Skocz do zawartości
skorup

jak sprawdzić ilość FPS?

Rekomendowane odpowiedzi

Jak odczytać ilosć klatek generowanych przez karte.

Chce napisać program w stylu 3DMARK'a w C++, który będzie wyswietlał jakąś animacje i bedzie pokazywał FPS.

Jaką funkcją lub jaką wstawke asemblerowa można do tego użyć.

Jeszcze jak odczytać model kafty graficznej, oraz maksymalną rozdzielczość z jaką może pracować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak odczytać ilosć klatek generowanych przez karte.

Chce napisać program w stylu 3DMARK'a w C++, który będzie wyswietlał jakąś animacje i bedzie pokazywał FPS.

Jaką funkcją lub jaką wstawke asemblerowa można do tego użyć.

Jeszcze jak odczytać model kafty graficznej, oraz maksymalną rozdzielczość z jaką może pracować.

Hmmm... "coś w rodzaju 3DMarka" i nie wiesz jak się fps mierzy ;)? No nic, jak masz prockę renderującą scenę, to walisz tam timeGetTime() (odradzam używania timerów do tego, bo są niedokładne) i liczysz ile się razy wywołało w ciągu jakiegoś czasu. timeGetTime() zwraca czas od uruchomienia windy w milisekundach, więc trzeba podzielić przez 1000. Masz tu fragment z mojego programiku, uaktualnia fps co 0.5 sek, bo jak będziesz to robił co ramkę, to sieczka z tekstu będzie. Wstaw sobie, pozamieniaj zmienne i już.

void Render(){   ......   statystyka.ak_czas = timeGetTime();  statystyka.fps = (float) statystyka.fps_licznik / ((statystyka.ak_czas - statystyka.cz_start)/1000.);  statystyka.fps_licznik++;  if(timeGetTime() - statystyka.cz_start > 500)  {   statystyka.cz_start = timeGetTime();   statystyka.fps_licznik=0;   sprintf(info, "%.2f fps", statystyka.fps);  }    .........}

na początek daj:

#include <mmsystem.h>#pragma comment(lib, "winmm.lib")

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...