Skocz do zawartości
Megabyte

Podoba się wam moja gierka? Wersja 2004 (finalna)

Rekomendowane odpowiedzi

generalnie imho trudniej niz na ekspercie nie jest, ale jest ciekawiej, bo komp gra troche bardziej tak jak ja :)

Co nie znaczy ze nie da sie go szybko zablokowac :)

Dołączona grafika

 

PS. Tryb sieciowy to dopiero radość. Pozdr FiDO :)

Oj tak.. multi rulz, Pozdro 8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A który poziom jest według Ciebie lepszy Ekspert czy Ekspert #2?

Hmm - w sumie #1 był łatwy do rozszyfrowania - #2 stosuje uniki i wycofuje się na własną połowę, gra bardziej otwarcie - ale i na to są sposoby :D .

 

Zauważyłem natomiast pewien bład w zachowaniu przy jednej rozgrywce. Komputer zamiast np. pojechać jak zielone strzałki ruszył się w taki sposób (czerwony), że ułatwił mi strzelenie bramki.

 

Dołączona grafika

 

Zapisana gra : http://zeus.polsl.gliwice.pl/~pitt/soccer2.gmp

 

PS. Jeszcze raz Gratuluję Megabyte - super gierka ! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W wersji 2004 za wszystkie poziomy trudności odpowiada jeden algorytm, który ma pewne ograniczenia których przeskoczyć się nie da. :( Oba eksperty mają ustawiana maksymalną liczbe kombinacji do przeanalizowania na 6mln. Oczywiście w większości przypadków wszystkich kombinacji jest nieporównywalnie więcej. Dlatego algorytm ma wbudowane dwa podalgorytmy do odrzucania niektórych kombinacji.

-pierwszy odrzuca tylko bezsensowne kombinacje, które na 100% i tak nie wpłyną na obliczenia

-drugi gdy max liczba kombinacji przybliza sie do limitu odrzuca te ktore potencjalnie maja jak najmniejszy wpływ na obliczenia, jednak czasem zdarza się że odrzuci bardzo ciekawe informacje.

 

W ekspercie parametry zostały dobrane tak że ten pierwszy podalgorytm ma duza skutecznosc.

Natomiast inne parametry eksperta #2(zmienione zeby gral inna taktyka) spowodowaly mniejsza trafność pierwszego podalgorytmu i przez to drugi musi za dużo odrzucać i przez to prawdopodobienstwo zrobienia jakiegoś głupiego ruchu jest dużo bardziej większe.

 

Mam nadzieje że uda mi się dokończyć nowy algorytm, który jest obecnie w bardzo wczesnej wersji alpha, wtedy powinien być widoczny wzrost inteligencji kompa.

 

 

P_i_t_t:

Dzięki twoim licznym uwagom myśle że zasłużyłeś sobie do dołączenia do grona "betatesterów". Więc jeżeli chce to Twoja ksywka może pojawić w okienku about:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BTW zauwazylem, ze mimo normalnego priorytetu procesu gry, gdy mam wlaczone seti (priorytet idle) komp mysli strasznie dlugo... to jeden z kolejnych powodow dla ktorych wole multi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki twoim licznym uwagom myśle że zasłużyłeś sobie do dołączenia do grona "betatesterów". Więc jeżeli chce to Twoja ksywka może pojawić w okienku about:)

A dziękuję - bardzo chętnie :D.

 

Pograłem jeszcze z Ekspertem #1 - nie zauważyłem żadnych błednych ruchów. Do jego stylu gry przyzyczaiłem się już z poprzedniej wersji beta, więc wiem czego się spodziewać. Ekspert #2 gra o wiele bardziej niekonwencjonalnie - wycofywanie się pod swoją bramkę gdy jest możliwość zablokowania itp - dlatego bardziej mi się podoba. Uważam, że algorytm jest ogólnie bardzo dobry - większość moich znajomych ma problemy nawet z amatorem :). Sztuka wygrania z ekspertem (a w zasadzie ogólnie z jakimkolwiek przeciwnikiem) polega na przewidzeniu kilku ruchów na przód i zmuszenia oponenta do gry pod "własne dyktando". Komputer ma o tyle niewątpliwą przewagę - że w całej gęstwinie kreseczek szybko znajduje jakąś przeoczoną, niezamkniętą linię co przy dużych boiskach faktycznie jest trudne do wychwycenia. Niemniej w miarę udoskonalania kolejnych algorytmów mam nadzieję dzielnie pokazać blaszakowi kto tu rządzi 8) .

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym proponowal wprowadzenie ogladania dokladnie ostatniego finalowego ruchu. Czesto mi sie zdazylo ze zamknalem swoja bramke a komputer z drugiego konca mapy strzelil mi gola tak jakby raz pojechal po juz zajetej linii. Moze mi sie zdawalo ale to jest dosc czeste.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nuttie:

W grze jest tzw system powtórek, którym sterujesz za pomocą tych guziczków na dole. W tej wersji niestety nie działa podczas gry w trybie sieciowym.

 

 

Ruido:

Na pewno będzie. Juz od jakiegoś czasu pracuje nad nowa wersją gierki, którą pisze całkowicie od nowa. Będzie bardzo dużo zmian. Mam nadzieje że was miło zaskocze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj umiescilem Paper Ball build175. W porownaniu do build174 rozni sie:

-usunietym bledem powodujacym blokowanie ruchu w trybie sieciowym w pewnych okolicznosciach

-przedluzonym czasem dzialania

Poniewaz sesja nadchodzi:( finalna wersja mojej gierki pojawi sie dopiero za 2 tygodnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu się udało. Wersja finalna jest gotowa:

http://www.megabyte.emil.tnp.pl/download/i...hp?ID=pilka2004. Po uruchomieniu gry możecie być zdziwieni kilkoma rzeczami dlatego zapraszam na moją strone http://www.megabyte.emil.tnp.pl. Tam znajdziecie odpowiedź na pytania i będziecie mogli się poczytać informacje o następnej wersji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...