Megabyte Opublikowano 29 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2003 Jak wiadomo wielkosc zmiennej typu int jest zależna od kompilatora. Czyli po skompilowaniu programu typowo pod Athlona64 zmienne typu int beda mialy 64bity? Dobrze myśle? W takim razie jak zadeklarować zmienna żeby niezależnie od kompilatora miała 32bit? long? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek^ Opublikowano 30 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2003 O ile dobrze pamiętam to int zajmuje 2 bajty więc po skompilowaniu na 64-bitowym procku dalej będzie zajmować 2 bajty. Chyba że sie mylę :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Megabyte Opublikowano 31 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 31 Grudnia 2003 O ile dobrze pamiętam to int zajmuje 2 bajty więc po skompilowaniu na 64-bitowym procku dalej będzie zajmować 2 bajty. Chyba że sie mylę :)Int zajmuje 2 bajty ale tylko po skompilowaniu pod środowisko 16bitowe. Kompilując w Visual C++ albo Builderze pod Win32 int ma 4 bajty. Tak więc analogicznie do tego int pod AMD64 powinien mieć 64bity. Ale nie jestem pewien jak to w rzeczywistości jest bo to zależy od twórców kompilatora. Może jest ktoś na forum kto będzie wiedział więcej na ten temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 31 Grudnia 2003 Zgłoś Opublikowano 31 Grudnia 2003 -m32 -m64 Generate code for a 32-bit or 64-bit environment. The 32-bit environment sets int, long and pointer to 32 bits and generates code that runs on any i386 system. The 64-bit environment sets int to 32 bits and long and pointer to 64 bits and generates code for AMD's x86-64 architecture. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...