radek_marko Opublikowano 10 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2003 Jakie zawory można (trzeba) stosoawć do odcinania układu? Jak je rozmieścić. W tej chwili wiem, że trzeba 1 na stronę wysokiego ciśnienia (najlepiej tuż przed parownikiem) i jednen na stronę ssącą (najlepiej zaraz po wyśćiu z parownika). W ten sposób będzie możliwa wymiana różnych parowników. Gdzie ewentulanie jeszcze coś takiego montować? Czy zawony kulowe stosowane w instalacjach gazowych się nadają? Jak nie, to jakich szukać ... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_marko Opublikowano 10 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2003 Wrzucam zdjęcia .... Chłodziarka story - prolog .... To wygląd chłodziarki ... To cały zestaw chłodzący przed ... A tak po wymontowaniu ... No może nie całkiem ... na SKRAPLACZ jest jeszcze śmigiełko ... wymontowane ... ale mam je w zestawie. Dziś zajmę się czyszczeniem i pstrykaniem kolejnych fotek. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_marko Opublikowano 10 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2003 List od BERKUTA ... cytuję: Witam, Hello Gdybyś mógł mi słówko zrzec co sądzisz o tym ... jako o kandydacie na FC. Kompresor jest firmy TOYOTA (jak dla mnie szok) a czemu, toyota robi kompresory, najfajniejsze jej modele sa takie co maja wielkosc zasilacza ATX i nadaja sie do mikro fc... jest w tym FILTR odrazu mozesz go wymienic gdyz jest zapewne zawilgocony chłodnica i kilka innych elementów. nie to ze sie przyczepiem ale to jest skraplacz ;] Te kilka innych elementow to min. rozdzielacze ;] Wszystko to działa na 380V(co do ilości woltów to nie pamiętam - trójfazówka) lub 220 V. to to bedzie dosc problematyczny kompresor do fc, bardziej kraktyczne sa takie na 220V Dokładne zdjęcia wyślę innym razem. nie trzeba, udostepnij te zdjecia oraz te ktore zrobisz po wyczyszczeniu wszystkiego na forum koniecznie Teraz mam pytania. Czym jest druga CZARNA BAŃKA ?? 2 czarna banka to akumulator cieczy- w bardzo wysokowydajnych urzadzeniach gdzie sa bardzo mocne kompresory potrzeba takich rzeczy by przeplyw freonu do kapilary byl staly Za kapilarą przed rozprężaniem jest wmontowany ... no właśnie nie wiem co .. od strony kapilary sziedzi tam filtr siatkowy - na zdjęciach to coś jest wewnątrz chłodziarki - takie z białą plastikową końcówką. nie ma na zdjeciach, nie wiem oco moze chodzic... Układ fabrycznie działał na czynniku R12 - ale przy demontarzu chyba cały uleciał. nie zebym byl sadysta- butla R22 (wielokrotnie lepszego czynnika dla nas) kosztuje 200zl ;] Jak możesz to napisz co o tym sądzisz, jak coś mam cyfraka i mogę wysłać zdjęcia. No skroce wszystko: jako direct die zabardzo sie to nie nadaje chyba ze zrobisz autokaskade.... zapewne niewiele ci to mowi ;[ Po prostu masz tam kompresor tak duzej mocy ze nie nadaje sie zbytnio do chlodzenia nim bezposrednio procesora- mozesz ewentualnie jeszcze 1 rzecz zrobic- bardzo zrecznie uklad zlozyc i silnie niedotankowac (uklad bylby zlozony bez akumulatora i z mniejszym skraplaczem) tak by bylo dosc freonu by stale splywal do kapilary ale zeby bylo bardzo wysokie podcisnienie w parowniku- -60C na R22 jest mozliwe przy obciazeniu z tak poteznym kompresorem jak widze... Gdybym ja go dopadl bym zlozyl z niego 1 czesc kaskady i zasilane byloby R22 a na 2 stopien uzylbym mojego starego kompresora i mialbym -110C full load z ok. 200W obciazonkiem ;] To co z tego zlozysz zalezy od tego ile mozesz zainwestowac... Licz si z tym ze by zmontowac cos naprawde poteznego beda wydatki rzedu 1200zl, a zal byloby marnowac kompresor do slabo zlozonego ukladu :((( pozdro, berkut Może pokrótce skrobinjcie mi czym jest ta autokaskada? Tak pomyślałem, że przydałyby się jakieś manometry ... tylko nie wiem jaki zakres ciśnień powinny one pokazywać ... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaF Opublikowano 10 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2003 radek podstawowe pytnaie ten kompresor jest 1 czy 3 fazowy ?? bo do takiej chodziarki mogli dac 3 fazowy i wtedy bedziesz musial sobie zalatwic cos na 220 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_marko Opublikowano 10 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2003 Sprzet jest 3 lub 1 fazowy. Używany był jako 1 fazowy !!! Wtyczka "zwykła" na 220V. Tylko ważne było na którym bolcu jest FAZA (nie wiem czemu). Działało to przez kilka ładnych lat i przed odłączeniem było 100% sprawne. Zerknę do skrzynki podłączeniowej .. może wtedy coś więciej będę wiedział. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 10 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2003 Autokaskada to takie cos: bierzesz 2 freonu np. R22 (temp wrzenia -40C) i R170 (etan, tem. wrzenia -90C) i ladujesz nimi system ktory jest troszke inaczej niz zwykle zbudowany: w "glownym" skraplaczu skrapla sie tylko R22 i nastepnie plynie do rozdzielacza ktory oddziela plynny R22 od wciaz gazowego R170... nastepnie r22 plynie przez TZR'a i chlodzi skraplacz dla etanu- etan przy ok. -10C ma wlasciwosci takie jak R22 przy 30C wiec przy tamtym cisnieniu sie skrapla i skroplony etan plynie rurka kapilarna do parownika na procesorze i potem w drodze powrotnej do kompresora znowu sie mieszaja i plyna sobie jeszcze raz... Jest to BARDZO ciezkie do zrobienia ale za pomoca 1 kompresora ma sie cala kaskade i -90C zdecydowanie latwiej dla ciebie zrobic po prostu system ktory bedzie bardzo zrecznie zbudowany (bardzo zoptymalizowany przeplyw freonu) i uzyc stosunkowo maly skraplacz ktory bedzie bardzo dokladnie ustawiony tak ze mozna napelnic uklad minimaklna iloscia freonu by cisnienie w parowniku przy tak poteznym kompresorze bylo bardzo niskie i w ten sposob obnizyc temp. wrzenia freonu- do tego doszloby bardzo brutalny subcooling na kapilarze i inne takie smieszne rzeczy ;] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_marko Opublikowano 10 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2003 Berkut, czy to znaczy, że za duży skraplacz to też problem ?? Co znaczy, że jak napełnię układ zbyt duża ilością freonu to nie uzyskam zadowalającego efektu ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_marko Opublikowano 10 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2003 Możesz dokładniej wyjaśnić o co chodzi ... do tego doszloby bardzo brutalny subcooling na kapilarze i inne takie smieszne rzeczy ;]Tak .. ale to znaczy, że z mojego układu zostanie tylko kompresor, a skraplacz i pojemnik przed kapilarą pójdą won .... Poza tym, czy istnieją elastyczne przewody zastępujące kapilarę ?? Jaka powinna być długość i średnica kapilary? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rastak Opublikowano 10 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2003 Postanowilem wytargac troche rzeczy z piwnicy narazie zdjecie rurki i filtra (dyskietka jako jednostka miary :) ) i mam pytanko: czy ta rurka sie nada do zrobienia parownika? :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 10 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2003 z tam tej rurki na upartego mozesz zrobic sobie parownik... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaF Opublikowano 10 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2003 troche mala widzialem ostatnio rure o srednicy ok 50-60mm z tego to niezly byl by parownik :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_marko Opublikowano 10 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2003 Tia .. no to są zdjęcia ... http://www.antyksklep.com.pl/FC/ NIektóre są sporawe ... Nie wiem czemu, ale źle podałem producenta kompresora - KOMPRESOR JEST FIRMY SANYO ... Sorka za pomyłkę... aż mi głupio. Ma moc 400W :D oraz mieści (znamionowo) 850cm3 czynnika r12. Na skraplaczu jest powielona informacja o mocy 400W. A teraz pytania: Zgaduję, że to jest parownik ... dalej szła rurka ssąca .... Czy mam rację ?? Da się to wykorzyścić ?? Ponawiam też pytania o zawory - czy gazowe będą cool ?? Jakie ciśnienie panuje w układzie po stronie wysokiego/niskiego ciśnienia. Widziałem manometry do 0-20bar. Koleś w sklpie powiedział, że optymalny zakres pracy to do 3/4 zakresu manometru ... więc nie wiem. Czekam na info. Dziś się dowiedziałem strasznej rzeczy. Do czwartku mam szlaban na FC. We czawrtek walczę o mgr inż. przed nazwiskiem, życzcie mi szczęścia ... Macie może pomysł na jakiś najprostszy parownik ?? Czy są ELASTYCZNE przewody zamiast kapilary, czy tylko zamiast ssącego?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_marko Opublikowano 10 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2003 UPS ... to mi się przycisnęło ... Sorka za powrótrzone posty ... :oops: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 10 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2003 juz to naprawilem, gdy tylko napisze wypracowanie w polaka powiem to co widze ;] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaF Opublikowano 10 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2003 to cos to nie parownik tylko zawor ktory zastepuje rurke kapilarna tylko z tym ze mozesz to regulowac Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 10 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2003 To cos to AZR- nie masz kapilary tylko to zmyslne urzadzonko ;] Jest to zawor ktorym mozesz recznie sterowac przeplyw freonu w ukladzie, tj. odkrecajac dysze zwiekszasz ilosc ciepla ktore moze przepompowac kompresor (az do pewnego momentu oczywiscie) a zakrecajac ograniczasz mozliwosc przeplywu freonu zmniejszajac ilosc ciepla ktore moze pobrac ale jednoczesnie zmniejszajac temp. To co nazwales rurka ssaca bylo tak naprawde parownikiem ;] Teraz powinienes zrobic nastepujace rzeczy z ukladem: wyczyscic AZR'a dokladnie alkoholem (nie przeplukiwywac tylko z wierzchy wyczyscic) i wsadzic narazie do szczelnej torebki ;] Nastepnie odczepic skraplacz od reszty ukladu, zaslepic czyms rurki oraz bardzo porzadnie go wyczyscic zwyklym szlaufem (bron boze wysokocisnieniowe myjki) i woda z mydlem. Nastepnie odlaczyc kompresor od calej elektroniki zaslepic otworki w nim i takze sam kompresor dokladnie wyczyscic i jak sa miejsca z rdza dokladnie wyszlifowac i pomalowac ;] Akumulator cieczy raczej nie bedzie ci potrzebny (zalezy co chcesz zrobic) wiec moesz go wyczyscic i schowac do pudelka (pamietajac o zaslepieniu rurek) Nastepnie powiedz mi co chcesz zrobic z ukladem a powiem ci w co musisz zaopatrzyc sie. Odrazu moge ci powiedziec ze bedzie ci potrzebna kielicharka+roztlaczarka do rur, zestaw manometrow i zaworow serwisowych oraz miedziane rurki 6mm oraz 12mm (chyba ze masz dostep do takich przewodow elastycznych). Przydatna okazala by sie rowniez butla z R22 ;] Osobiscie proponuje ci zrobic chlodziarke do cieczy i chlodzic ciecza o temp. np. -35C - w innym wypadku marnowal bys chyba moc agregatu chyba ze zrobisz autokaskade... Mozesz takze wykonac to co ci powiedzialem z tym mniejszym skraplaczem i bardzo wysokim podcisnieniem w parowniku... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_marko Opublikowano 11 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2003 Hmmm.... Sprawa wygląda tak - w chwili obecnej nie mam sprecyzowanych planów co do konkretnego rodzaju FC. Chciałbym wykorzystać w pełni moc tego układu. Jak na razie nie mam też dostępu do innego skraplacza. Co się zaś tyczy cłodzenia cieczy to no problem - mam WC (samodziełka), ale raczej jestem skłonny iść w stronę "pure FC" bez dodatkowego układu chłodzenia cieczy. W sobotę skoczę do człowieka, który kiedyś zajmował się naprawą sprzętu chłodniczego (między innymi serwisował tą chłodziarkę). Dowiem się jak jest z dostępnością wężyków i czynników chłodzących. Jak rozumiem na start potrzbny mi byłby R22 a dodatkowo oktan (R1??). Co do sprzętu do kielichowania rur - to co to za ustrojstwo (jak wygląda, bo co robi to wiem) i jaki jest mniej więcej koszt takiej zabawki? Co do manometrów - powiedzcie mi w końcu jakie jest ciśnienie po stronie wysokiego ciśnienie a jekie po stronie niskiego - muszę wiedzieć jakie manometry szukać. Co do wężyków - ciśnienie będę znał jak mi napiszecie (albo sam znajdę), ale jaka średnica - Berkut napisał, że potrzebne mi będą rurki 6 i 12 mm (średnica wew, czy zewn? Bo plan jest taki, żeby agregat z parownikiem był połączony elastycznymi wężami. Teraz tak ... skoro w tym układzie nie ma kapilary - to jak powinna ona wyglądać (wiem długa cienka rurka - tylko jak długa i jak cienka)? Teraz jeszcze wrócę do zaworów ... CZY KULOWE ZAWORY GAZOWE WYSTARCZĄ ?? Nie wiem czy one mają kielichowe zakończenia. A jak nie to jakich zaworów szukać. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_marko Opublikowano 11 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2003 A i jeszcze jedno obecny plan mam taki: 1. Czyszczenie, malowanie i zewnętrzna konsrewacja sprzętu. 2. Zdobycie i zamocowanie zaworów i monometrów. 3. Usunięcie dodatkowego zbiornika (akumulatora). 4. Budowa własnego parownika. 5. Napełnienie układu gazem z zapalniczek. 6. Ewentualne napełnienie układu R22. W międzyczasie zapoznanie się z Berkutową koncepcją obiegu kaskadowego - ewentualna realizacja. Berkut - napisz mi dokladniej jak niby maiłoby to być zrealizowane? Moje pojęcie jak na razie jest takie. Czynnikiem chłodzącym jest Mieszanina butan-oktan. Zaczynając od wyjścia z parownika. Czynnik chłodzący wpada do skraplacza stopia1 tam z rozprężonego gazu wytrąca się butan. I tu piersza zagadka jak dla mnie - jak oddzielić frkację lotną od cieczy? Jedyne co mi przychodzi do głowy to pojemnik mniej więcej taki (ASCII art :lol: ): tu wyssysam oktan (postać lota - z zasady lżejsza płynnej) .....................__|__ ................... |........| PAROWNIK =|........| ....................|........| ................... ------- .......................| a tu butan (ciecz) Oba końce separatora podłączone są do dwu kompresorów(albo kompresora do butanu i pompy do oktanu). Po sprężeniu butan trafia do parownika. Parowk podłączony jest do układu z oktanem. Zakładając, że rozprężający się butan jest w stanie schłodzić oktan do temp conajmniej -10C, to na wyjściu otrzymujemy skroplony oktan i rozprężony butan. Butan wędruje znów do skraplacza. Po wyjściu ze skraplacza oba czynniki łączą się i trafiają jako mieszanina do głównego kompresora, który tłoczy je do głównego parownika. Hmmm ... Takie są moje rozważania ... Dobrze myślę Berkut?? Sporo roboty i ogromne wyzwanie - a je niestety nie mam jeszcze takiego doświadczenia jak wy. Myślę, że najpierw zbuduję FC oparte na gazie od zapalniczek. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_marko Opublikowano 11 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2003 Berkut piszesz o R170 (etan) ... ja w moim wywodzie napisałem OKTAN ... nie wiem czmu mi to do głowy przyszło ... ale do czwartku jestem w stanie zamroczenia umysłowego - także wybaczcie mi jak jakieś bzdury będę wypisywał. A tak swoją drogą moja pomyłka zmusiła mnie do chwili zastanowania i przpomnienia tablicy węglowodorów: metan, etan, propan, butan, pentan, heksan, septan(zgaduję??), oktan, nonan, dekan(??).... Uświadomiłem sobie jaką gafę strzeliłem, jeśli się nie mylę oktan nie jest już nawet gazem tylko cieczą (jeszcze raz, przepraszam). Tu uśmiech i prośba do moderatora - Czy nie dałoby się zamienić w moim poprzednim wpisie oktanu na etan ?? Obserwując zależność - niższy węglowodór - niższa temp. parowania, na METANIE dało by się zejść jeszcze niżej z temp. Ale ... no właśnie czy te substancjie nie są silnie wybuchowe? Dobra trza się dokształcić - poszukami conieco o metanie i etanie (przede wszystkim temp. wrzenia). I jeszcze inna rzecz ... tym razem powtórka z fizyki. Temperatura wrzenia obniża się wraz z ciśnieniem. Kiedyś widziałem doświadczenie pokazujące jak woda o temp. 10C się gotuje(wrze)!! w bardzo niskim ciśnieniu. Idę się dokształcać .... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_marko Opublikowano 11 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2003 No to jestem z powrotem .... Się conieco dokształciłem w kwestii węglowodorów. Wiem już że metan byłby super coolerkiem gdyby nie fakt, że jego punkt krytyczny .... Critical point Critical temperature : -82.7 °C Critical pressure : 45.96 bar Temperatura i ciśnienie krytyczne są najwyższą granicą wyznaczającą możliwości skroplenia gazu. Powyżej temperatuty krytycznej, chcociby nie wiem jakie ciśnienie przykłdadać, to nia da się skroplić tego gazu. A ciśnienie krytyczne, to ciśnienie, jakie należy przyłożyć aby skroplić gaz o temperaturze krytycznej. Chyba jasne. Opis: http://www.airliquide.com/en/business/prod...RD25=77&RD26=78 Teoretycznie można by użyć KASKADY i bla bla bla (NIEREALNE). Dla ciekawostki dodam tylko, że Boiling point (temp. parowania)(1.013 bar) : -161.6 °C (ale byłaby jazda). A spoglądając realnie na ETAN (nie OKTAN!!!) to wszystko wygląda różowo ... Punkt krytyczny: Critical point Critical temperature : 32.2 °C Critical pressure : 48.839 bar Dokładniejsze dane http://www.airliquide.com/en/business/prod...RD25=77&RD26=78 Temperatura w miarę (gorzej w czasie upałów), ale ciśnienie dość wysokie. Niemniej jednak przy obniżeniu temperatury gazu można go skroplić przy użyciu niższego ciśnienia. Temp wrzenia: Boiling point (1.013 bar) : -88.7 °C. No to ja już myślę skąd tu go wykąbinować ... Jeszcze tylko rzut oka na propan: Critical point Critical temperature : 96.6 °C Critical pressure : 42.5 bar Boiling point (1.013 bar) : -42.1 °C Jak dla mnie super ... http://www.airliquide.com/en/business/prod...RD25=77&RD26=78 A teraz pora się dokształcić z możliwości kompresorów ... Berkut, albo ktokolwiek inny - powiedcie jakie CIŚNIENIE/PODCIŚNIENIE WYTWARZA STANDARDOWY KOMPRESOR .... Co oznacza moc KOMPRESORA i jak moc 400W przekłada się na ciśnienia? Jaki są związki między wartościami opisującymi kompresor. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 11 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 11 Marca 2003 Jestem troche z<span style="color:red;">[ciach!]</span>y po szkole ale napisze ci wszystko ;] Standartowo kompresor nawet slaby jest w stanie cisnienie ok. 25-40bar wytworzyc ale tu nie oto chodzi... Liczy sie to ile w stanie jest on przepompowac i przy jakiej roznicy cisnien... Moj kompresor jest w stanie przepompowac tyle freonu by parownik przy 200W obciazeniu mial -45C na R22 (wiec jest male podcisnienie ze wzgledu na fakt iz ten freon wrze przy -40C). Kompresory sa robione pod rozne freonu- i tak: ten pod r12/r22 prawie sie nie roznia (bardzo podobne cisnienia skraplania chodz r22 wieksze)- cisnienie po stronie wysokiej u mnie wynosilo ok. 10bar z wlaczonym wentylatorem na skraplaczu. Po stronie niskiego cisnienia mam w granicach 0bar (cisnienie atmosferyczne) lub lekko na minusie. Minimalne cisnienie jakie zrobi np. moj kompresor to -28" ale to zakladajac ze nie musi wytwrzac cisnienia. Dodam ze -29.92" to proznia ktora da sie osiagnac na ziemi... Normlany kompresor bedzie jako tako pracowal i przy 15bar na stronie wysokiego cisnienia ale.... to juz jest blisko jego max w zwiazku z tym dla nas ogranicznikiem sa maxymalne cisnienia... dlatego max to R290, R22, R404A, R502 dla nas....nie dasz rady uzywac etanu... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_marko Opublikowano 12 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 12 Marca 2003 :? Standartowo kompresor nawet slaby jest w stanie cisnienie ok. 25-40bar wytworzyc ale tu nie oto chodzi... No to skoro da się dojść do 40bar na nędznym, to może na lepszym da się dojść do 50bar i skropić etan? To w końcu nie wiem jaki manometr mam kupić - Czy taki do 20bar wystarczy? Czy lepiej do 60bar? I czy zawory gazowe się nadają? Wczoraj byłem w sklepie z armaturą i mi powiedzieli, że gaz w instalacji ma do 3bar, ale nie wiedzą do jakich ciśnień wytrzymują te zawory. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_marko Opublikowano 12 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 12 Marca 2003 Jutro wskoczę do sklepu z metalami kolorowymi. Na parownik chcę chapnąć rurkę 45-50mm, podstawa i wieczko to odpowiednio prostokąt 50x50mm, kółko (fi takie jak rurki) oba o grubości 5-10mm (zależy co znajdę). Wyskokość parownika szacuję na max 100mm (10cm). A teraz najważniejsze - co do kapilary. Bo zupełnie nie mam pojęcia czego mam szukać. Czy np. 20-30cm rurki fi(wewn.) 1mm będzie OK? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 12 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 12 Marca 2003 Ale zrozum to ze te 40 bar to jest jak wogole zatkany wylot !!! Z jakims przeplywam te bedziesz mial duuuzzooo nizej... pozatym takie 40 bar to ogromne obciazenie dla kompresora i po prostu pognie ci sie wal korbowy i korbowod....!!!!!! Tobie jest potrzebna stacja manometrow a nie manometry- masz tam odrazu specjalne zawory itd. do napelniania ukladu.... ! Nie potrzeba 10cm wysokosci, 5cm starczy.... Nie rozumiem czemu sie upierasz na rurke kapilarna ! Stary ty masz tam AZR'a, mozesz recznie dobierac przeplyw freonu !!! Nie musisz nic liczyc ! Po prostu wlaczasz kompa, wlaczasz cpu burn i dotad krecisz ta galka az bedziesz mial optymalna temp !!! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vein Opublikowano 12 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 12 Marca 2003 ehhh berkrut on nie zrozumial o co ci chodzi bo tmym sie nie zajmowal, on ciagle myśli że poprostu czegośbrakowalo w tej chlodziarce, a azr to bardzo dobra sprawa... ehh ja sie raczej nie zajme FC bo nie ma kasy i nie ma potrzeby... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dioda Opublikowano 12 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 12 Marca 2003 Moze wie jak ta wykonac elektroniczna regulacje obrotow sprezarki(prosze o same konkrety)??? Do Berkuta jak to jest z tym zaworkiem AZR tzn co sie dzieje dalej jezeli nie ma kapilary (leci zwykly przewod tak jak ssacy do parownika) ????. Jestem ciekaw czy to by zdalo umnie egzamin na mojej TL-ce (TL4A) bo moze nie trzeba bylo tej elektorniki, przy okazji moge zakupic odzielnie drugi przewod elastyczny (wersje dla kapilary nie moge znalezsc). JEDNAK MIMO WSZYSTKO CHCIALBYM MIEC REGULOWANE OBROTY ELKTRONICZNIE ZE WZGLEDU ZE MOGE ZASTOSOWAC TERMOSTAT DO REGULACJI TEMPERATURY :wink: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RedNacz Opublikowano 13 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2003 kto tak zjebałał ten topic... chodzi mi o rozmiary okna...? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berkut Opublikowano 13 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2003 Nie wiem kto zjebal... dioda, radek- AZR jest uzywany zamiast rurki kapilarnej i on "sika" freonem po prostu do parownika.. Moim zdaniem nie zrobisz tego regulatora za malo kasy.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dioda Opublikowano 13 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2003 Do Berkuta co pronujesz zatem... założyć AZR do regulacji temperatury (pewnie dziadek ma) :? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaF Opublikowano 13 Marca 2003 Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2003 a jak chcesz regulowac ten AZR ??? recznie czy chcesz dodatkowo zbudowac jakis dodatkowy automat ktory bedzie sam go regulowal Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...