Skocz do zawartości
berkut

!! Chłodzenie freonem !!

Rekomendowane odpowiedzi

azaz, to nic nie da, ten temat jest za duzy zeby mozna bylo co kolwiek wyszukac, pozatym wypowiedzi nie sa update'owane. Na poczatku robilo sie fc troche inaczej niz teraz.

Rozmiar i tresciwosc topica jest jak dla mnie nie do uzytku.

To moze smiesznie zabrzmi ale to tak jakby wszyscy o wc pisali w jednym temacie, to poprostu nie ma sensu.

cdn...

 

z tym cdn chodzilo o to ze mam plany co do rozwiniecia tego i owego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanko-do jakich temp wytrzymuje miękki lut? Mam tak polutowany parownik i nie wiem czy po przejsciu na R22 ma to jakies znaczenie. Wiadomo wiąże to sie z niższymi temp. czy cyna wtedy nie kruszeje lub coś w tym stylu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdaje sie raf ma polutowane cyna i sie trzyma

ostatnio wpdlem na taki pomysl moze troche glupi ale sie niem podziele co by bylo gdyby kupic kompresor z klimy samochodowej i jakis silnik elektryczny polaczyc to jakims lancuchem (jak w rowerze) wtedy mozna by uzyskac taki kompresor regolowanej mocy(a wieksza moc silnika to wieksze cisnienia przynajmniej tak mi sie zdaje) i gdy np 150W przestaje wystarczac zapodajemy silniczek 300W i o np wiekszych obrotach i uzyskamy kompresor wiekszej mocy bez potrzeby rozlutowywania i ponownego napelniania ukldau wada tego jest taka ze troche glosne by bylo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanko-do jakich temp wytrzymuje miękki lut? Mam tak polutowany parownik i nie wiem czy po przejsciu na R22 ma to jakies znaczenie. Wiadomo wiąże to sie z niższymi temp. czy cyna wtedy nie kruszeje lub coś w tym stylu?

Wszytsko zalezy od tego jaki to lut (duzo jest lutów miekkich naprawde :D ) ,jakie temp ma parownik jak zbudowany jest uklad (jaką moc kompresor ,jaka dlugosc kapliara) no i jak wyglada parownik! szczegolnie wazna jest grubosc scianek parownika ,nastepna reguła to ile dales lutu i czy dobrze polutowałeś. Jak sam widzisz pytanie jest mało perfekcyjne i odpowiedziec sie na nie nie da. Jedyna odpowiedz to sprawdzenie samemu ,w praktyce ci wyjdzie. U mnie pękał lecz polutowałem mocniej i jest ok (lut Sn97Cu3 temp ~270C ,palnik 1800C plomien)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdaje sie raf ma polutowane cyna i sie trzyma 

ostatnio wpdlem na taki pomysl moze troche glupi ale sie niem podziele co by bylo gdyby kupic kompresor z klimy samochodowej i jakis silnik elektryczny polaczyc to jakims lancuchem (jak w rowerze) wtedy mozna by uzyskac taki kompresor regolowanej mocy(a wieksza moc silnika to wieksze cisnienia przynajmniej tak mi sie zdaje) i gdy np 150W przestaje wystarczac zapodajemy silniczek 300W i o np wiekszych obrotach i uzyskamy kompresor wiekszej mocy bez potrzeby rozlutowywania i ponownego napelniania ukldau wada tego jest taka ze troche glosne by bylo

glosnie i cholernie trudne do zbudowania :D . I staje na przeszkodzie cos co wyklucza ten pomysł. Wraz z rosnącą mocą kompresora trzeba by było rekalibrować układ :/ wiec raczej odpada jak sie chce miec Pure Power

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdaje sie raf ma polutowane cyna i sie trzyma  

ostatnio wpdlem na taki pomysl moze troche glupi ale sie niem podziele co by bylo gdyby kupic kompresor z klimy samochodowej i jakis silnik elektryczny polaczyc to jakims lancuchem (jak w rowerze) wtedy mozna by uzyskac taki kompresor regolowanej mocy(a wieksza moc silnika to wieksze cisnienia przynajmniej tak mi sie zdaje) i gdy np 150W przestaje wystarczac zapodajemy silniczek 300W i o np wiekszych obrotach i uzyskamy kompresor wiekszej mocy bez potrzeby rozlutowywania i ponownego napelniania ukldau wada tego jest taka ze troche glosne by bylo

glosnie i cholernie trudne do zbudowania :D . I staje na przeszkodzie cos co wyklucza ten pomysł. Wraz z rosnącą mocą kompresora trzeba by było rekalibrować układ :/ wiec raczej odpada jak sie chce miec Pure Power

hmmmm... a czy w samochodzie z kazda zmiana obrotow silnika kalibrujesz klime??? ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Tak sobie czytalem ta powiesc, calkiem fajna lektura, wiele mozna wyniesc i w ogole.

Ale nie z wazelina tu chcialem.

Do rzeczy.

Przyszlo mi do glowy, ze mozna by w FC wykozystac patent jak z Dieslow samochodowych, ostatnich lat patent. Chodzi o Common Rail (wspolna szyna). Jest rurka (badz inna bryla) w ktorej utrzymywane jest stale cisnienie paliwa, a od niej odchodza wtryskiwacze, dzieki czemu kazdy ma do dyspozycji takie samo cisnienie paliwa.

 

Teraz rozwijajac patent ktory pierwszy (chyba) radek_marko zrobil, z zastosowaniem wtryskiwacza samochodowego z programowym sterowaniem, w polaczeniu z mocnym ukladem mozna fajne rzeczy zrobic.

 

Wiec tak, montujac w uklad FC taka "wspolna szyne" z kilkoma wtryskiwaczami, sterujac kazdy z osobna, mozna przy pomocy jednego ukladu zrobic chlodzenie dla wielu elementow (proc, grafa, chipset itp).

Oczywiscie nalezaloby zastosowac zawor upustowy, ktorym to by sie to stale cinienie w szynie utrzymywalo.

I teraz zeby nie szlo w gwizdek to chlodziwo co to zawor by poscil, mozna by np. dodatkowe chlodzennie skraplacza uzadzic.

 

Przedsiewziecie dosc karkolomne by to bylo. Watek jako ciekawostke czytalem (calusienki, od poczatku) wiec na pewno strony praktycznej budowy FC nie znam (moze kiedys poznam, kto wie). Na pewno uklad mosialby zapewniac duuuza moc, zeby zapewniac kazdemu chlodzonemu elementowi chlodzenie przewidziane, a do tego jeszcze wiecej, by gwarantowal niezaleznie od warunkow stale cisnienie w "szynie".

 

Poza tym, to nie trzeba by nawet wtryskiwaczy koniecznie wykozystywac. TZRy/AZRy mysle, ze rownie dobrze by sie sprawowaly, a nie byloby klopotow ze sterowaniem wtryskiwaczami.

 

Moze juz ktos wpadl na taka mysl? Nie wiem, moja wiedza na temat FC opiera sie o ten watek.

 

PZDR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Berkut jedno pytanie mam do ciebie czym spawasz te weze stalowe. bo to cholerstwo jest bardzo delikatne na acetylenie+ tlen to normalnie sie nie da, migiem przepala ten waz, srebro techniczne wogole sie tego nie klei - mowie oczywsice o tym wezu z Tubies.pl - zbrojony stalowy waz elastyczny, nowy blok wlasnie koncze i trza to wszytko zlaczyc do kupy...prosze woszelkie sugestie nie tylko do Berkuta ale od wszystkich....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie da sie ich poprosic zeby miedziana rurke przyspawali na koncu ??

no wlasnie tez bym wtedy wzioł jakby mi z obu końców rurki miedziane dospawali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie ja tez tak myslalem ze to trzeba czyms delikatnym spawac nawet myslalem o polaczeniach lutowanych, aby nieuszkodzic tego.... bo juz 30mm poszlo sie walic jeszcze mam okolo 15 cm nadatku ale chcialbym to szybko skonczyc.... jutro idzie na warsztat moj nowy blok na FC - nic trudnego, bez labiryntow i takie tam, przedewszystkim zalezy mi na wielkosci - w porownaniu z wczesniejszym prawie 3-krotnie zmniejszony, zobaczymy jak z wydajnoscia ale to mysle ze nie bedzie az tak zle... aby ten waz stalowy dobrze wytrzymal te moje spawanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dioda i jak z tymi wezami stalowymi ??

napisz cos o nich

jaka maja budowe ?

jak bardzo sa gietkie?

jakie srednice sa dostepne?

i ogolnie jakie sa twoje wrazenia?

 

kurcze

berkut mam nadzieje ze nas nie opusciles !!

bez Ciebie jest jakos dziwnie

zawsze jak nie bylo sie czegos pewnym to mozna bylo liczyc na ciebie

 

mam szczera nadzeje ze jedyna przyczyna dla ktorej nie odwiedzasz forum sa probne matury i brak czasu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dioda i jak z tymi wezami stalowymi ??

napisz cos o nich

jaka maja budowe ?

jak bardzo sa gietkie?

jakie srednice sa dostepne?

i ogolnie jakie sa twoje wrazenia?

Hmm co by tu napisac, no tak, ciekawa sprawa z tym wezami ale nie do konca... sa gietkie - nawet dosyc elastyczne, ale ma minusy, delikante do spawania (latwo sie przegrzewa, przepala, nie che je lapc srebro ani mosiadz - przynajmniej), pozatym elastycznosc osiagnieto dzieki poprazkowaniu rurki stalowej (cos jak ala harmonijka) i tu jest maly dylemant mozna zalozyc ze wtych zaglebieniach (prazkach) moze sie z czasem gromadzic olej z obiegu - sprezarki, a co dalej z tym idzie to wiadomo.... dostepne sa rozmiry (wewnetrzna srednica) chyba od 5 mm, JAK TO CHCE MOGE SPRZEDAC POLMETROWY ODCINEK O SREDNICY WEWNETRZNEJ 8MM :!: dodatkowo calosc jest nasunieta na pleciony pancerzyk stalowy(mozna go latwo zdjac przy krotkich odcinkach), nadaje ladny efekt i zabezpiecza...

 

Ja nadal szukam wezy elastycznych z polaczeniami skrecanymi, ktore beda wpelni szczelne, podobne do wezy serwisowych, gdyz przynajmniej dla mnie - nie widze zastosowania weza stalowegoeo w naszych ukladach no chyba, ze ktos mi wytlumaczy jak latwo go wspawac i przekona ze wplyw przewdou prazkowanego nie bedzie mial negatywnego skutku w naszych ukladach FC :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam - dzisiaj udalo mi sie przetestowac stary blok i przewod cisnieniowo - tak jak mowilem przecieki byly na przewodzie... :( , ale juz mam namiary na pozadne szwajcarskie przewody - twierdzi ze daje 100% szczelnosci, bo stosuja takie od lat w serwisie, niepamietam nazwy ale mowi ze w ukladach serwisowych wywiazuja sie bardzo dobrze... z wygladu wygladaja tak samo jak standardowe przewody serwisowe - tylko sa porzadnie wykonane :!: nie wiem jeszcze co z tym fantem zrobic ale czas pokaze.... narazie jestem w fazie opracowywania ukladu micro FC - mieszczacego sie w standardowej obudowie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koles mi powiedzial ze wlasciwie jedynymi przeowami ktore sie do tego nadaja sa te Dołączona grafika

niestety sa tylko w oddcinkach 1,5m i kosztuja zaleznie od srednicy 400-600zl

wiec trzeba szukac dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...