Gość Opublikowano 16 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2004 wlasnie mam pytanie moze ktos wie jakie wymagania zdrowotne do posiadania licencji pilota?? bo w prawie lotniczym znalazlem tylko pilot turystyczny, bez względu na kategorię statku powietrznego, którego dotyczy licencja - ukończone 17 lat oraz wykształcenie co najmniej gimnazjalne albo równorzędne,to jest USTAWA z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze. (Dz. U. z dnia 16 sierpnia 2002 r.) Dział V Personel lotniczy Rozdział 1 Kwalifikacje personelu Art 94 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 16 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2004 Nie sądzę, że większe jak na prawo jazdy. Oczywiście są choroby które wykluczą ale na pewno nie trzeba wytrzymywać 10G w wirówce :wink: Skontaktuj się z którymś aeroklubem i tam cię poinformują dokładnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2004 chcialbym sobie zrobic ale mam wade wzroku (na jedno oko gorzej widze u okulisty tylko pierwsze 4 zedy) i niewiem czy mnie to nie dyskwalifikuje (z zawodowej napewno) a swoja droga zawsze chcialem sie przejechac taka wirowka tak do utraty przytomnosci :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
und3r Opublikowano 16 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2004 Eeee... no nie wiem, ale zdaje mi sie, że widziałem kiedyś pilota linii lotniczych w okularach... A tak na chłopski rozum, to dlaczego niby wada wzroku miałaby dyskwalifikować pilota?? Od czego są kontakty (szkła, nie znajomości ;) )? Równie dobrze na prawko mogliby wymagać:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 16 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2004 No nie wiem wzrok jest chyba najważniejszy, ale dowiedz się "u żródła". A wirówka hmm... ciekawe :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
und3r Opublikowano 16 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2004 Ale dlaczego wzrok jest najważniejszy? Przecież zawsze można szkła założyć i luz... IMHO ważniejsze jest kondycja zdrowotna - podatność na zmiany ciśnienia i takie tam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigzzgib Opublikowano 16 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2004 Wymagania zdrowotne takie jak na prawo jazdy+ bardziej szczegółowe badania ucha pod kątem błednika no i ileś tam tysięcy pln tak żeby stykło na 50 h lotów- widziałem kiedyś program o tym w telewizji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2004 niewiem ale okulasta mi powiedzial ze zawodowym pilotem byc niemoge Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
und3r Opublikowano 16 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2004 niewiem ale okulasta mi powiedzial ze zawodowym pilotem byc niemogeCo to znaczy zawodowym? Doskonały wzrok jest na 100% potrzebny pilotowi wojskowemu, ale cywilnemu?? Tego już nie jestem taki pewien... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 16 Lutego 2004 @und3r sa 3 hmm klasy licencji turystczna zawodowa liniowa i nizabardzo wiem czym one sie roznia chyba chodzi o to ze majac licencje turystyczna nie mozna prowadzic dzialalnosci gosp. zwiazanej z przewozem ludzi towarow al liniowa to chyba taka ze mozna latac 747 np w locie @bigzzgib niewiem jak jest na samoloty ale na szybowce to jest ok 600 za teorie (prawo lotnicze nawigacja itd..) i 2000 za lot (niewiem dokladnie ile godzin ale tyle zeby do egzaminu starczylo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 17 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2004 @und3r sa 3 hmm klasy licencji (...) al liniowa to chyba taka ze mozna latac 747 np w locie Tego akurat nie można by robić z prostej przyczyny w Locie nie ma 747 :P co najwyżej 767 :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kejtu Opublikowano 17 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2004 ...Od czego są kontakty... przy 10G moga kuć w oczy :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domik Opublikowano 17 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2004 doskonały wzrok wymagany jest od pilotów wojskowych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czareq Opublikowano 17 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2004 und3r napisał: ...Od czego są kontakty... przy 10G moga kuć w oczy :] Tez prawda ale przy 10 g to przeciętny człowiek traci przytomnosc :roll: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ar2r Opublikowano 17 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2004 chcialbym sobie zrobic ale mam wade wzroku (na jedno oko gorzej widze u okulisty tylko pierwsze 4 zedy) i niewiem czy mnie to nie dyskwalifikuje (z zawodowej napewno) a swoja droga zawsze chcialem sie przejechac taka wirowka tak do utraty przytomnosci :) Kazda wada wzroku cie dyskwalifikuje, niestety :cry: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mongothealien Opublikowano 17 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2004 dowiadywałem się kiedyś o badania na pilota lekkich maszyn: - ogólne badania ( z wrokiem włącznie, jeżeli masz wadę - będzie kiepsko ) - psychotesty ( tutaj również masz kłopot - z jednym słabszym okiem będziesz miał kłopot z ocena odległości ) - sprawnościowe ( spoko ) - to co mnie dyskfalifikuje - obecność stuffu w organiżmie ( potrafia wykryć nawet z przed 2 miesięcy ) ;-) - cena to około 2k :evil: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
und3r Opublikowano 17 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2004 Kazda wada wzroku cie dyskwalifikuje, niestety Nie kumam tego przepisu :roll: Przecież jak latasz sobie awionetką w celach czysto relaksacyjnych to nie występują żadne przeciążenia ani nic :roll: Dlaczego niby nie wolno okularów bądź szkieł nosić wtedy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2004 bo sa turbulecje i inne takie no ale nic zaczne na jakies cwiczenia chodzic moze se poprawi choc tyle zeby ta tablice lepiej widziec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
und3r Opublikowano 17 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2004 bo sa turbulecje i inne takie no ale nic zaczne na jakies cwiczenia chodzic moze se poprawi choc tyle zeby ta tablice lepiej widziecNo bez przesady... Nawet przy bardzo silnej turbulencji ze szkłami nic nie ma prawa Ci sie stać... Nadal nie kumam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 17 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2004 Nie chodzi o szkła, ale o samo widzenie. Pilot musi dostzregać wiele szczegółów już z daleka, oceniać wysokość, być spostrzegawczym, ect, ect... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
und3r Opublikowano 17 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2004 Nie chodzi o szkła, ale o samo widzenie. Pilot musi dostzregać wiele szczegółów już z daleka, oceniać wysokość, być spostrzegawczym, ect, ect...Zaraz, zaraz... Ja rozumiem, że pilot musi dobrze widzieć, ale nie kumam, dlaczego owego dobrego widzenia nie moga mu zapewnić szkła kontaktowe. Co za różnica, czy ktoś ma naturalnie dobry wzrok, czy wspomaga sie kontaktami - efekt taki sam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 17 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2004 Wiesz, tam gdzie trzeba mieć 100% pewności nie można ufać "szkiełkom"(IMHO). Po rostu pilotowanie samolotu jest zbyt poważną sprawą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
und3r Opublikowano 17 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 17 Lutego 2004 Ale co może sie zepsuć w szkłach kontaktowych?! Poza tym, oczy również nie dają 100% pewności - zawsze może wpaść do nich jakiś paproch :P Właściwie to podążając dalej tym tokiem rozumowania, dochodzę do wniosku, że szkła wręcz poprawiają bezpieczeństwo, ponieważ zabezpieczają przed wpadnieciem czegoś do oczu :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
finalcell Opublikowano 18 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2004 szczerze mówiąc nawet z drobną wadą wzroku nie masz wcale szans bynajmniej tak mi sie wydaje. Pilot liniowy to napewno bardzo dobry pilot wojskowy z ogromnym doświadczeniem. Bycie pilotem do jak wiemy porządna kasa nawet bardzo. A jak duża kasa do dużo chętnych więc sie liczą kontakty (nie do oczu 8) ) i predyspozycje a jak są dwie osoby ty i inna zdrowa osoba kogo wezmą nawet jak ma gorsze wyniki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2004 ale mnie intersuje licencja turysztyczna tak zebym mugl sobie w np aeroklubie wynajac samolot i np ORT: ORT: ORT: ORT: ORT: <span style='color: red;'>ORT: wziasc</span> znajomych na przejaszczke no nic poczekam do wakacji(w wakacje 17lat koncze) bede prubowal cos zrobic z tym okiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemol^N Opublikowano 18 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2004 Arnie zacznij od X-Plane.org - bardzo dobry symulator lotu.. Duzo lepszy od MS Flight Simulatora moim zdaniem. Ja wylatalem juz ze 200 godzin i hmm cessna lata sie ciezko wbrew pozorom. W tym symulatorze dowiedzialem sie bardzo ciekawych spraw zwiazanych z samolotami. Mozna sobie pobrac scenerie praktycznie na kazdy kawalek ziemi itp. Lata sie fajnie nad swoja miejscowoscia i porownuje dokladnosc drog glownych z rzeczywistoscia. Uwazam ze latanie jest nieporownywalne do prowadzenia samochodu. Jazda samochodem jest latwa, proste przepisy. Latanie jest dosc skomplikowane naprawde. (nawigacja itp) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2004 tylko dlaczego prawojazdy mozna miec od 18 lat a licencje turystyczna od 17 ;) cesna latalem na MS Flight simulator masz racje trudno jest ale jasli nie zkorygoje tego oka nici z mazen :( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemol^N Opublikowano 19 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2004 Jak chcesz miec licencje to zainteresuj sie szkolami czeskimi. Sa takie licencje do 450KG - okolo 8 tyś złotych za za 42 godziny teorii i 21 godzin latania. Uznawane jest to miedzynarodowym prawem w polsce rowniez. Na ukrainie podobno za 4 tyś mozna juz zrobic:) Co do zdrowia to jest wymagane idealne.. ciezko jest to przeskoczyc. Pozostaja ci chyba motolotnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dalton Opublikowano 19 Lutego 2004 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2004 Hmm jak ja robiłem kurs skoków spadochronowych musiałem robic badania w przychodni dla sportowców pamietam tylko ze było sporo lekarzy do przejscia miedzy innymi laryngolog, okulista, dentysta, neurolog, ortopeda, badania ekg i jeszcze cos ale juz nie pamietam i jak dobrze pamietam to piloci tzn przyszli piloci co uczyli sie na szybowcach tez przechodzili identyczne badania ino ze wiecej $ płacili za kurs . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...