Skocz do zawartości
Ghazi

Smarowanie / oliwienie pompy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Ponieważ nie operuje fachowym nazewnictwem, bede sie porszuał raczej w obrazowym opisywaniu sprawy ;]

 

Kupiłem uzywanego L30. Lekko buczy dletego postanowiłem go rozebrac. Os na ktorej osadzony jest magnes i rinik (tak to sie zwie?) przydałoby sie naoliwic. Teraz pytanie - lepiej użyc do tego srodka płynnego (mozliwe ze "pleci" razem z woda przy odpalaniu?) Zwie się to "Olej uniwersalny Presoll"

 

Czy moze lepij uzyc gęstego smaru - takiego jak np. do zawiasów? (zielone i obleśne :P)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przesmarować łożyska i tylko łożyska. Zapodać rozsądną ilość by nie syfiło po bokach.

Chyba, że są ślizgowe tak zwane samo smary (wykonane z brązu czy jakoś z czegoś podobnego ;)) tu walczymy z luzem.

Tobrze sprawdzić czy luzu nie ma bo też może być to przyczyną głośnej pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to masz ślizgowe samo smarujące popewnym okresie się wycierają i łapią luz (malina bluszcz dziewczyna ;)), smarowanie gęstrzym smatem likwiduje go na pewien okres. Tak na chłopski rozum se kombinuję.

Jak by nie patrzeć jak dostaniesz fangę to gała rośnie a jak coś się kręci muszą być łożyska (nie koniecznie klasyczne) ;)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to masz ślizgowe samo smarujące popewnym okresie się wycierają i łapią luz (malina bluszcz dziewczyna ;)), smarowanie gęstrzym smatem likwiduje go na pewien okres. Tak na chłopski rozum se kombinuję.

Jak by nie patrzeć jak dostaniesz fangę to gała rośnie a jak coś się kręci muszą być łożyska (nie koniecznie klasyczne) ;)

Pozdrawiam

Mi się łożyska zawsze kojarzą z tymi kulkowymi wiec się zacząłem zastanawiać co mam smarować :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować specjalnym olejkiem do smarowania małych łożys, takie jak występują w turbinach silnikowych, z tego co wiem to wytrzymują temp do 1500st C i co najważniejsze nie łączą się z wodą czy innymi płynami, zalegają na danej części i żadne mokre licho ich nieweźmie, a pytaj się w firmach regenrujących bądz sprzedających turbiny, sklepy typu Carman podobne olej na miejscu, cena około 70-100zł za flakonik 5ml.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...