pixel Cleaning" czyli monitor robił się czarny na około 3-5 minut np. gdy graliście lub pracowaliście, albo kolejene które nie potrafilo włączyć monitor po przejściu w tryb uśpienia - GENIALNE! A teraz zobaczcie co jak przed świętami "naprawili" tryb HDR!

Tutaj wątek na oficjalnym forum ASUS:
https://rog-forum.asus.com/t5/gaming-monitors/pg48uq-firmware-v29-awful-hdr/td-p/975749?lightbox-message-images-977227=84236i7330E66E6851D379

ZAŁOŻYŁEM SIĘ O £1000, ŻE ŻADEN Z PROCOWNIKÓW ASUS NIE PRZETESTOWAŁ TEGO FIRMWARE NA ŻADNYM MATERIALE HDR!

Obecnie cała strona supportu do tego modelu po prostu zniknęła, jak ktoś zaktualizował firmware do wersji V029 i nie posiada starszej to ma problem (dlatego sam go udostępniłem na stwom hostingu).
Jakby ktoś potrzebował zrobić downgrade to tutaj jest plik do firmware V028: ASUS_PG48UQ_FW_V028_and_update_SOP.zip

true?v=v2&px=400

Oni są niepoważni, taka duża firma powinna być w stanie szybko usunąć "wadliwe" firmware z ich stron a nie wyłączać całą stronę supportu dla jakiegoś produktu!


A na koniec zobaczcie jak wygląda ich udoskonalony HDR (bez względu na ustawienia w Windows, czy ustawienia w monitorze, zawsze wygląda tak samo "pięknie").

true?v=v2&px=999


Moje podsumowanie firmy ASUS (kiedyś mojej ulubionej firmy):

Hardware Design: 9/10
Software/Firmware: 4/10
Support: 0/10 (nie istnieje)

 

Edytowane przez First Ever

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tekst każdy zna z tego obrazka xD

Co tu dużo mówić każdy producent nie zależnie jakiej dziedziny nie przezna się do takiego błędu bo to generuje koszty, czy to materialne ( np. Odszkodowania) czy moralne. Co w późniejszym rozrachunku odbije sie na materialnie np w sprzedaży 

Najgorzej jak padnie na nas 

W takim przypadku małego* powinno chronić państwo i ustalone prawa o sprzedaży/gwarancji itp niestety u nas chyba nigdy nie będzie 

pobrane (1).jpeg

Edytowane przez axsin302

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, axsin302 napisał:

Tekst każdy zna z tego obrazka xD

Co tu dużo mówić każdy producent nie zależnie jakiej dziedziny nie przezna się do takiego błędu bo to generuje koszty, czy to materialne ( np. Odszkodowania) czy moralne. Co w późniejszym rozrachunku odbije sie na materialnie np w sprzedaży 

Najgorzej jak padnie na nas 

W takim przypadku małego* powinno chronić państwo i ustalone prawa o sprzedaży/gwarancji itp niestety u nas chyba nigdy nie będzie 

pobrane (1).jpeg

Tu nie chodzi o gwarancję, ale o fakt jak ta firma ma wszystkich głęboko w ****.
Kupiłem od nich 3 produkty powyżej £1000 i w przypadku problemu traktują ludzi jak śmieci...

Pro WS WRX80E-SAGE SE WIFI - początkowy BIOS po restarcie komputera uwalał całkowicie płytę, pomagał tylko reflash BIOS'a - ASUS nie odpisał na moje zgłoszenia w UK i PL supporcie.
ASUS RTX 3070 Ti TUF - laminat zaczął się sam wyginać (zamieściłem zdjęcia). Karta nie miała dołączonego wspornika, co im zasugerowałem - nie odpisali.
ROG Swift OLED PG48UQ - jakiś "niedowidzący" tworzy firmware do ich topowych monitorów, a oni wrzucają je na swoją oficnalną stronę.

Edytowane przez First Ever

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.12.2023 o 08:08, Benef2 napisał:

KURŁA!! Co za czasy nastały, żeby MONITOR (!!) miał w sobie firmware, który do tego trzeba było aktualizować!!

Niedługo byle młotek z marketu będzie tego wymagał.

TO JEST CHORE!!

 

Nie wiem, czy ta informacja Ciebie nie dobije, ale jest podejrzenie, że Twoja lodówka też ma firmware. Przepraszam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...