Skocz do zawartości
Dr.Crash

Szlifowanie radiatorów!

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka!

 

Zwracam się z dość nietypowym pytaniem. Dotyczy sposobu obróbki metalu, a dokładnie szlifowania. (Niestety na tym się nie znam :( ). Zakupiłem potężne radiatory (aluminium) z których chcę zrobić radiatorki na kości pamięci dla grafy. Niestety całość jest w dwóch potęznych zestawach, które należy pociąć i odpowiednio obrobić. Spód ma wcięcia które należy zeszlifować, nie mówiąc o wyrównaniu krawędzi po przycięciu. No i na koniec pozostaje kwestia wypolerowania spodu. Jakich narzędzi najlepiej użyć, (w grę napewno wchodzą pilniki :) ), chodzi mi czy mają to być o grubszych krawędziach ciernych czy drobniejszych? A może ktoś podsunie inny sposób?

 

Z góry dzięki. 8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka!

 

Zwracam się z dość nietypowym pytaniem. Dotyczy sposobu obróbki metalu, a dokładnie szlifowania. (Niestety na tym się nie znam  :( ). Zakupiłem potężne radiatory (aluminium) z których chcę zrobić radiatorki na kości pamięci dla grafy. Niestety całość jest w dwóch potęznych zestawach, które należy pociąć i odpowiednio obrobić. Spód ma wcięcia które należy zeszlifować, nie mówiąc o wyrównaniu krawędzi po przycięciu. No i na koniec pozostaje kwestia wypolerowania spodu. Jakich narzędzi najlepiej użyć, (w grę napewno wchodzą pilniki  :) ), chodzi mi czy mają to być o grubszych krawędziach ciernych czy drobniejszych? A może ktoś podsunie inny sposób?

 

Z góry dzięki. 8)

Na początku stosujesz pilniki o grubych krawędziach ciernych, później mniejszych, a na końcu drobny papier scierny. Na samym końcu można zastosować pastę polerską.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tam swoje szlifuję najpierw papierem ściernym 200 potem 400, 600,800 i na końcu pastą polerską do szlifowania zaworów. Całość szlifowania należy przeprowadzić na szkle (aby powierzchnia wyszła idealnie płaska). Niestety, operacja ta jest b. przcochłonna - dla mnie to mniej więcej pół dniówki w pracy :D i ból w łokciu. Najlepiej oczywiście było by szlifować maszynowo - na tzw. magnesówce, ale niestety nie mam do niej dostępu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o samym szlifowaniu bylo juz duzo... trzeba uzyc drobnego papieru sciernego (ponad 1500 pewnie na koncowke) i/lub pasty do polerowania. a ciecia? walisz pila i juz... krawedzie pilnikiem do metalu i wszystko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moczysz papier scierny i kladziesz na szkle (ew na plytce glazury, albo czyms idealnie plaskim) i szlifujesz kladac radiator na tym papierze i pocierajac rownomiernie cala powierzchnia

Chyba, że masz za strasznie koślawy radiator

Mnie uczyli, że w podobny do Twojej metody sposób wykonuje się soczewki i/lub lustra do teleskopów o dużej ogniskowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na sam koniec użyj np. pasty polerskiej AUTOMAX, która kupisz w sklepie z częściami i akcesoriami do aut. Mój spire po przepolerowaniu tą pasta miał spód że można było sie przejrzeć i temp. spadła :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×
×
  • Dodaj nową pozycję...