Skocz do zawartości
Biały_herbaciarz

Zestaw do pracy i rozrywki do ok. 10500zł

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

W ostatnich dniach przeglądałem PurePC włącznie z forum, jak również konkurencyjne i zagraniczne portale pod kątem wyboru sprzętu dla siebie.
Jestem świeżym fotografem dokształcającym się w projektowaniu grafiki, tworzeniu animacji i obróbki wideo. Mam leciwy już sprzęt (laptop, który był całkiem okej ponad dekadę temu - Lenovo Y580), lecz do pracy obecnej i przyszłej już się nie nadaje. Dlatego zebrałem już prawie 10000zł na kupno nowego zestawu komputerowego, który ma służyć nie tylko do pracy, ale też rozrywki szeroko rozumianej - gry komputerowe (nowe, starsze i retro, w tym emulacja starszych konsol), filmy i seriale.
Przy wyborze kierowałem się tym zestawem, który lekko zmodyfikowałem:

Obudowa: Chieftec Visio Air

Płyta główna: ASUS TUF GAMING B760-PLUS WIFI

Procesor: Intel Core i5-14600K

Pamięć RAM: Patriot 32GB (2x16GB) 6000MT/s CL30 Venom

Karta graficzna: Gigabyte GeForce RTX 5070 Windforce OC 12GB GDDR7 DLSS4

Zasilacz: SMX Okame G3 850W ATX 3.1

Chłodzenie CPU: SMX Hayate 240

Dysk(i): KIOXIA 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe Exceria Plus G3 + Lexar 2TB M.2 PCIe Gen4 NVMe NM710 + WD BLUE 4TB 5400obr. 256MB

Klawiatura: Genesis Thor 404 Gateron Yellow Pro Czarna

Mysz: (już mam, od ponad roku) SteelSeries Prime

Monitor: Gigabyte AORUS FO32U2

Uchwyt do monitora: Silver Monkey UM-600 (sprężyna gazowa)

Zasilacz UPS (opcjonalny): VOLT Pico UPS (1000VA/600W, 2x FR, AVR)

Link do listy w sklepie x-kom (często z niego korzystam przy zakupie elektroniki i mam ich salon w swoim mieście, więc mogę na miejscu coś zawsze przetestować przed zakupem) - podczas pisania tego, ze zniżkami wychodzi niewiele powyżej 10600zł bez dodatkowych usług i bez systemu operacyjnego. Swoją drogą ciekawe ile by dali zniżki (widziałem stosowny temat na forum do tego). 🤔