Skocz do zawartości
sliver

copperfield - co poprawic??

Rekomendowane odpowiedzi

planuje zrobic bloczek ala'copperfield i zastanawiam sie czy mozna cos jeszcze w nim poprawic??

 

moje propozycje:

- czesc miedziana wykonac z plaskownika o grubosci 10mm(w orginale 8mm) przez co zwiekszy sie wysokosc(czyt. powierzchnia) finow;

- zastosowac dluzsze finy tzn. 3cm (orginal ma ok. 2,5cm);

- czy dno zrobic tak jak w orginale 1,5mm??

 

 

P.S.

gdzie mozna kupic plekse 15mm??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moje propozycje:

- czesc miedziana wykonac z plaskownika o grubosci 10mm(w orginale 8mm) przez co zwiekszy sie wysokosc(czyt. powierzchnia) finow;

- zastosowac dluzsze finy tzn. 3cm (orginal ma ok. 2,5cm);

- czy dno zrobic tak jak w orginale 1,5mm??

Zawsze cos poprawic sie da. Kwestia czy masz do tego odpowiednia wiedze w co szczerze mowiac watpie, bo inaczej bys nie zadawal takich pytan. Ja tez nie mam odpowiedniego przygotowania merytorycznego dlatego tez moge sobie tylko gdybac:

:arrow: mysle/mam nadzieje, ze Little River nie robi tych blokow na czuja tylko sprawdzaja to jakims programem (niby tak napsali). Propozycje, ktore dajesz nic nowego do tematu nie wnosza, bo z technicznego punktu widzenia zaden problem jest zrobic dluzsze czy wyzsze finy.

:arrow: mozesz finy zrobic dlugie, ale beda one stwarzaly wiekszy opor, a ich konce niekoniecznie beda transportowac na tyle duzo ciepla, zeby to zrekompensowac

:arrow: co do dlugosci finow tak jak wyzej

:arrow: grubosc dna to jak zwykle odwieczny problem, wbrew pozorom trudny do rozwiazania dlatego zostaw lepiej tak, jak w WW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prosze bez przechwalek, mam do pomocy cale grono sporych fachowcow (jak na polske i mozliwosci finansowe ponizej 100 000) i zapewniam ze nie ma to NIC wspolnego ze sformulowaniami "latwo" "jasne ze sie da" "spoko" "easy" itd :P to naprawde ciezka sprawa, zreszta sam lukas to napisal pare postow wyzej

:)

pomimo tego - BRNIEMY DO PRZODU ^^

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w naszym bloczku finy maja juz dlugosc 30mm.

 

Moim zdaniem warto poeksperymentowac w takim kierunku:

 

:arrow: finy mniejszej wysokosci (Tak wiem, wieksze opory, ale w ten sposob masz wieksza pewnosc, ze woda uderza ze spora predkoscia w dno nad rdzeniem) i ma ona wieksza predkosc po uderzeniu, zreszta, woda plynac 5mm nad dnem odbiera raczej znikome ilosci ciepla z 1mm finow na tej wysokosci...

:arrow: mniejsza dlugosc finow (20mm) - przy rdzeniach wielkosci 10x10 5mm z kazdej strony powinno wystarczyc, a opory mniejsze

:arrow: mniejsza ilosc finow (7 powiedzmy) - dla tbredow moze sie oplacic, bo rdzenie maja 10x5 mniej wiecej, wiec tak czy inaczej zostanie po 5mm (2.5 fina) dodatkowo na kazda strone, a predkosc wody wieksza

:arrow: nad wlotem zfrezowac finy tak, zeby wystawaly na powiedzmy 2-3mm nad wlasciwe dno. Np. jesli przewezenie wlotu mialoby 4mm wyfrezowac finy frezem 2-3mm wzdluz przewezenia, tak zeby woda plynac z wlotu "zaczepiala" o scianki finow tworzac sliczny turbulentny przeplyw, a glowna czesc strugi padala z calym impetem na dno

:arrow: no i dno, ponizej 1mm mysle ze nie ma co sie zaglebiac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pleksi i poliweglan roznia sie wieloma cechami, nie mozna powiedziec co jest lepsze, poprostu do niektorych rzeczy jedno nadaje sie bardzie do innych drugie. nasze bloczki maja topy z pleksi, poniewaz poliweglanu nie da sie polerowac na krawedziach i wyglada mniej estetycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pleksi i poliweglan roznia sie wieloma cechami, nie mozna powiedziec co jest lepsze, poprostu do niektorych rzeczy jedno nadaje sie bardzie do innych drugie. nasze bloczki maja topy z pleksi, poniewaz poliweglanu nie da sie polerowac na krawedziach i wyglada mniej estetycznie.

Hehe wszystko się da - długo się tak nie cieszyłem jak po przeczytaniu tego tekstu.

Babrałem się i w polieglanie i w plexi i muszę powiedzieć że wszytsko idzie dobrze wypolerować, każda krawędź czy zagłębienie.

No i poly IMO wygląda bardziej estetycznie po wypolerowaniu jakoś.

Nie mam zamiaru się kłucić, ani być złośliwy, ale poprostu takie są moje spostrzeżenia i doświadczenie :D

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

polerowanie jest troche mylace, albowiem nie odbywa sie to z uzyciem papieru sciernego, potem pasty, ale za sprawa goracego powietrza. Ciekaw jestem jak by wygladal twoj poliweglan, a scislej kanal 3mm szeroki po frezowaniu, "wypolerowany" goracym powietrzem. Troche sie babralem jednym i drugim i gorace powietrze nie dosc ze nic poliweglanowi nie robi w kwestii poprawy wygladu i wygladzeniu struORT: ORT: ORT: ktury, to jeszcze go pali na brazowo. Z pleksji natomiast jest zgola odmienna sprawa, wszelkie rysy / mniejsze zaglebienia itd znikaja pod wplywem goracego powietrza (wtapiaja sie w reszte).

 

Poliweglan jest generalnie wytrzymalszy od pleksji, ale jednoczesnie bardziej miekki, wiec trzeba dawac grubszy kawal, do tego sa problemy przy wielokrotnym wkrecaniu i wykrecaniu kroccow z takiego topu (gwint jest mniej trwaly - z uwagi na miekosc wlasnie). Z pleksji w zasadzie trzeba tylko uwazac zeby nie ukruszyc czegos...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...