Skocz do zawartości
michalak

Ustawa o Biopaliwach do kosza

Rekomendowane odpowiedzi

"Marszałek Sejmu Marek Borowski podjął decyzję o zakończeniu prac nad ustawą o biopaliwach. Oznacza to, że ustawa uchwalona już przez Sejm i poprawiona przez Senat nie wejdzie w życie i prace nad nią trzeba zacząć od początku. "

Bardzo się ciesze, że uśmiercili ustawę. Jeszcze przez jakiś czas silniki będą normalnie chodzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już wymyślili. Chcą jakiś urzad powołać żeby robił autostrady a kasę na to chcą z nowego podatku (coś 90zł od tony paliwa). Niby ma być nałożona na wytwórców ale jasne kto za to naprawdę zapłaci........ :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uffff, jeszcze pojezdze na 'czystej' ;)

Czystej ? Chyba żartujesz. Nie tankować na Aralu, b. dobre paliwo ma Statoil

z tego co wiem aral'a już nie ma przejoł go BP ale to chyba tylko kosmetyczna zmiana. Czemu mówisz żeby nie tankowac na aralu ? :roll:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uffff, jeszcze pojezdze na 'czystej' ;)

Czystej ? Chyba żartujesz. Nie tankować na Aralu, b. dobre paliwo ma Statoil

z tego co wiem aral'a już nie ma przejoł go BP ale to chyba tylko kosmetyczna zmiana. Czemu mówisz żeby nie tankowac na aralu ? :roll:

nie ma znaczenia statoil czy petrochemia to zalezy od stacji na jednych chszczą na innych chszczą tochę mniej :roll:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uffff, jeszcze pojezdze na 'czystej' ;)

Czystej ? Chyba żartujesz. Nie tankować na Aralu, b. dobre paliwo ma Statoil

z tego co wiem aral'a już nie ma przejoł go BP ale to chyba tylko kosmetyczna zmiana. Czemu mówisz żeby nie tankowac na aralu ? :roll:

Aral zabił kilka szybkich wózków. Calibre Turbo około 270 koni :?

 

Statoil ma dodatkowe badania i to prawda :twisted:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś ostatnio czesto sie zdaza ze gina wyrazy. Tymbardziej ze takie wyrazy moga byc warte pare mln zl. Akurat w tym przypadku mi to jest na reke, bo nie chce katowac mojej niuni...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś ostatnio czesto sie zdaza ze gina wyrazy. Tymbardziej ze takie wyrazy moga byc warte pare mln zl. Akurat w tym przypadku mi to jest na reke, bo nie chce katowac mojej niuni...

 

Teraz katujesz bardziej niż byłoby to na biopaliwach. I tak od wielu lat mamy w paliwach domieszki bioetanolu i jakiś samochody od nich nie wybuchają. A tak się składa, że biopaliwa byłyby zbawieniem dla silników, bo nie można byłoby ich chrzcić. Chodzi o to, że gorzelnie muszą się rozliczać z każej kropeli etanolu, więc raz, że nie byłoby sprzedaży paliwa na lewo (teraz szacuje się, że 50% jest sprzedawanych na lewo), a dwa, że wtedy ludzie jeździliby na dobrym paliwie, a nie różnych rozpuszczalnikach, olejach opałowych, czy innych syfach, które z paliwem nie mają nic wspólnego. A co ciekawsze biopaliwa nie mają żadnych negatywnych sktków dla silników, a wręcz przeciwnie. Ich zużycie maleje przy jeździe na bioetanolu. Tak się składa, że Orlen zrobił badania w tej kwestii, tzn. kupili kilka popularnych u nas marek samochodów i przejechali nimi po kilkadziesiąt tysięcy km. Po teście silniki były w tak znakomitym stanie, że zaraz zostały wykupione przez kierowców testowych którzy nimi jeździli. Niestety raport nie trafil do mediów, bo zbyt wielu zależy na uwaleniu ustawy. Najbardziej oczywiście Kulczykowi, który ma spory pakiet akcji Orlenu, ale importerom paliwa również, a także wszelkim ajentom stacji, którzy w wyniku sprzedaży podrabianych paliw zarabiają po kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie nieopodatkowanej gotóweczki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz katujesz bardziej niż byłoby to na biopaliwach. I tak od wielu lat mamy w paliwach domieszki bioetanolu i jakiś samochody od nich nie wybuchają. A tak się składa, że biopaliwa byłyby zbawieniem dla silników, bo nie można byłoby ich chrzcić. Chodzi o to, że gorzelnie muszą się rozliczać z każej kropeli etanolu, więc raz, że nie byłoby sprzedaży paliwa na lewo (teraz szacuje się, że 50% jest sprzedawanych na lewo), a dwa, że wtedy ludzie jeździliby na dobrym paliwie, a nie różnych rozpuszczalnikach, olejach opałowych, czy innych syfach, które z paliwem nie mają nic wspólnego. A co ciekawsze biopaliwa nie mają żadnych negatywnych sktków dla silników, a wręcz przeciwnie. Ich zużycie maleje przy jeździe na bioetanolu. Tak się składa, że Orlen zrobił badania w tej kwestii, tzn. kupili kilka popularnych u nas marek samochodów i przejechali nimi po kilkadziesiąt tysięcy km. Po teście silniki były w tak znakomitym stanie, że zaraz zostały wykupione przez kierowców testowych którzy nimi jeździli. Niestety raport nie trafil do mediów, bo zbyt wielu zależy na uwaleniu ustawy. Najbardziej oczywiście Kulczykowi, który ma spory pakiet akcji Orlenu, ale importerom paliwa również, a także wszelkim ajentom stacji, którzy w wyniku sprzedaży podrabianych paliw zarabiają po kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie nieopodatkowanej gotóweczki.

Dokładnie. Swego czasu mój ojciec pracował w Wojskowej Akademi Technicznej (WAT w Wawie :) ) i kiedyś tam robili coś na biopaliwach. Jego zdaniem (z którym nie mam powodu się nie zgadzać) bardzo źle, że nie będzie biopaliw bo silnikom to zupełnie nie szkodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sa rozne zdania... Prawda jest taka ze na uchwalaniu tej ustawy zalezy tez sporej ilosci ludzi. Sam slyszales ze fabryki ktore w przyszlosci mialy by produkowac bioetanol rosna jak grzyby po deszczu.

Czy nie beda chrzcic biopaliw, trudno przewidziec... moze beda dodawac tego samego lajna co teraz, a jak nie to cos nowego.

 

Co do trwalosci silnikow to napewno biopaliwa ich nie poprawia, wiec nie mam pojecia skad u ciebie takie zdanie. Ostatni raport Newsweeka i AS dowodzi czegos zupelnie innego:

 

"Przez pół roku tankowaliśmy biopaliwem 2 letniego Fiata Punto. Samochód przejechał w tym czasie ponad 54k km. Auto miało silnik o pojemności 1,2litra i moc 60KM. Zastosowane przez nas paliwo - 95-oktanową etylinę bezołowiową z 4,5% dodatkiem bioetanolu - dostarczyła spacjalnie dla potrzeb testu Rafineria Trzebina z Grupy PKN Orlen. Badania w trakcie tekstu i po nim wykazały m.in. poważne uszkodzenie katalizatora, niedokładne spalanie mieszanki i 5% utratę mocy samochodu. Specjaliści ocenili dla nas, że koszt naprawy zużytych części samochodu po teście wyniesie prawie 5k zł  ."

Dalej opisane jest że po biopaliwie zebrało się ponad 10% więcej nagaru niż normalnie, katalizator zapchany i do wymiany, nadmierne zużycie dwóch cylindrów...

A to wszystko na tak malym/slabym silniku (!). Pewnie zaraz ktos napisze ze pewnie test byl nierzetelny... ale co ja na to poradze dla mnie informacja ze test przeprowadzil Jacek Chojnacki ma duze znaczenie. Nie widze sensu aby mu zalezalalo na odrzuceniu tej ustawy, a wiadomo ze i tak nie ma na to wplywu.

 

Kolejny cytat:

 

Spaliny aut benzynowych będą bardziej toksyczne, wystąpią zakłócenia w pracy silników, może nawet dojść do ich zatarcia. W bakach będzie się wydzielać alkohol zmieszany z wodą. W dieslach biopaliwa będą rozpuszczać uszczelki i powodować korozję przewodów miedzianych.  

 

Taką wizję roztoczyli naukowcy z Instytutu Pojazdów Politechniki Łódzkiej zapytani przez prezydenta o skutki wprowadzenia ustawy o biopaliwach. Ustawa przyjęta przez Sejm trafiła już na biurko prezydenta. Ten zapowiedział, że podejmie decyzję o jej podpisaniu po zasięgnięciu opinii ekspertów.  

 

Ustawa przewiduje dwa rodzaje biopaliw - w wypadku silników benzynowych do paliwa ma być dodawany bioetanol; w wypadku wysokoprężnych w oleju napędowym będzie stosowany dodatek estrów oleju rzepakowego.  

 

- Obydwa te dodatki będą miały negatywne skutki - informuje prof. dr hab. inż. Cezary Szczepaniak, dyrektor instytutu i prezes Polskiego Towarzystwa Naukowego Motoryzacji. Jego zdaniem dla prawidłowego działania silników trzeba stosować paliwo o ściśle określonym przez producenta składzie, który nie brał pod uwagę stosowania biododatków.  

 

- W wypadku proponowanej w ustawie dawki bioetanolu - minimum 4,5 proc. - można oczekiwać dużego zwiększenia się toksyczności spalin i zakłóceń w pracy silnika. Przy dużych dawkach bioetanolu, a ustawa nie precyzuje górnej granicy, może dojść nawet do wypalenia dziury w tłoku silnika czy w zaworach - informuje Szczepaniak. By uniknąć takiej katastrofy, należałoby silnik przerobić.  

 

Dr hab. inż. Jerzy Sygniewicz, który także uczestniczył w opracowaniu opinii, dodaje, że obecność bioetanolu spowoduje rozwarstwianie się paliwa w baku samochodu. - Paliwo ropopochodne miesza się z bioetanolem w dowolnych proporcjach. Jeśli jednak w zbiorniku auta bądź w zbiorniku na stacji benzynowej, czego nie da się uniknąć, znajdzie się woda, to paliwo się rozwarstwi. Na dnie baku znajdzie się wódka, czyli woda zmieszana z bioetanolem. Wtedy wystąpią zakłócenia w pracy silnika.  

 

Prof. Sygniewicz dodaje, że wielu producentów dopuszcza stosowanie niewielkich dodatków biokomponentów, ale w przypadku kłopotów z silnikiem radzą zatankować zwykłe paliwo. - Krótko mówiąc, powinniśmy mieć możliwość wyboru, a ustawa nam tego nie gwarantuje - podkreśla prof. Sygniewicz.  

 

Co się stanie z autami z napędem Diesla? - Z naszych badań wynika, że estry oleju rzepakowego, które mają być dodawane do oleju napędowego, będą rozpuszczać uszczelki i powodować korozję przewodów z miedzi - mówi prof. Sygniewicz. Wprowadzenie obowiązkowego stosowania biopaliw może być szczególnie niebezpieczne dla starszych, już eksploatowanych silników Diesla. I znów, by uniknąć kłopotów, silnik należałoby przerobić.  

 

Naukowcy podkreślają, że nie są przeciwnikami używania biopaliw, bo jako odnawialne źródła energii są one coraz częściej stosowane na świecie. Ich umiejętne stosowanie daje dobre rezultaty. Ale przy zachowaniu kilku warunków. - Ustawa powinna określać normę składu biopaliw. Przy czym bez przerabiania silników nie powinno to być więcej niż 1,5-2 proc. biokomponentów. Klienci powinni mieć wybór, by w razie kłopotów móc stosować zwykłe paliwo. No i zmiany powinny być wprowadzane stopniowo. Dlatego nasza opinia o ustawie przedstawiona panu prezydentowi Kwaśniewskiemu jest negatywna - informuje prof. Szczepaniak.  

 

"Gazeta" apelowała do prezydenta o zawetowanie tej ustawy i zgłoszenie własnej inicjatywy: stopniowego wprowadzania biopaliw i pozostawienia kierowcom możliwości wyboru paliwa z biokomponentami i bez nich.  

 

 

 

Instytut Pojazdów Politechniki Łódzkiej działa od 1945 r. Zajmuje się projektowaniem, konstrukcją i badaniami pojazdów i silników spalinowych. Prowadzi też badania wpływu paliw alternatywnych na właściwości silnika. Ostatnie osiągnięcia: złoty medal na targach w Londynie za układ napędowy dla autobusu miejskiego, zamówienie od indyjskiego koncernu CDTVS na ABS III generacji, opracowanie systemu wtrysku paliwa "common rail".

Jest jeszcze jedna kwestia... czemu w Polsce mamy jezdzic na az tak wysokim wspolczynniku biododatkow w paliwie. Wystarczy popatrzec na kraje UE.

Czy znowu kierowcy maja latac dziure budzetowa ??? Juz i tak oplat jest duzo, a polepszenia chocby stanu drog nie widac. Czemu nie chca dac alternatywy w postaci zwyklej benzyny ??? Chca narzucic nam biopaliwa na sile i glownie dlatego ta ustawa mi sie nie podoba.

Mowisz ze nie bylo by sprzedazy na lewo, a mi sie wydaje ze znacznie by wzrosla bo wiele ludzi nie chce biopaliw.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj 17.11.2003 Prezydent podpisał ustawę o biopaliwach.

"Czego możemy sie obawiac - tego, że wszystkie paliwa zdrożeją.

Na razie nie musimy sie za to martwić o silniki naszych samochodów bo dystrybutory z biopaliwem - czyli zawierające powyżej 5 procent biokomponentów nie pojawią się szybko - zapewniaja producenci i importerzy paliw.

 

Pozostaje tylko pytanie co silniki aut powiedzą na paliwa z odsetkiem 4,99% biokomponentów? Posłuchaj relacji reportera Radia Zet" Cytat z WP

A jednak :(

Mam nadzieję, że przynajmniej do Vpower 99 nie będą dodawać tego świństwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...