Skocz do zawartości
Gość

Licencja pilota

Rekomendowane odpowiedzi

wlasnie mam pytanie moze ktos wie jakie wymagania zdrowotne do posiadania licencji pilota?? bo w prawie lotniczym znalazlem tylko

pilot turystyczny, bez względu na kategorię statku powietrznego, którego dotyczy licencja - ukończone 17 lat oraz wykształcenie co najmniej gimnazjalne albo równorzędne,

to jest USTAWA z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze. (Dz. U. z dnia 16 sierpnia 2002 r.) Dział V Personel lotniczy Rozdział 1 Kwalifikacje personelu Art 94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chcialbym sobie zrobic ale mam wade wzroku (na jedno oko gorzej widze u okulisty tylko pierwsze 4 zedy) i niewiem czy mnie to nie dyskwalifikuje (z zawodowej napewno) a swoja droga zawsze chcialem sie przejechac taka wirowka tak do utraty przytomnosci :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eeee... no nie wiem, ale zdaje mi sie, że widziałem kiedyś pilota linii lotniczych w okularach... A tak na chłopski rozum, to dlaczego niby wada wzroku miałaby dyskwalifikować pilota?? Od czego są kontakty (szkła, nie znajomości ;) )? Równie dobrze na prawko mogliby wymagać:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niewiem ale okulasta mi powiedzial ze zawodowym pilotem byc niemoge

Co to znaczy zawodowym? Doskonały wzrok jest na 100% potrzebny pilotowi wojskowemu, ale cywilnemu?? Tego już nie jestem taki pewien...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@und3r sa 3 hmm klasy licencji

turystczna

zawodowa

liniowa

i nizabardzo wiem czym one sie roznia chyba chodzi o to ze majac licencje turystyczna nie mozna prowadzic dzialalnosci gosp. zwiazanej z przewozem ludzi towarow al liniowa to chyba taka ze mozna latac 747 np w locie

@bigzzgib niewiem jak jest na samoloty ale na szybowce to jest ok 600 za teorie (prawo lotnicze nawigacja itd..) i 2000 za lot (niewiem dokladnie ile godzin ale tyle zeby do egzaminu starczylo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chcialbym sobie zrobic ale mam wade wzroku (na jedno oko gorzej widze u okulisty tylko pierwsze 4 zedy) i niewiem czy mnie to nie dyskwalifikuje (z zawodowej napewno) a swoja droga zawsze chcialem sie przejechac taka wirowka tak do utraty przytomnosci :)

Kazda wada wzroku cie dyskwalifikuje, niestety :cry:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dowiadywałem się kiedyś o badania na pilota lekkich maszyn:

- ogólne badania ( z wrokiem włącznie, jeżeli masz wadę - będzie kiepsko )

- psychotesty ( tutaj również masz kłopot - z jednym słabszym okiem będziesz miał kłopot z ocena odległości )

- sprawnościowe ( spoko )

- to co mnie dyskfalifikuje - obecność stuffu w organiżmie ( potrafia wykryć nawet z przed 2 miesięcy ) ;-)

- cena to około 2k :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kazda wada wzroku cie dyskwalifikuje, niestety

Nie kumam tego przepisu :roll:

Przecież jak latasz sobie awionetką w celach czysto relaksacyjnych to nie występują żadne przeciążenia ani nic :roll: Dlaczego niby nie wolno okularów bądź szkieł nosić wtedy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo sa turbulecje i inne takie no ale nic zaczne na jakies cwiczenia chodzic moze se poprawi choc tyle zeby ta tablice lepiej widziec

No bez przesady... Nawet przy bardzo silnej turbulencji ze szkłami nic nie ma prawa Ci sie stać... Nadal nie kumam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o szkła, ale o samo widzenie. Pilot musi dostzregać wiele szczegółów już z daleka, oceniać wysokość, być spostrzegawczym, ect, ect...

Zaraz, zaraz... Ja rozumiem, że pilot musi dobrze widzieć, ale nie kumam, dlaczego owego dobrego widzenia nie moga mu zapewnić szkła kontaktowe. Co za różnica, czy ktoś ma naturalnie dobry wzrok, czy wspomaga sie kontaktami - efekt taki sam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co może sie zepsuć w szkłach kontaktowych?! Poza tym, oczy również nie dają 100% pewności - zawsze może wpaść do nich jakiś paproch :P Właściwie to podążając dalej tym tokiem rozumowania, dochodzę do wniosku, że szkła wręcz poprawiają bezpieczeństwo, ponieważ zabezpieczają przed wpadnieciem czegoś do oczu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc nawet z drobną wadą wzroku nie masz wcale szans bynajmniej tak mi sie wydaje. Pilot liniowy to napewno bardzo dobry pilot wojskowy z ogromnym doświadczeniem. Bycie pilotem do jak wiemy porządna kasa nawet bardzo. A jak duża kasa do dużo chętnych więc sie liczą kontakty (nie do oczu 8) ) i predyspozycje a jak są dwie osoby ty i inna zdrowa osoba kogo wezmą nawet jak ma gorsze wyniki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale mnie intersuje licencja turysztyczna tak zebym mugl sobie w np aeroklubie wynajac samolot i np ORT: ORT: ORT: ORT: ORT: <span style='color: red;'>ORT: wziasc</span> znajomych na przejaszczke no nic poczekam do wakacji(w wakacje 17lat koncze) bede prubowal cos zrobic z tym okiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arnie zacznij od X-Plane.org - bardzo dobry symulator lotu.. Duzo lepszy od MS Flight Simulatora moim zdaniem. Ja wylatalem juz ze 200 godzin i hmm cessna lata sie ciezko wbrew pozorom.

W tym symulatorze dowiedzialem sie bardzo ciekawych spraw zwiazanych z samolotami. Mozna sobie pobrac scenerie praktycznie na kazdy kawalek ziemi itp. Lata sie fajnie nad swoja miejscowoscia i porownuje dokladnosc drog glownych z rzeczywistoscia.

 

Uwazam ze latanie jest nieporownywalne do prowadzenia samochodu. Jazda samochodem jest latwa, proste przepisy. Latanie jest dosc skomplikowane naprawde. (nawigacja itp)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko dlaczego prawojazdy mozna miec od 18 lat a licencje turystyczna od 17 ;) cesna latalem na MS Flight simulator masz racje trudno jest ale jasli nie zkorygoje tego oka nici z mazen :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz miec licencje to zainteresuj sie szkolami czeskimi. Sa takie licencje do 450KG - okolo 8 tyś złotych za za 42 godziny teorii i 21 godzin latania. Uznawane jest to miedzynarodowym prawem w polsce rowniez. Na ukrainie podobno za 4 tyś mozna juz zrobic:)

Co do zdrowia to jest wymagane idealne.. ciezko jest to przeskoczyc. Pozostaja ci chyba motolotnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm jak ja robiłem kurs skoków spadochronowych musiałem robic badania w przychodni dla sportowców pamietam tylko ze było sporo lekarzy do przejscia miedzy innymi laryngolog, okulista, dentysta, neurolog, ortopeda, badania ekg i jeszcze cos ale juz nie pamietam i jak dobrze pamietam to piloci tzn przyszli piloci co uczyli sie na szybowcach tez przechodzili identyczne badania ino ze wiecej $ płacili za kurs .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...