Kazik70 Opublikowano 6 Lipca 2004 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2004 Pewnie już było, ale co tam :roll: Nie wiem jak się pozbyć patyny z wnętrza nagrzewnicy i bloku. wydaje mi się że jestem w dośc komfortowej sytuacji. Rura w nagrzewnicy którą płynie woda jest jedna na całej długości i szerokości nagrzewnicy, nie ma żadnych kolanek, łączeń i tego podobnych. Blok wodny nie jest lutowany ani klejony a spawany mosiądzem. Więc chyba mógł bym użyć jakiś kwasów. Tylko czy to ma sens. I jak już to jakich? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukas20 Opublikowano 7 Lipca 2004 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2004 Jesli zerwiesz obecna warstwe to i tak za jakis czas pojawi sie nowa. Wlasnie po to sa inhibitory korozji tlenowej, zeby nie bylo takiego problemu. Poszukaj plynow do czyszczenia CO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik70 Opublikowano 8 Lipca 2004 Zgłoś Opublikowano 8 Lipca 2004 Czy taki płyn usunie tą patyne, czy tylko zapobiega jej powstawaniu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukas20 Opublikowano 8 Lipca 2004 Zgłoś Opublikowano 8 Lipca 2004 Inhibitor zapobiega. Do czesciowego zerwania patyny musisz uzyc plynow do czyszczenia CO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Lipca 2004 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2004 na poczatek sproboj ketchupem ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cinek_sz Opublikowano 11 Lipca 2004 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2004 czy patyna mocno ogranicza oddawanie ciepła?? koniecznie trzeba ją usuwać!? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik70 Opublikowano 12 Lipca 2004 Zgłoś Opublikowano 12 Lipca 2004 Dobre pytanie, też chciałbym wiedzieć. Więc jak bardzo spada oddawanie ciepła przez miedź która jest pokryta patyną????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paranoiq Opublikowano 15 Lipca 2004 Zgłoś Opublikowano 15 Lipca 2004 wlasnie, jak to jest? czym usunac patyne gdy sie juz pojawila (i wewn i na zewn)? i jak mozna zapobiec/spowolnic pojawienie sie jej na nagrzewnicy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gizmoss Opublikowano 16 Lipca 2004 Zgłoś Opublikowano 16 Lipca 2004 hmm... troche z innej beczki.... Nie wiem czemu wiekszosc jako chlodziwa uzywa wode destylowana. Ja osobiscie polecam najzwyklejszy plyn do chlodnic samochodowych ma on o wiele leprza charakterystyke oddawania ciepla niz woda dystylowana a poza tym nie osiadaja sie zadne swinstwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakac Opublikowano 16 Lipca 2004 Zgłoś Opublikowano 16 Lipca 2004 najlepiej kwaskiem cytrynowym :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas666 Opublikowano 16 Lipca 2004 Zgłoś Opublikowano 16 Lipca 2004 sprobujcie octem :> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paranoiq Opublikowano 16 Lipca 2004 Zgłoś Opublikowano 16 Lipca 2004 no dobra, a jak zapobiec? czy pomalowac np cienka warstwa bezbarwnego lakieru?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMAHAWK_ Opublikowano 16 Lipca 2004 Zgłoś Opublikowano 16 Lipca 2004 hmm... troche z innej beczki.... Nie wiem czemu wiekszosc jako chlodziwa uzywa wode destylowana. Ja osobiscie polecam najzwyklejszy plyn do chlodnic samochodowych ma on o wiele leprza charakterystyke oddawania ciepla niz woda dystylowana a poza tym nie osiadaja sie zadne swinstwa.nieprawda, w tych płynach jest używany glikol etylenowy (czyli poczęści alkohol a alkohol ma mniejszą pojemność cieplną), poza tym ten płyn ma taką gęstość że z pompki eheim 1200 l/h zostało by Ci 10 l/h, trzeba by było użyć pompki tłokowej, pozatym żadko kiedy się używa roztworu 100% w samochodach, to ma tylko obniżać temperaturę krzepnięcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...